Kommer ut här på ks ibland och brukar ligga på ca 2k begagnade ish. 3500 nytt tror jagVad kostar ett OEM? Säljs de endast via Omegaåterförsäljarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer ut här på ks ibland och brukar ligga på ca 2k begagnade ish. 3500 nytt tror jagVad kostar ett OEM? Säljs de endast via Omegaåterförsäljarna?
Kommer ut här på ks ibland och brukar ligga på ca 2k begagnade ish. 3500 nytt tror jag
Håller helt med. Bara en sån enkel grej att keeper nr2 alltid sitter på plats är fan värt 1000 spänn bara detStämmer, jag gav 3.5k i somras. Hade även ett Zealande som jag gav 1.7k för men OEM är OEM. Lärde mig den hårda vägen
Nu kostar nog ett Zealande runt 2k så då hade jag fiskat på köp & sälj efter ett OEM. Men det är jag det.
Jag har en smp 300 med gummi. Enligt mig den mest sköna jag har haft på handleden. Lätt vikt, underbart gummi som är följsamt. Tycker personligen den är mycket snyggare på gummi än länk också. Har aldrig testat heritage tyvärr.Seamaster står på önskelistan nu. Seamaster diver 300 på gummi eller Seamaster 300 heritage? Vilken tycker ni sitter skönast på armen?
Vad gäller den senare, någon som har en blå?
Tack för input! Jo, när jag testar den med gummilänk kan jag också konstatera att den sitter väldigt skönt på handleden, trots sin storlek. Heritage är högre, det blir ganska påtagligt.Jag har en smp 300 med gummi. Enligt mig den mest sköna jag har haft på handleden. Lätt vikt, underbart gummi som är följsamt. Tycker personligen den är mycket snyggare på gummi än länk också. Har aldrig testat heritage tyvärr.
jag brukar också köra gummilänk på min klocka!Tack för input! Jo, när jag testar den med gummilänk kan jag också konstatera att den sitter väldigt skönt på handleden, trots sin storlek. Heritage är högre, det blir ganska påtagligt.
Snygg! Mycket snygg!!!Jag slog till på en Seamaster 300 idag. Gokväll!
Väldigt fin. Brukar inte gilla starka färger på klockor men denna är undantaget tror jag.Tack! Omega 135.042 - kallas ofta Admiralty. (Vridringen är dock inte original - från början är det tryckt på aluminium vilket nöts ner. Nu är det aluinsert monterat ovanpå originalvridring.)
Är det svårt att byta band själv utan att repa? Tänkte sätta på gummi istället.
Som @Ronnie_82 sa, tejpa bandhorn.Är det svårt att byta band själv utan att repa? Tänkte sätta på gummi istället.
Är det svårt att byta band själv utan att repa? Tänkte sätta på gummi istället.
Pris som om den vore gjord av ädelmetall men när man väl fått hem den tänker man inte mer på det. Verkligen glad att jag investerade i denna. Kan nämna att det finns en rabattkod som ger 15% till KS:are. Ingen erfarenhet av billiga kopior men man brukar få vad man betalar för...Som @Ronnie_82 sa, tejpa bandhorn.
Ett annat tips är att köpa en sprinbar tweezer
Finns allt från ett par hundra till flera tusen kronor. Då behöver man inte oroa sig
Läser som ett arsle så jag skriver om och skriver rätt.Pris som om den vore gjord av ädelmetall men när man väl fått hem den tänker man inte mer på det. Verkligen glad att jag investerade i denna. Kan nämna att det finns en rabattkod som ger 15% till KS:are. Ingen erfarenhet av billiga kopior men man brukar få vad man betalar för...
Bergeon bandstiftsverktyg 7825 - Watchwear.se
Ett alternativ till Bergeon 6825. Även med detta verktyg lossar ni länken eller byter klockband enkelt utan att riskera att slinta och repa bandhornen på er klocka. Bredd på gaffel: 1 mm Längd på gaffel: 2.5 mmwatchwear.se
Grattis och kul att se en small seconds. Tycker gummit är fantastiskt! Under dom 2,5 år jag hade en AT 8900 så låg länken mest i lådan. Skulle jag köpa en ny AT idag så hade jag skippat länken helt och köpt den på enbart gummit.Har ägt runt 15-20 omega klockor under min korta livstid. Men jag har aldrig ägt en Aqua Terra förut, denna fick äran att bli min första första klockan jag äger där jag faktist tycker om gummit bättre än länken.
Helt rätt!Rätt bild för Omega tråden
Well, inte så att din Omega bryr sig.Hur mycket påverkar induktionshällens magnetism klockan?
Det var åtminstone en OmegatrådWell, inte så att din Omega bryr sig.
Märkligt trådval förresten
Sorry!Det var åtminstone en Omegatråd
Haha då tog jag definitivt fel tråd, my bad!Sorry!
Jag trodde tråden hette ”Safirglas eller hesalit?”
Nej det var jag som tog felHaha då tog jag definitivt fel tråd, my bad!
Ja, det kommer att funka. Prova!Riktigt fin! Har aldrig vågat ta steget med två-ton med dykare. Men börjar allvarligt överväga nu. Har 16,5 cm handled. Funkar det tro?