• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 334 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.8%

  • Totala väljare
    640

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hur mycket påverkar induktionshällens magnetism klockan?
2A3F3CC8-A594-459F-ABD1-534FBE29C9BB.jpeg
Jag har bara råkat ut för att få min Speedy magnetiserad en gång vilket får mig att tro att induktionshällen jag avänder dagligen inte är boven i dramat då det i så fall hade inträffat med fler klockor fler gånger.
En induktionshäll fungerar genom förändrig i magnetfältet, inte rå magnetstyrka. Stekpannan sugs ju inte fast i hällen.
Sedan som @Fixxxer säger så har det ingen betydelse med en nyare Omega då de pallar galet mycket magnetism.
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis och kul att se en small seconds. Tycker gummit är fantastiskt! Under dom 2,5 år jag hade en AT 8900 så låg länken mest i lådan. Skulle jag köpa en ny AT idag så hade jag skippat länken helt och köpt den på enbart gummit.
Håller med dig helt, länken är endast använd ca 4-5 ggr. Och det av en anledning 🤣
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Blir man som ny på forumet stenad och utbuad om man vill sätta på ett ”folding clasp” på denna de Ville (behålla aligatorabandet)? Är ”pin buckle” original
 

Bilagor

  • A434589D-9B4D-4DB7-8042-772E30018862.jpeg
    A434589D-9B4D-4DB7-8042-772E30018862.jpeg
    315.4 KB · Visningar: 13

Erdna

Cartier
Nu är det 25% rabatt på bobergsgren igen. 49 för en SMPc bland annat.

Jaa... här var det REA. Intressant.

 

mattias_o

Omega
Kanske dags att lufta klassikern imorgon?
Härlig patina. Går som en... klocka... trots att jag hittade den smutsig och repig i en låda i garaget när jag inspekterade det nyinköpta huset för 19 år sedan. Service, rengöring och en ny rem vara allt som behövdes. Omegas hemsida daterar den till tidigt 50-tal. troligen 1951.
tempImageCZSqFu.jpg
 
Senast ändrad:

duckface

Omega
2-Faktor
Jaa... här var det REA. Intressant.


Dem hade 25% rea på Omega även på Rydbergs Ur... anledningen var att Omega sagt upp deras rättighet att sälja pga dem byggt/ska bygga egna butiker. Såklart tråkigt när man arbetat upp en köphistorik och relation med en AD...
 
Topp