Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
91.900????
Seamaster James Bond 60th Anniversary Uhr 210.30.42.20.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie die Seamaster James Bond 60th Anniversary Edelstahl watch (210.30.42.20.03.002) und kaufen Sie es Online auf der offiziellen OMEGA DE® Website!www.omegawatches.com
Hur menar du?91.900????
Magstarkt pris!
25 loppor billigare än föregångaren, i titan å andra sidan91.900????
Magstarkt pris!
Jävligt snygg. 10ggr bättre än den ”vanliga” blå. Men baksidan med James Bond är en så jävla turn off för mig.
Jättesnygg! Synd bara att de måste "Bonda" till baksidan..Jag gillar den!
Kupning på glaset och de gamla vågorna gjorde sig riktigt bra!
Ja, blir lite pajigt.Jättesnygg! Synd bara att de måste "Bonda" till baksidan..
Jättesnygg! Synd bara att de måste "Bonda" till baksidan..
Kände samma initialt, gillar Bond som alla andra men aldrig velat ha det stämplat på min SMP. Men vad som kanske inte framgått är att det är en animering. Det är kan vara rätt coolt faktiskt.Ja, blir lite pajigt.
Men det är ju iaf baksidan.
Det rättfärdigar baksidan rätt mycket ändå i mina ögon.Kände samma initialt, gillar Bond som alla andra men aldrig velat ha det stämplat på min SMP. Men vad som kanske inte framgått är att det är en animering. Det är kan vara rätt coolt faktiskt.
Grym klocka på alla sätt tycker jag! Det enda som jag nog velat ändra är lollipop-sekundvisaren till den vanliga varianten då det i mina ögon känns lite fel på en modern SMP. Men öppen för att det känns bättre IRL, det gjorde det ju på SM300.
Introducing: The New Seamaster Diver 300M James Bond 60th Anniversary — With A Special Animated Case Back
✓ Meet the Omega Seamaster Diver 300M James Bond 60th Anniversary ✓ A crossover between the first 300M for Bond and the latest ✓ CHF 7,000 ✓www.fratellowatches.com
Spot on!Den nya blå är fin, men subjekt och partiskt håller jag ändå titan NTTD högre.
NTTD är snyggare och jag hade hellre tagit den, även om jag hellre sett den i stål.Den nya blå är fin, men subjekt och partiskt håller jag ändå titan NTTD högre.
Pröva i denna tråd så kanske vintage-rävarna kan hjälpa till: https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-omega.3198/Köpte denna nyligen. En Modele Depose, runt 31mm, röda visare och röd Omega-logga (som nästan är helt bortsliten. Står också 283 på ena luggen.
Skulle gärna vilja veta mer om den. Årtal, specifik modell eller annat sammanhang! Har aldrig sett en liknande klocka tidigare.
Känns lite som film rekvisita och NTTD varianten är mer "the real deal". Gillar båda, men kommer inte att byta.
Seamaster James Bond 60th Anniversary Uhr 210.30.42.20.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie die Seamaster James Bond 60th Anniversary Edelstahl watch (210.30.42.20.03.002) und kaufen Sie es Online auf der offiziellen OMEGA DE® Website!www.omegawatches.com
Snygg framsida och säkert en riktigt bra klocka, men ogillar skarpt baksidan och allt agent 007-tjafs. Hade nog helst sett att Bond valt Seamaster pro i originalutförande liksom Speedmaster pro och NASA.Hands-On Omega Seamaster Diver 300M 60 Years Of James Bond Steel
Celebrating 60 years of James Bond 007 Movies with a variation around the Seamaster... which hides some cool features on its back!monochrome-watches.com
Räkna med en komplett service på klockan. Så byter de kronan. Det är en vanlig sak att byta, dock så kostar byte av krona extra. Hör med dessa tex:Hej! Hittade denna Seamaster från 2007 där det står att krona/kronhals är skadad.
Någon som har erfarenhet av liknande skador och som vet hur pass allvarligt det kan vara? Vad jag kan se i forumet verkar reparationskostnad för endast kronan inte vara särskilt hög, men vill förstå om skadan är så pass allvarlig att jag bör avstå köp.
Tack på förhand!
Omega, Seamaster (150m/550ft), Aqua Terra 150 M, armbandsur, 39,2 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Stort tack!Räkna med en komplett service på klockan. Så byter de kronan. Det är en vanlig sak att byta, dock så kostar byte av krona extra. Hör med dessa tex:
OMEGA® Servicezentrum Nordic Watchmakers Group AB - Box 42024 126 12 Stockholm Schweden, Stockholm | OMEGA DE®
Besuchen Sie das offizielle OMEGA Servicezentrum Nordic Watchmakers Group AB lokalisiert Box 42024 in Stockholm, Schweden!www.omegawatches.com
Nu ser jag att auktionen slutar kl20. Räkna med att lägga 5000-7000kr på service så har du ett amatörmässigt intervall. Just din klocka kan behöva byta mindre/mer. En kronograf som är mer komplex kostar från 7500-10 000kr.Stort tack!
Glöm inte heller att det tillkommer slagavgift och provision, lycka till i budandet!Hej! Hittade denna Seamaster från 2007 där det står att krona/kronhals är skadad.
Någon som har erfarenhet av liknande skador och som vet hur pass allvarligt det kan vara? Vad jag kan se i forumet verkar reparationskostnad för endast kronan inte vara särskilt hög, men vill förstå om skadan är så pass allvarlig att jag bör avstå köp.
Tack på förhand!
Omega, Seamaster (150m/550ft), Aqua Terra 150 M, armbandsur, 39,2 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Tack. Insåg nu att antalet länkar antagligen inte räcker för min handled, så får bli att hålla utkik efter andra exemplar där kringkostnaderna är aningen färre.Nu ser jag att auktionen slutar kl20. Räkna med att lägga 5000-7000kr på service så har du ett amatörmässigt intervall. Just din klocka kan behöva byta mindre/mer. En kronograf som är mer komplex kostar från 7500-10 000kr.
Grattis till en mycket fin klocka!Köpte min första Omega idag!
Kul! Grattis till grym klockaKöpte min första Omega idag!
Grattis!Köpte min första Omega idag!