• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

WatchM

Panerai
2-Faktor
3878ABF2-B96B-4067-ABFB-782A7AFC4181.jpeg
 

Fromhell

Omega
Köpte denna nyligen. En Modele Depose, runt 31mm, röda visare och röd Omega-logga (som nästan är helt bortsliten. Står också 283 på ena luggen.

Skulle gärna vilja veta mer om den. Årtal, specifik modell eller annat sammanhang! Har aldrig sett en liknande klocka tidigare.

329A4231-BEB0-4962-8022-6004EB305F69.png


1EFB4A71-B3F8-441C-9FC7-C08D5E8B6C1D.png
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jättesnygg! Synd bara att de måste "Bonda" till baksidan..

Ja, blir lite pajigt.
Men det är ju iaf baksidan.
Kände samma initialt, gillar Bond som alla andra men aldrig velat ha det stämplat på min SMP. Men vad som kanske inte framgått är att det är en animering. Det är kan vara rätt coolt faktiskt.

Grym klocka på alla sätt tycker jag! Det enda som jag nog velat ändra är lollipop-sekundvisaren till den vanliga varianten då det i mina ögon känns lite fel på en modern SMP. Men öppen för att det känns bättre IRL, det gjorde det ju på SM300.


1669246010916.png
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kände samma initialt, gillar Bond som alla andra men aldrig velat ha det stämplat på min SMP. Men vad som kanske inte framgått är att det är en animering. Det är kan vara rätt coolt faktiskt.

Grym klocka på alla sätt tycker jag! Det enda som jag nog velat ändra är lollipop-sekundvisaren till den vanliga varianten då det i mina ögon känns lite fel på en modern SMP. Men öppen för att det känns bättre IRL, det gjorde det ju på SM300.


1669246010916.png
Det rättfärdigar baksidan rätt mycket ändå i mina ögon.
Jag gillar verkligen lollipop, men som du säger blir den lite märklig här, eller till och med på 90-talet som de flörtar med.
Säger 50% bra, 50% märkligt.
 

F32

Panerai
2-Faktor
En Speedmaster måste man ha! Köpte en oanvänd från i år och mycket nöjd. Alla visare pekar dit de ska, (minuthjulet tickar över på 60 och inte på typ 58 t.ex.), håller tidshållningen utmärkt och sitter perfekt på armen!
Tycker dessutom att knapparna är mer tillfredsställande än på min speedmaster månfas med pelarhjul och vertikal koppling.
Avsaknad av datum och endast vattentät till 50m. ett minus, dock.
 

Bilagor

  • 20221125_142045.jpg
    20221125_142045.jpg
    336.2 KB · Visningar: 13

Omerta

Breitling
Hej! Hittade denna Seamaster från 2007 där det står att krona/kronhals är skadad.

Någon som har erfarenhet av liknande skador och som vet hur pass allvarligt det kan vara? Vad jag kan se i forumet verkar reparationskostnad för endast kronan inte vara särskilt hög, men vill förstå om skadan är så pass allvarlig att jag bör avstå köp.

Tack på förhand!

 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej! Hittade denna Seamaster från 2007 där det står att krona/kronhals är skadad.

Någon som har erfarenhet av liknande skador och som vet hur pass allvarligt det kan vara? Vad jag kan se i forumet verkar reparationskostnad för endast kronan inte vara särskilt hög, men vill förstå om skadan är så pass allvarlig att jag bör avstå köp.

Tack på förhand!

Räkna med en komplett service på klockan. Så byter de kronan. Det är en vanlig sak att byta, dock så kostar byte av krona extra. Hör med dessa tex:

 

Omerta

Breitling

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Hittade denna Seamaster från 2007 där det står att krona/kronhals är skadad.

Någon som har erfarenhet av liknande skador och som vet hur pass allvarligt det kan vara? Vad jag kan se i forumet verkar reparationskostnad för endast kronan inte vara särskilt hög, men vill förstå om skadan är så pass allvarlig att jag bör avstå köp.

Tack på förhand!

Glöm inte heller att det tillkommer slagavgift och provision, lycka till i budandet!
 

Omerta

Breitling
Nu ser jag att auktionen slutar kl20. Räkna med att lägga 5000-7000kr på service så har du ett amatörmässigt intervall. Just din klocka kan behöva byta mindre/mer. En kronograf som är mer komplex kostar från 7500-10 000kr.
Tack. Insåg nu att antalet länkar antagligen inte räcker för min handled, så får bli att hålla utkik efter andra exemplar där kringkostnaderna är aningen färre.
 
Topp