• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

ajvar

Rolex
2-Faktor
20221201_104055.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Den låter inte helt frisk heller. När den dras igång skramlar det från urverket. Svårt att förklara, men ett besök till AD är planerat idag iaf. Förhoppningsvis går det under garantin.
Rotorn är hörbar på ett 8800 om man skakar den men det är det enda som skall kunna höras (det är en SMP/Diver 300m av senaste modell du har?). Visst går det på garantin men tyvärr blir du av med den fram tills kanske mitten av januari.
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Rotorn är hörbar på ett 8800 om man skakar den men det är det enda som skall kunna höras (det är en SMP/Diver 300m av senaste modell du har?). Visst går det på garantin men tyvärr blir du av med den fram tills kanske mitten av januari.
Absolut hörs rotorn när den skakas, men det blir väldans med väsen när den dras upp också. Det är den senaste modellen jag har. Trist att bli av med den, men lika bra att få det fixat direkt. Får se vad AD säger :) tack snälla för hjälpen!
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En boutique på Biblioteksgatan, läste att den ska öppna i morgon fredag den 2 december.

Jag går förbi i morgon och rapporterar :)

Screenshot_39.jpg
Snabba puckar! Ja de ligger vägg i vägg med Nymans om jag inte missminner mig. Precis som med Breitlingbutiken två hus bort så drivs de av watches of switzerland, rapportera gärna hur pass kompetenta personalen är om klockorna 🙄😄
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nya butiken var fin i övrigt! Mestadels engelskspråkig personal men mycket trevligt bemötande.
Det som är kul med Omegas Butiker, iaf dom jag besökt neröver, är dels att dom är först med alla nyheter och dels det stora utbudet. Man stöter på sånt man aldrig stöter på hemma (iaf inte i Gbg) som t ex en SMP i helguld. Är man AquaTerra-sugen så har dom nästan alla tavelfärger hemma osv. Klämde på grön SMP redan tidigt April i Berlin, visningsex förstås.

Det trista här hemma är förstås att gamla anrika butiker tappar AD-skapet, familjeföretag och så. Antalet AD har minskat väldigt om man tittar 10 år bakåt och än färre blir dom.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det som är kul med Omegas Butiker, iaf dom jag besökt neröver, är dels att dom är först med alla nyheter och dels det stora utbudet. Man stöter på sånt man aldrig stöter på hemma (iaf inte i Gbg) som t ex en SMP i helguld. Är man AquaTerra-sugen så har dom nästan alla tavelfärger hemma osv. Klämde på grön SMP redan tidigt April i Berlin, visningsex förstås.

Det trista här hemma är förstås att gamla anrika butiker tappar AD-skapet, familjeföretag och så. Antalet AD har minskat väldigt om man tittar 10 år bakåt och än färre blir dom.
I detta fallet är det inte heller Omega själva som driver utan genom Watches of Switzerland. Generellt sett så oavsett om det är WoS eller te x. Hour Glass så blir det rätt själlöst. Service etc. må vara bra men kunskap och riktigt entusiasm finns ju inte.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
I detta fallet är det inte heller Omega själva som driver utan genom Watches of Switzerland. Generellt sett så oavsett om det är WoS eller te x. Hour Glass så blir det rätt själlöst. Service etc. må vara bra men kunskap och riktigt entusiasm finns ju inte.
Måste det nödvändigtvis vara så?
De ADs vi har idag hade väl inte större relation till märket än WoS har när de en gång startade.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Måste det nödvändigtvis vara så?
De ADs vi har idag hade väl inte större relation till märket än WoS har när de en gång startade.
Vet inte om jag förstår vad du menar men..... skillnaden är att de AD vi har idag är multibrand butiker och inte enkomt bundna till varumärket. WoS eller liknande aktörer bygger ju på att de har en separat överenskommelse med Omega att driva butik åt dem i deras namn men i egen regi. Detta för att Omega ska slippa egna direkta kostnader och risk. Sedan finns det givetvis flera Omega butiker som drivs direkt av Omega. Men i detta fallet är det WoS.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
I detta fallet är det inte heller Omega själva som driver utan genom Watches of Switzerland. Generellt sett så oavsett om det är WoS eller te x. Hour Glass så blir det rätt själlöst. Service etc. må vara bra men kunskap och riktigt entusiasm finns ju inte.
Ah visst, det har ju skrivits. Jo, det skiljer ju givetvis mellan dom man träffar på i butikerna. Slinker in på Omega i KaDeWe varje gång jag är i Berlin, rätt litet men alltid trevligt och där har jag mött både kunskap och entusiasm. Buiken i Biel (i fabriken) var grym! Som att se hela produktkatalogen i verkligheten ungefär :D dom två yngre damerna var jättetrevliga men givetvis inga gamla urmakare eller klocknördar.
 
Topp