Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr fejk båda två…Vet någon nåt om dessa?
Ja jo det förstår jag. Jag menar bara att när våra ADs en gång började sälja Omega var de än mindre knutna till Omega då de även sålde andra varumärken, och ändå har de idag kunskap, engagemang och själ.Vet inte om jag förstår vad du menar men..... skillnaden är att de AD vi har idag är multibrand butiker och inte enkomt bundna till varumärket. WoS eller liknande aktörer bygger ju på att de har en separat överenskommelse med Omega att driva butik åt dem i deras namn men i egen regi. Detta för att Omega ska slippa egna direkta kostnader och risk. Sedan finns det givetvis flera Omega butiker som drivs direkt av Omega. Men i detta fallet är det WoS.
Ja det ser till o med en amatör som jag.Tyvärr fejk båda två…
Ah förstår, jag hoppas du har rätt men med tanke på hur WoS drivs av riskkapitalister i grunden så tror jag tyvärr att det långsiktiga tänket finns där. Jag hoppas jag har felJa jo det förstår jag. Jag menar bara att när våra ADs en gång började sälja Omega var de än mindre knutna till Omega då de även sålde andra varumärken, och ändå har de idag kunskap, engagemang och själ.
Visst hade det varit trevligt med en Omega-driven butik, men tycker vi behöver ge dem en ärlig chans.
Att bygga upp kunskapen hos dem de ersätter kommer dock ta ordentligt med tid, om det ens går.
Jag håller absolut med, men beslutet är ju Breitlings och Omegas. WoS gör ju bara sitt bästa för att driva retail.Ah förstår, jag hoppas du har rätt men med tanke på hur WoS drivs av riskkapitalister i grunden så tror jag tyvärr att det långsiktiga tänket finns där. Jag hoppas jag har fel
Men exempel på hur Breitling skötte det (kan vara annorlunda med Omega) går att lyssna på här:
Branschsnack med Svante Nilsson
Poddavsnitt · Klocksnack med Berns & Gäster · 2022-10-29 · 60 minpodcasts.apple.com
Blev uppriktigt illa berörd när jag hörde detta.
Ok, tänkte att gamla damur inte var något att förfalska förr men då vet jag. Hitta dom i en av föräldrarnas låda. Säkert legat där 35 år eller så.Tyvärr fejk båda två…
Jag fick problem med min 300m (2 år gammal), klockan började stanna oftare och oftare, det visade sig att rotorn kärvade (den ska snurra jättelätt). Lämnade in klockan i Augusti till min åf som skickade in den till Swatch i Sth. Fick tillbaka den efter 6 veckor med papper på att full service var gjord. Så jag föreslår detsamma.Har en Seamaster 300m från 2019 som jag upplever har lite dålig gångreserv. Tog av klockan cirka 21 iförrgår och den slutade ticka 17:50 igår. Har windat klockan för fullt utan något resultat.
Någon som har något tips? Är det dags för en sväng till AD?
Franks kommer att behålla Omega, men bygger om (utökar ytan tror jag), enligt vad de sa när jag var på besök senast.Inte många ad som får behålla omega i Stockholm. Några mer än Eriksons som kommer fortsätta att erbjuda omega?
Låter likt det problem som jag hade med min. Lämnade in den i veckan. AD skulle skicka direkt till Swatch i Sthlm. Personal i butiken sa att klockan förhoppningsvis är tillbaks innan jul. Vi får se, håller tummarna.Jag fick problem med min 300m (2 år gammal), klockan började stanna oftare och oftare, det visade sig att rotorn kärvade (den ska snurra jättelätt). Lämnade in klockan i Augusti till min åf som skickade in den till Swatch i Sth. Fick tillbaka den efter 6 veckor med papper på att full service var gjord. Så jag föreslår detsamma.
Jag har inte samma spänne, men visst ser det lite märkligt ut på din bild.Hallå expertisen!
Jag var lite sugen på ett Omega-spänne som låg ute på K&S men tyckte att gångjärnet såg märkligt glappt ut.
Hittade denna tråd på omegaforums
https://omegaforums.net/threads/help-deployant-clasp-product-number.51119/#post-664931
Tycker även hålet och glappet mellan stålbitarna liknar mer kopian än orginalet på bilderna.
Kontaktade säljaren @M.I. för att kolla vart han köpt det vilket var här på forumet, och den säljaren säger att han skulle bli oerhört förvånad om det var fake.
Vill inte påstå att någon här medvetet försöker sälja piratkopior, men ni som har orginalspännet, hur ser erat ut?
Mitt glappar ingenting!Hallå expertisen!
Jag var lite sugen på ett Omega-spänne som låg ute på K&S men tyckte att gångjärnet såg märkligt glappt ut.
Hittade denna tråd på omegaforums
https://omegaforums.net/threads/help-deployant-clasp-product-number.51119/#post-664931
Tycker även hålet och glappet mellan stålbitarna liknar mer kopian än orginalet på bilderna.
Kontaktade säljaren @M.I. för att kolla vart han köpt det vilket var här på forumet, och den säljaren säger att han skulle bli oerhört förvånad om det var fake.
Vill inte påstå att någon här medvetet försöker sälja piratkopior, men ni som har orginalspännet, hur ser erat ut?
Nä, det var ju en väldig skillnad!Mitt glappar ingenting!
Jo. Det ser äkta ut, men att det fått sig nån smäll i sidled och blivit lite knäckt.Nä, det var ju en väldig skillnad!
Det är nog för suddigt för att kunna avgöra. Det kan ju hända att det är en piratkopia ändå, det kan ju förklara skicket. Jag skulle avstå.Bilden är ju rätt suddig, men saknas inte dessa stämplar med?
Kör Tudor just nuÄr jag själv här?
Jag saknar ord...Kör Tudor just nu
Ok då, fin mat kräver en fin klocka…Kör Tudor just nu
Äntligen!Ok då, fin mat kräver en fin klocka…
En Omega är alltid en bra kompanjon! Den där svarta är syggaste SMPn, tycker jag. Det blev en PO för mig, ändå - bättre grepp på vridringen och 8900-verket var det som avgjorde mest.På väg hem efter en vecka på resa. Omegan har varit en bra kompanjon på resan.