• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 372 53.8%
  • Hesalit

Röster: 319 46.2%

• Totala väljare
    691
Vet någon nåt om dessa?

7F49A264-C805-46E1-A4C5-8670D8E610DD.jpeg

Bilagor

• 1E428474-9FB7-4FB4-9939-1A80747C1DC5.jpeg
    1E428474-9FB7-4FB4-9939-1A80747C1DC5.jpeg
    313.8 KB · Visningar: 10
  • 3258901A-6A02-4684-B887-79B0F3EDDA08.jpeg
    3258901A-6A02-4684-B887-79B0F3EDDA08.jpeg
    392.9 KB · Visningar: 7
  • BF6A4BF8-28BE-4CEB-ADCC-497AA01C8B9F.jpeg
    BF6A4BF8-28BE-4CEB-ADCC-497AA01C8B9F.jpeg
    308.2 KB · Visningar: 8
Vet inte om jag förstår vad du menar men..... skillnaden är att de AD vi har idag är multibrand butiker och inte enkomt bundna till varumärket. WoS eller liknande aktörer bygger ju på att de har en separat överenskommelse med Omega att driva butik åt dem i deras namn men i egen regi. Detta för att Omega ska slippa egna direkta kostnader och risk. Sedan finns det givetvis flera Omega butiker som drivs direkt av Omega. Men i detta fallet är det WoS.
Ja jo det förstår jag. Jag menar bara att när våra ADs en gång började sälja Omega var de än mindre knutna till Omega då de även sålde andra varumärken, och ändå har de idag kunskap, engagemang och själ.
Visst hade det varit trevligt med en Omega-driven butik, men tycker vi behöver ge dem en ärlig chans.
Att bygga upp kunskapen hos dem de ersätter kommer dock ta ordentligt med tid, om det ens går.

Ja jo det förstår jag. Jag menar bara att när våra ADs en gång började sälja Omega var de än mindre knutna till Omega då de även sålde andra varumärken, och ändå har de idag kunskap, engagemang och själ.
Visst hade det varit trevligt med en Omega-driven butik, men tycker vi behöver ge dem en ärlig chans.
Att bygga upp kunskapen hos dem de ersätter kommer dock ta ordentligt med tid, om det ens går.
Ah förstår, jag hoppas du har rätt men med tanke på hur WoS drivs av riskkapitalister i grunden så tror jag tyvärr att det långsiktiga tänket finns där. Jag hoppas jag har fel 🙂
Men exempel på hur Breitling skötte det (kan vara annorlunda med Omega) går att lyssna på här:

Blev uppriktigt illa berörd när jag hörde detta.

Köpte min Aqua Terra hos Björkegrens i Kalmar, som också tappat AD-status. Kan inte uttala mig om de andra, men här tappar vi dels en väldigt kunnig och trevlig AD och för oss i Kalmar blir det dessutom väldigt långt till närmsta AD.

De körde också 20% på allt i lager under Black Friday, därav mitt ”spontanköp”.

Ah förstår, jag hoppas du har rätt men med tanke på hur WoS drivs av riskkapitalister i grunden så tror jag tyvärr att det långsiktiga tänket finns där. Jag hoppas jag har fel 🙂
Men exempel på hur Breitling skötte det (kan vara annorlunda med Omega) går att lyssna på här:

Blev uppriktigt illa berörd när jag hörde detta.
Jag håller absolut med, men beslutet är ju Breitlings och Omegas. WoS gör ju bara sitt bästa för att driva retail.

Hörde också avsnittet med en klump i halsen. Riktigt sorgligt verkligen.
Förstår att det är ett livsverk och en lång relation som raseras och det är ju riktigt sorgligt.
Tycker verkligen Svante lyckades förmefla den könslan i avsnittet.

Jag önskar naturligtvis att ADs hade fått behålla märkena, men nu har ju valen gjorts av märkena och vi får kanske ge WoS en chans.

Har en Seamaster 300m från 2019 som jag upplever har lite dålig gångreserv. Tog av klockan cirka 21 iförrgår och den slutade ticka 17:50 igår. Har windat klockan för fullt utan något resultat.
Någon som har något tips? Är det dags för en sväng till AD?
Jag fick problem med min 300m (2 år gammal), klockan började stanna oftare och oftare, det visade sig att rotorn kärvade (den ska snurra jättelätt). Lämnade in klockan i Augusti till min åf som skickade in den till Swatch i Sth. Fick tillbaka den efter 6 veckor med papper på att full service var gjord. Så jag föreslår detsamma.

Jag fick problem med min 300m (2 år gammal), klockan började stanna oftare och oftare, det visade sig att rotorn kärvade (den ska snurra jättelätt). Lämnade in klockan i Augusti till min åf som skickade in den till Swatch i Sth. Fick tillbaka den efter 6 veckor med papper på att full service var gjord. Så jag föreslår detsamma.
Låter likt det problem som jag hade med min. Lämnade in den i veckan. AD skulle skicka direkt till Swatch i Sthlm. Personal i butiken sa att klockan förhoppningsvis är tillbaks innan jul. Vi får se, håller tummarna. :)

Hallå expertisen!

Jag var lite sugen på ett Omega-spänne som låg ute på K&S men tyckte att gångjärnet såg märkligt glappt ut.
Screenshot_20221204-144152_Chrome.jpg

Hittade denna tråd på omegaforums
https://omegaforums.net/threads/help-deployant-clasp-product-number.51119/#post-664931

Tycker även hålet och glappet mellan stålbitarna liknar mer kopian än orginalet på bilderna.
Kontaktade säljaren @M.I. för att kolla vart han köpt det vilket var här på forumet, och den säljaren säger att han skulle bli oerhört förvånad om det var fake.

Vill inte påstå att någon här medvetet försöker sälja piratkopior, men ni som har orginalspännet, hur ser erat ut?

Hallå expertisen!

Jag var lite sugen på ett Omega-spänne som låg ute på K&S men tyckte att gångjärnet såg märkligt glappt ut.

https://omegaforums.net/threads/help-deployant-clasp-product-number.51119/#post-664931

Tycker även hålet och glappet mellan stålbitarna liknar mer kopian än orginalet på bilderna.
Kontaktade säljaren @M.I. för att kolla vart han köpt det vilket var här på forumet, och den säljaren säger att han skulle bli oerhört förvånad om det var fake.

Vill inte påstå att någon här medvetet försöker sälja piratkopior, men ni som har orginalspännet, hur ser erat ut?
Jag har inte samma spänne, men visst ser det lite märkligt ut på din bild.

Bilagor

• 05FE4A9A-ECF3-4B16-BBEE-05A7098CE354.jpeg
    05FE4A9A-ECF3-4B16-BBEE-05A7098CE354.jpeg
    317.1 KB · Visningar: 6
Hallå expertisen!

Mitt glappar ingenting!
Det ser äkta ut, men att det fått sig nån smäll i sidled och blivit lite knäckt.

Bilagor

• 20221205_150425.jpg
    20221205_150425.jpg
    378.9 KB · Visningar: 7
Tillbaka
Topp