3R1K
Basic
Inte optimal tråd kanske men någon som har tips på bra butik att serva en vintage speedmaster på västkusten, säg mellan Halmstad och GBG?
Pearlman i Göteborg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte optimal tråd kanske men någon som har tips på bra butik att serva en vintage speedmaster på västkusten, säg mellan Halmstad och GBG?
Ser ju lovande ut, tack för tipset!Pearlman i Göteborg.
Tror Besour och Antik kan var ett alternativ.Inte optimal tråd kanske men någon som har tips på bra butik att serva en vintage speedmaster på västkusten, säg mellan Halmstad och GBG?
Pearlman som @3R1K tipsade om servade min för något år sedan. Mycket bra bemötande, inget att klaga på.Inte optimal tråd kanske men någon som har tips på bra butik att serva en vintage speedmaster på västkusten, säg mellan Halmstad och GBG?
Svanberg i Kungsbacka, ingen egen erfarenhet men har väldigt nöjda kunder.Inte optimal tråd kanske men någon som har tips på bra butik att serva en vintage speedmaster på västkusten, säg mellan Halmstad och GBG?
Pre-Bond finns i den storleken.Finns SMP modellen i 38/39mm?
Aha det är nog den jag sett ibland på vissa bilder då. SyndPre-Bond finns i den storleken.
Om den senaste versionen kommer i 38-39mm skulle jag nog slå tillAha det är nog den jag sett ibland på vissa bilder då. Synd
Dom borde släppa en mindre tycker man, marknaden verkar finnas och urverket 8800 får helt klart plats. SMPc fanns i midsize men då 36mm. Levde väl kvar lite längre, kanske in på 2020 ?Finns SMP modellen i 38/39mm?
Hej, mycket möjligt att det här har varit uppe tidigare… är ju ett rätt många sidor att ta sig igenom. Jag är på jakt efter ett läderarmband till min globemaster och har insett att det är en JUNGEL där ute. Har ju en förkärlek till originalgrejer (som en oftast har), men kan liksom inte riktigt med att betala de pengarna för att få ett nytt när det känns så sjukt överprisat pga idioter som mig som ”gillar original”. Det faktum att priset är så högt hos omega leder ju såklart till hög risk för replikor osv. Som jag definitivt skulle ha svårt att avslöja.
SÅ är det någon som har ett bra tips på en andrahandsmarknad som känns säker eller kanske ett tips på ett fullgott alternativ (kan ju hända att jag får vika ner mig och införskaffa en eftermarknads-variant)
Tar och hijackar tråden lite.Omega original är INTE bäst, säger jag som Omega samlare.
Ett prisvärt alternativ som ofta har mer att erbjuda än OEM är Molequin i Belgien, tror även att de gjort reklam här på KS. Trevligt gäng, och de kan även skräddarsy band åt dig. Vill man punga ut lite mer pengar kan man vända sig till Camille Fournet i Paris, man kan skräddarsy hos dem också vilket är dyrt men deras off the shelf alternativ är också väldigt bra och fina.
Ser väldigt fina ut, kanske ska ta och släppa ”original”-jakten just vad gäller armband iallafall…Omega original är INTE bäst, säger jag som Omega samlare.
Ett prisvärt alternativ som ofta har mer att erbjuda än OEM är Molequin i Belgien, tror även att de gjort reklam här på KS. Trevligt gäng, och de kan även skräddarsy band åt dig. Vill man punga ut lite mer pengar kan man vända sig till Camille Fournet i Paris, man kan skräddarsy hos dem också vilket är dyrt men deras off the shelf alternativ är också väldigt bra och fina.
Ett tips kan vara att gå på andra band, men om det är viktigt, kika på om ett Omega-spänne passat.Ser väldigt fina ut, kanske ska ta och släppa ”original”-jakten just vad gäller armband iallafall…
Jag har tänkt den tanken men jag bara gissar att det är svårt att bara få lös ett originalspänne från återförsäljare… eller det kanske inte är något problem?Ett tips kan vara att gå på andra band, men om det är viktigt, kika på om ett Omega-spänne passat.
Inte alls, så länge du har ett referensnummer så går det att ordna från AD.Jag har tänkt den tanken men jag bara gissar att det är svårt att bara få lös ett originalspänne från återförsäljare… eller det kanske inte är något problem?
Bara att beställa från vilken ÅF som helst.Jag har tänkt den tanken men jag bara gissar att det är svårt att bara få lös ett originalspänne från återförsäljare… eller det kanske inte är något problem?
Tex så har @ERIKSON URHANDEL spännen på sin webbshop. Vet dock inte hur det är med viklås men känns som det inte ska vara några problem det heller.Jag har tänkt den tanken men jag bara gissar att det är svårt att bara få lös ett originalspänne från återförsäljare… eller det kanske inte är något problem?
Kanske det... Och börjar med GS istället?Har Rydbergs ur i Helsingborg slutat med omega? Knappt några omega ligger uppe på hemsidan längre och på instagram nämns alla andra märken de säljer men inte omega. Synd på en jättetrevlig butik.
Kanske det... Och börjar med GS istället?
Kan varmt rekommendera Franks Ur i Sthlm, trots att jag själv också bor i Skåne. Funkar fint trots att jag aldrig ens besökt butiken fysiskt.Ja de kanske,jag får väl hitta nån annan ad att köpa framtida omega från då :/.
Ja, de har grym service i butik. Men öppna mailen verkar de dock inte klara av de senaste åren i vart fall..Kan varmt rekommendera Franks Ur i Sthlm, trots att jag själv också bor i Skåne. Funkar fint trots att jag aldrig ens besökt butiken fysiskt.
Kan varmt rekommendera Franks Ur i Sthlm, trots att jag själv också bor i Skåne. Funkar fint trots att jag aldrig ens besökt butiken fysiskt.
Du kan höra av dig till både Jarl Sandin eller Bergströms ur borde kunna lösa det du behöver i Göteborg.Hade hoppats på någon lika bra ad i göteborg där Jag bor. knappt 22 mil till helsingborg har båda gångerna varit värt att åka för att handla på Rydbergs
Kan ju alltid iof va en kul grej med en bra ad i stockholm så kan man få till en bra weekend för hela familjen på samma gång dessutom.
Ja, de får inte sälja Omega efter årsskiftet. Jag köpte en smp nyligen då de säljer ut alla Omega.Har Rydbergs ur i Helsingborg slutat med omega? Knappt några omega ligger uppe på hemsidan längre och på instagram nämns alla andra märken de säljer men inte omega. Synd på en jättetrevlig butik.