• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Dresticks

Omega
81DFAB89-E2B8-478E-8A48-1FEFC230D545.jpeg

När moonwatch och paul newman skaffat ett barn 😂
 

jacoby

Cartier
Av vad jag sett i 38mm modeller i övrigt för Omega skulle jag nog säga att Aqua Terra 38mm är den jag hade fått söka mig till, vit dessutom är den färg jag hade föredragit.
Dock har jag sett att Omega är väldigt dåliga på att inkludera in en mikrojustering på sina stålband, vilket suger lite för en med lite tunnare handleder :angel:
https://klocksnack.se/threads/omega-aqua-terra-38-mm.171372/, såg precis den här nu, spännande.
Har den silikonband eller är det läder eller en kombination av båda? (om någon vet)
 

Challetvär

Breitling
Hej, mycket möjligt att det här har varit uppe tidigare… är ju ett rätt många sidor att ta sig igenom. Jag är på jakt efter ett läderarmband till min globemaster och har insett att det är en JUNGEL där ute. Har ju en förkärlek till originalgrejer (som en oftast har), men kan liksom inte riktigt med att betala de pengarna för att få ett nytt när det känns så sjukt överprisat pga idioter som mig som ”gillar original”. Det faktum att priset är så högt hos omega leder ju såklart till hög risk för replikor osv. Som jag definitivt skulle ha svårt att avslöja.

SÅ är det någon som har ett bra tips på en andrahandsmarknad som känns säker eller kanske ett tips på ett fullgott alternativ (kan ju hända att jag får vika ner mig och införskaffa en eftermarknads-variant)
 

3R1K

Cartier
Hej, mycket möjligt att det här har varit uppe tidigare… är ju ett rätt många sidor att ta sig igenom. Jag är på jakt efter ett läderarmband till min globemaster och har insett att det är en JUNGEL där ute. Har ju en förkärlek till originalgrejer (som en oftast har), men kan liksom inte riktigt med att betala de pengarna för att få ett nytt när det känns så sjukt överprisat pga idioter som mig som ”gillar original”. Det faktum att priset är så högt hos omega leder ju såklart till hög risk för replikor osv. Som jag definitivt skulle ha svårt att avslöja.

SÅ är det någon som har ett bra tips på en andrahandsmarknad som känns säker eller kanske ett tips på ett fullgott alternativ (kan ju hända att jag får vika ner mig och införskaffa en eftermarknads-variant)

Omega original är INTE bäst, säger jag som Omega samlare.

Ett prisvärt alternativ som ofta har mer att erbjuda än OEM är Molequin i Belgien, tror även att de gjort reklam här på KS. Trevligt gäng, och de kan även skräddarsy band åt dig. Vill man punga ut lite mer pengar kan man vända sig till Camille Fournet i Paris, man kan skräddarsy hos dem också vilket är dyrt men deras off the shelf alternativ är också väldigt bra och fina.
 

JKanon

Omega
Omega original är INTE bäst, säger jag som Omega samlare.

Ett prisvärt alternativ som ofta har mer att erbjuda än OEM är Molequin i Belgien, tror även att de gjort reklam här på KS. Trevligt gäng, och de kan även skräddarsy band åt dig. Vill man punga ut lite mer pengar kan man vända sig till Camille Fournet i Paris, man kan skräddarsy hos dem också vilket är dyrt men deras off the shelf alternativ är också väldigt bra och fina.
Tar och hijackar tråden lite.

Misstänker att samma sak inte gäller för länkar? Har du några tips på hur man bäst går tillväga för att införskaffa sådana? Är på jakt efter en länk till min Omega AT 2517.30.00.
 

Challetvär

Breitling
Omega original är INTE bäst, säger jag som Omega samlare.

Ett prisvärt alternativ som ofta har mer att erbjuda än OEM är Molequin i Belgien, tror även att de gjort reklam här på KS. Trevligt gäng, och de kan även skräddarsy band åt dig. Vill man punga ut lite mer pengar kan man vända sig till Camille Fournet i Paris, man kan skräddarsy hos dem också vilket är dyrt men deras off the shelf alternativ är också väldigt bra och fina.
Ser väldigt fina ut, kanske ska ta och släppa ”original”-jakten just vad gäller armband iallafall…
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Jag har tänkt den tanken men jag bara gissar att det är svårt att bara få lös ett originalspänne från återförsäljare… eller det kanske inte är något problem?
Tex så har @ERIKSON URHANDEL spännen på sin webbshop. Vet dock inte hur det är med viklås men känns som det inte ska vara några problem det heller.


Om du inte har koll så är det väldigt lätt att råka köpa kopior på andrahandsmarknaden. Det är fler kopior än original där ute. Tex på tradera är det säkert 1 av 20 som möjligen är original. Så bäst att gå via en officiell återförsäljare.
 

Daniel_st

Cartier
Har Rydbergs ur i Helsingborg slutat med omega? Knappt några omega ligger uppe på hemsidan längre och på instagram nämns alla andra märken de säljer men inte omega. Synd på en jättetrevlig butik.
 

Daniel_st

Cartier
Kan varmt rekommendera Franks Ur i Sthlm, trots att jag själv också bor i Skåne. Funkar fint trots att jag aldrig ens besökt butiken fysiskt.

Hade hoppats på någon lika bra ad i göteborg där Jag bor. knappt 22 mil till helsingborg har båda gångerna varit värt att åka för att handla på Rydbergs :)
Kan ju alltid iof va en kul grej med en bra ad i stockholm så kan man få till en bra weekend för hela familjen på samma gång dessutom.
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hade hoppats på någon lika bra ad i göteborg där Jag bor. knappt 22 mil till helsingborg har båda gångerna varit värt att åka för att handla på Rydbergs :)
Kan ju alltid iof va en kul grej med en bra ad i stockholm så kan man få till en bra weekend för hela familjen på samma gång dessutom.
Du kan höra av dig till både Jarl Sandin eller Bergströms ur borde kunna lösa det du behöver i Göteborg.
 
Senast ändrad:
Topp