• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Stefan S

Patek
2-Faktor
Anledningen ska vara att Omega på vissa platser sätter upp dedikerade butiker på bekostnad av vissa befintliga återförsäljare såsom exempelvis Rydbergs Ur som inte längre får sälja Omega. De reade ut Omegaklockorna där när jag slog till.
Det har öppnat en i Stockholm så det förstår jag men övriga Sverige? Tidigare Sundsvall och nu Helsingborg, inte lär det komma några dedikerade butiker där?
Min upplevelse är att dom är dryga.
Det var bättre förr och en dryg anställd för runt ett år sedan gjorde att jag inte direkt hade lust att titta in längre men på sistone har jag haft två trevliga besök med två olika anställda.
 

Daniel_st

Cartier
Det har öppnat en i Stockholm så det förstår jag men övriga Sverige? Tidigare Sundsvall och nu Helsingborg, inte lär det komma några dedikerade butiker där?

Det var bättre förr och en dryg anställd för runt ett år sedan gjorde att jag inte direkt hade lust att titta in längre men på sistone har jag haft två trevliga besök med två olika anställda.

Aha ok, tror ändå jag får satsa på bergströms framöver då dom har både omega och tudor som jag gillar och kanske möjligen nångång lyckas få knipa en rolex som dom också säljer.
Vad kan flaggskeppsbutiker ha för inverkan på priser när fler ad försvinner? Känns som en ad ger bättre pris än vad en flådig flaggskeppsbutik skulle ge, att en omega inte längre kommer släppas med samma möjlighet till att förhandla ner priset på?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Aha ok, tror ändå jag får satsa på bergströms framöver då dom har både omega och tudor som jag gillar och kanske möjligen nångång lyckas få knipa en rolex som dom också säljer.
Vad kan flaggskeppsbutiker ha för inverkan på priser när fler ad försvinner? Känns som en ad ger bättre pris än vad en flådig flaggskeppsbutik skulle ge, att en omega inte längre kommer släppas med samma möjlighet till att förhandla ner priset på?
0% rabatt i flaggskeppsbutikerna. Tydlig policy.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
:)
20221223_100614.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Någon som har konkret info om kommande prishöjning från Omega (tyvärr nr 5 på kort tid). Rykte Q1 eventuellt redan Jan/feb? Vi lider av den svaga kronan. Fler märken lär följa igen, även om Omega varit flitigast. +21% i valuta effekt enbart från 1/1 2021.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har konkret info om kommande prishöjning från Omega (tyvärr nr 5 på kort tid). Rykte Q1 eventuellt redan Jan/feb? Vi lider av den svaga kronan. Fler märken lär följa igen, även om Omega varit flitigast. +21% i valuta effekt enbart från 1/1 2021.
Hört rykten om att det blir typ +8% från och med 1 januari, men känns mest som lösa rykten. Tråkigt då priserna för en Omega skenat iväg rejält det senaste året.
 

Grodmannen

Omega
2-Faktor
Nybliven omega ägare 🙂

Var inne hos Bo Bergren och hämtade upp en omega seamaster 300 i klassisk blå modell. Velat ha en sådan sedan många år men inte unnat mig tidigare. Fick prova lillebrorsans svarta seamaster på julafton och då var det kört. Satt som handen i handsken så det blev att passa på nu när Bo Bergren hade rea.
 

Bilagor

  • ED9E5AC7-9897-4D2A-B877-1914D435F4FB.jpeg
    ED9E5AC7-9897-4D2A-B877-1914D435F4FB.jpeg
    385 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:

Daniel_st

Cartier
Jag upptäckte för ett tag sedan att Rydbergs ur inte längre kommer sälja omega ,kollat runt lite på nätet och märker att allt färre har omega på lager.
Hur många ad i sverige verkar sluta sälja omega efter flaggskeppsbutiker öppnade? Verkar bara va jarl sandin och bergströms kvar med klockor på lager utan reapriser?
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Nybliven omega ägare 🙂

Var inne hos Bo Bergren och hämtade upp en omega seamaster 300 i klassisk blå modell. Velat ha en sådan sedan många år men inte unnat mig tidigare. Fick prova lillebrorsans svarta seamaster på julafton och då var det kört. Satt som handen i handsken så det blev att passa på nu när Bo Bergren hade rea.
Grattis till klockan! Hoppas och tror att du kommer trivas bra med den.
 

martaSM30

Audemars
2-Faktor
Nybliven omega ägare 🙂

Var inne hos Bo Bergren och hämtade upp en omega seamaster 300 i klassisk blå modell. Velat ha en sådan sedan många år men inte unnat mig tidigare. Fick prova lillebrorsans svarta seamaster på julafton och då var det kört. Satt som handen i handsken så det blev att passa på nu när Bo Bergren hade rea.
Grymt bra, grattis!
 

Kse

Omega
2-Faktor
Nybliven omega ägare 🙂

Var inne hos Bo Bergren och hämtade upp en omega seamaster 300 i klassisk blå modell. Velat ha en sådan sedan många år men inte unnat mig tidigare. Fick prova lillebrorsans svarta seamaster på julafton och då var det kört. Satt som handen i handsken så det blev att passa på nu när Bo Bergren hade rea.
Grattis! Den kommer du bli toppennöjd med. Har haft min nån månad och är supernöjd!
 

RHM

Breitling
Riktigt vacker klocka, tavlan är så mycket roligare att titta på än på en vanligt svart.
Nästa får bli en lite mer clean variant, antingen Aqua Terra eller en Datejust.

Blir sugen på att köpa fler omega nu så att man kan känna en dum känsla av att man gjort bra köp när priserna ökar i Q1.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Tack för info, men hur ser det ut med alla omega ad i Sverige, tycker alltfler inte verkar ha något på lager längre, många som inte kommer sälja omega nästa år/framöver?
Detta är inte med glädje jag bekräftar detta, men vi kommer vara färre. Med detta sagt så har säkert denna dag som denna 28/12-22 några av mina kollegor färre klockor kvar, av självklara anledningar.
Som sagt återigen, Inte med någon som helst glädje.
 
Topp