Oj ok, varför får dom inte de? :/.Ja, de får inte sälja Omega efter årsskiftet. Jag köpte en smp nyligen då de säljer ut alla Omega.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj ok, varför får dom inte de? :/.Ja, de får inte sälja Omega efter årsskiftet. Jag köpte en smp nyligen då de säljer ut alla Omega.
Jarl Sandin gillar jag inte, bergströms har jag besökt några gånger, rätt ok butik.Du kan höra av dig till både Jarl Sandin eller Bergströms ur borde kunna lösa det du behöver i Göteborg.
Gillar inte, råkat illa ut där?Jarl Sandin gillar jag inte, bergströms har jag besökt några gånger, rätt ok butik.
Anledningen ska vara att Omega på vissa platser sätter upp dedikerade butiker på bekostnad av vissa befintliga återförsäljare såsom exempelvis Rydbergs Ur som inte längre får sälja Omega. De reade ut Omegaklockorna där när jag slog till.Oj ok, varför får dom inte de? :/.
Min upplevelse är att dom är dryga.Gillar inte, råkat illa ut där?
Köpt mycket o servat där, alltid nöjd.
Det har öppnat en i Stockholm så det förstår jag men övriga Sverige? Tidigare Sundsvall och nu Helsingborg, inte lär det komma några dedikerade butiker där?Anledningen ska vara att Omega på vissa platser sätter upp dedikerade butiker på bekostnad av vissa befintliga återförsäljare såsom exempelvis Rydbergs Ur som inte längre får sälja Omega. De reade ut Omegaklockorna där när jag slog till.
Det var bättre förr och en dryg anställd för runt ett år sedan gjorde att jag inte direkt hade lust att titta in längre men på sistone har jag haft två trevliga besök med två olika anställda.Min upplevelse är att dom är dryga.
Vad gäller Franks, jag brukar få svar även på mejl. Och mycket bra service och bemötande.Ja, de har grym service i butik. Men öppna mailen verkar de dock inte klara av de senaste åren i vart fall..
Det har öppnat en i Stockholm så det förstår jag men övriga Sverige? Tidigare Sundsvall och nu Helsingborg, inte lär det komma några dedikerade butiker där?
Det var bättre förr och en dryg anställd för runt ett år sedan gjorde att jag inte direkt hade lust att titta in längre men på sistone har jag haft två trevliga besök med två olika anställda.
0% rabatt i flaggskeppsbutikerna. Tydlig policy.Aha ok, tror ändå jag får satsa på bergströms framöver då dom har både omega och tudor som jag gillar och kanske möjligen nångång lyckas få knipa en rolex som dom också säljer.
Vad kan flaggskeppsbutiker ha för inverkan på priser när fler ad försvinner? Känns som en ad ger bättre pris än vad en flådig flaggskeppsbutik skulle ge, att en omega inte längre kommer släppas med samma möjlighet till att förhandla ner priset på?
Tänkte änna de, blir säkert svårare att få ner priset hos andra ad också då.0% rabatt i flaggskeppsbutikerna. Tydlig policy.
Hört rykten om att det blir typ +8% från och med 1 januari, men känns mest som lösa rykten. Tråkigt då priserna för en Omega skenat iväg rejält det senaste året.Någon som har konkret info om kommande prishöjning från Omega (tyvärr nr 5 på kort tid). Rykte Q1 eventuellt redan Jan/feb? Vi lider av den svaga kronan. Fler märken lär följa igen, även om Omega varit flitigast. +21% i valuta effekt enbart från 1/1 2021.
@ERIKSON URHANDEL brukar ju kunna ge en heads up.Hört rykten om att det blir typ +8% från och med 1 januari, men känns mest som lösa rykten. Tråkigt då priserna för en Omega skenat iväg rejält det senaste året.
Likväl som ni, enbart rykten, men ingen rök utan eld, så det kan nog stämma.@ERIKSON URHANDEL brukar ju kunna ge en heads up.
Föreligger NDA uteblir svar och då så antar vi bara att det stämmer.
Tystnad lika med medgivande
Grattis till klockan! Hoppas och tror att du kommer trivas bra med den.Nybliven omega ägare
Var inne hos Bo Bergren och hämtade upp en omega seamaster 300 i klassisk blå modell. Velat ha en sådan sedan många år men inte unnat mig tidigare. Fick prova lillebrorsans svarta seamaster på julafton och då var det kört. Satt som handen i handsken så det blev att passa på nu när Bo Bergren hade rea.
Grymt bra, grattis!Nybliven omega ägare
Var inne hos Bo Bergren och hämtade upp en omega seamaster 300 i klassisk blå modell. Velat ha en sådan sedan många år men inte unnat mig tidigare. Fick prova lillebrorsans svarta seamaster på julafton och då var det kört. Satt som handen i handsken så det blev att passa på nu när Bo Bergren hade rea.
Grattis! Den kommer du bli toppennöjd med. Har haft min nån månad och är supernöjd!Nybliven omega ägare
Alla stora leverantörer höjer säkert med 10%. Kanske redan nästa vecka.Bästa Omegavänner,
För er info så höjer Omega priserna över hela kollektionen den 1/2-23.
Önskar er Alla ett gott slut på 2022
Tack för info, men hur ser det ut med alla omega ad i Sverige, tycker alltfler inte verkar ha något på lager längre, många som inte kommer sälja omega nästa år/framöver?Bästa Omegavänner,
För er info så höjer Omega priserna över hela kollektionen den 1/2-23.
Önskar er Alla ett gott slut på 2022
6-7%Alla stora leverantörer höjer säkert med 10%. Kanske redan nästa vecka.
Detta är inte med glädje jag bekräftar detta, men vi kommer vara färre. Med detta sagt så har säkert denna dag som denna 28/12-22 några av mina kollegor färre klockor kvar, av självklara anledningar.Tack för info, men hur ser det ut med alla omega ad i Sverige, tycker alltfler inte verkar ha något på lager längre, många som inte kommer sälja omega nästa år/framöver?