• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

carlmartin

Rolex
2-Faktor
A3D8B0A7-1449-43E6-9C8D-7D7D8E087097.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Letar efter en midsize smp hojta till om ni har en ni vill sälja. Köpes annons redan uppe.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
När man läser annonsen så ser man att det är 2223.80.00 eller 2222.80.00 som personen är ute efter.
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Semi-korspost från SMP-tråden;
På spejsad galej! Första 'riktiga' titanklockan för egen del - är faktiskt imponerad av det Omega lyckats med, med den här modellen. Få nackdelar egentligen, även om jag kan tycka att de väger in en del. Meshbandet är svårt att få till så det sitter perfekt (gäller för egen del, men sett andra med samma bekymmer) samt att titan är som titan är och imperfektioner/repor syns lätt.

MEN. Fy fasen vad klockan är vacker i alla väder, framförallt urtavlan när ljuset träffar den helt rätt. Kommer älska patinan som blir till på denna. Tänk dessutom om man var normalbegåvad på att fota?
IMG_8512.jpg
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Semi-korspost från SMP-tråden;
På spejsad galej! Första 'riktiga' titanklockan för egen del - är faktiskt imponerad av det Omega lyckats med, med den här modellen. Få nackdelar egentligen, även om jag kan tycka att de väger in en del. Meshbandet är svårt att få till så det sitter perfekt (gäller för egen del, men sett andra med samma bekymmer) samt att titan är som titan är och imperfektioner/repor syns lätt.

MEN. Fy fasen vad klockan är vacker i alla väder, framförallt urtavlan när ljuset träffar den helt rätt. Kommer älska patinan som blir till på denna. Tänk dessutom om man var normalbegåvad på att fota?
IMG_8512.jpg
Yes, den är väldigt trevlig 🤩

IMG_2107.jpeg
IMG_0372.jpeg
 

MHammar

Omega
Jag var i helgen inne på Bergströms i Göteborg. Ingen i butiken hade fått info om kommande prisjustering för Omegas sortiment. Min reflektion är att det känns märkligt om nu andra butiker fått denna info?
 

guschri

Omega
Jag var i helgen inne på Bergströms i Göteborg. Ingen i butiken hade fått info om kommande prisjustering för Omegas sortiment. Min reflektion är att det känns märkligt om nu andra butiker fått denna info?
Kommande prisjustering åt vilket håll? De har väl hyfsat nyligen redan höjt en hel del…?
 

mjarestad

Breitling
Hej!

Min fru har en Speedy Reduced från ca 1999. Den har nu slutat gå helt. Det går att vrida på kronan och man hör klicket. Den blir dock inte trögare ju mer man vrider och den startar inte över huvud taget.

Den har fungerat fint i de ca 10 år hon haft den, men nu är det verkligen på tiden med en riktig service, då vi aldrig gjort det.

Jag har läst en del om att den är knepig och dyr att serva och tänkte därför be om hjälp om var eller till vem man kan lämna in denna klocka för service.

Är det värt att lämna den på service och vad kan det kosta?

Ps. Jag hittade bara gamla trådar på samma fråga som för.odligen är utdaterad.

Mvh, Mattias
 
Topp