• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Sjunde gången? 😅
Är nog några fler smp än 7 ändå 😅
IMG_0964.gif
 

Gemsen

Breitling
Har gått i väntans tider & nu på morgonen kom postnord med nyaste familjemedlemmen:)
Vill samtidigt ställa en fråga till expertisen här i tråden, jag skulle gärna se denna klocka med ett kraftigt svart gummi /plast armband. Så vilket skulle passa & var hitta ett sådant?
 

Bilagor

  • 20230517_105230.jpg
    20230517_105230.jpg
    324.6 KB · Visningar: 10

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har gått i väntans tider & nu på morgonen kom postnord med nyaste familjemedlemmen:)
Vill samtidigt ställa en fråga till expertisen här i tråden, jag skulle gärna se denna klocka med ett kraftigt svart gummi /plast armband. Så vilket skulle passa & var hitta ett sådant?
Grattis till en trevlig klocka!

Tyvärr är det nog svårt att hitta ett gummi till den dr i och med den integrerade länken. Lär krävas att du modifierar ett gummi/läder för att det ska passa. Hittade en bild på nätet:
FBC6C9D7-CD70-4A39-8F0A-98E6ED695E15.jpeg

Tycker personligen att det ser rätt konstigt ut på Pre Bond, den gör sig mycket snyggare på länken.
 

Gemsen

Breitling
Grattis till en trevlig klocka!

Tyvärr är det nog svårt att hitta ett gummi till den dr i och med den integrerade länken. Lär krävas att du modifierar ett gummi/läder för att det ska passa. Hittade en bild på nätet:
FBC6C9D7-CD70-4A39-8F0A-98E6ED695E15.jpeg

Tycker personligen att det ser rätt konstigt ut på Pre Bond, den gör sig mycket snyggare på länken.
Jo du har helt rätt där.. jag tänkte inte på det. Det blir ju lätt så som nybörjare :) Så jag får tänka om och försöka hitta några länkar/ bitar att förlänga befintligt armband med.
Så om någon ligger på såna så hör av er!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jo du har helt rätt där.. jag tänkte inte på det. Det blir ju lätt så som nybörjare :) Så jag får tänka om och försöka hitta några länkar/ bitar att förlänga befintligt armband med.
Så om någon ligger på såna så hör av er!
Alla har vi varit nya, bara kul att kunna hjälpa till!
Lägg ut en köpesannons här på Klocksnack, brukar inte vara allt för svårt att få tag på länkbitar till dessa👍
 

Gemsen

Breitling
Alla har vi varit nya, bara kul att kunna hjälpa till!
Lägg ut en köpesannons här på Klocksnack, brukar inte vara allt för svårt att få tag på länkbitar till dessa👍
Tror inte jag har den möjliheten än,har väl ej skrivit nog många meddelanden än för att få tillgång i dom trådarna som jag förstått. Eller är jag kanske ute och cyklar igen :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hur går tankarna kring den blå SMP 300m 60års Bond, senaste släppet nu 2023? Ser att det börjar komma ut ett gäng och den går att få tag på till listpris. Värd premium över vanliga SMP blå? Någon som har en på KS?

SMP NTTD passar fint idag mellan skurarna. Nu kommer solen ett bra tag framöver grå vi hoppas. Jag gillar NTTD starkt, är betydligt smidigare än vanligt SMP.


IMG_0928.jpeg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hur går tankarna kring den blå SMP 300m 60års Bond, senaste släppet nu 2023? Ser att det börjar komma ut ett gäng och den går att få tag på till listpris. Värd premium över vanliga SMP blå? Någon som har en på KS?

SMP NTTD passar fint idag mellan skurarna. Nu kommer solen ett bra tag framöver grå vi hoppas. Jag gillar NTTD starkt, är betydligt smidigare än vanligt SMP.


IMG_0928.jpeg
Av alla SMP jag haft så är det alltid den blå jag återvänder till. Bond 60 är visserligen blå men där håller jag nog NTTD före isåfall.

Nuvarande diver smp är det bäst ändå imho. vill man komplettera kan en special utgåva vara kul .
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hur går tankarna kring den blå SMP 300m 60års Bond, senaste släppet nu 2023? Ser att det börjar komma ut ett gäng och den går att få tag på till listpris. Värd premium över vanliga SMP blå? Någon som har en på KS?

SMP NTTD passar fint idag mellan skurarna. Nu kommer solen ett bra tag framöver grå vi hoppas. Jag gillar NTTD starkt, är betydligt smidigare än vanligt SMP.


IMG_0928.jpeg
Lyckades prova en i Berlin förra månaden. Var ett stort wow när den släpptes men nu är jag lite kluven. Visst är den härlig men baksidan med animeringen känns ändå lite väl mycket gimmick och är inte helt övertygad om lollipop-sekunden även om den känns bättre IRL än på bild. Gillar fortfarande allt med NTTD så därmed tycker jag att den är en mer lyckad utgåva. Nästan allt... tyvärr har jag funnit att jag inte får till en bra passform med Omegas mesh. Antingen för stor eller tajtare än önskvärt, tyvärr är det en bit mellan hållen vad gäller justeringen. Gäller ju bägge dessa.

img_1075-jpeg.2297753
 
Prishöjningar till trots, Omega fick mig igen…

Nytillskottet som inhandlades idag
2B4A9CE7-5A09-4F8B-9FE3-3CD9C936BEC4.jpeg
Ja, nytt är nytt. Grattis! Hoppas du blir nöjd.
Jo, det har varit många prishöjningar. Jag köpte min Speedmaster i Umeå i fjol och han sa att när han började sälja Omega i början på 80-t så gick en S. på 4000 kr. cirkus. När jag köpte min första Omega 2004 gick en S. på 24000 kr. - sex ggr högre medan KPI fördubblats. 2020 hade priset dubblats igen medan KPI ökat 20%. Hade S. enbart följt KPI skulle den till största delen identiska klockan kostat 10000 kr. 2020!
Nu har Omega gjort mycket på andra modeller som kan motivera en del, men de här prishöjningarna som Omega gör kan inte annat än till största delen bero på ett ständigt ökande intresse för lyxklockor. Om trenden håller i sig innebär det ändå att de klockor som köps dyra i dag kommer hålla värdet bra.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Lyckades prova en i Berlin förra månaden. Var ett stort wow när den släpptes men nu är jag lite kluven. Visst är den härlig men baksidan med animeringen känns ändå lite väl mycket gimmick och är inte helt övertygad om lollipop-sekunden även om den känns bättre IRL än på bild. Gillar fortfarande allt med NTTD så därmed tycker jag att den är en mer lyckad utgåva. Nästan allt... tyvärr har jag funnit att jag inte får till en bra passform med Omegas mesh. Antingen för stor eller tajtare än önskvärt, tyvärr är det en bit mellan hållen vad gäller justeringen. Gäller ju bägge dessa.

img_1075-jpeg.2297753
Tack för utförlig och bra svar. Jag gillar också NTTD som jag har. Kan tänka mig att Bond i stål är svårare att bära om den inte sitter perfekt. Gillar inte vanliga SMP orginallänk. För bred. Men på gummi eller Nato är den bra. Dock osäker om dessa gummi passar till Bond. Jag funderar också på om färgen är lite tråkig, vanliga blå har så stark färg att Bond kanske blir lite mesig och för nedtonad i blått?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Den är så bra, och gör sig inte rättvis på bild. Silvertavlan är fint grå. Det tog mig 3-4grr före jag uppskattade CK859, men nu är det helt klart en favorit som finklocka. Överväger att sporta till den och byta till Nato eller någon annan rolig bandkombo. Har du testat olika?
Ja den är kul! Jag fastande mycket för baksidan i kombination med den, för nördar speciella och för gemene man intetsägande, sektortavlan. Jag har personligen både dressigare och sportigare alternativ i lådan så denna blir ett perfekt mellanting.

Inte testat nato men lite olika mocka och läder, passar på mycket. Ska skaffa några schyssta grained calf som jag tror kommer bli riktigt bra. Typ som denna bild jag hittade på IG

A9260B84-F586-4529-8175-DA3864327648.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja den är kul! Jag fastande mycket för baksidan i kombination med den, för nördar speciella och för gemene man intetsägande, sektortavlan. Jag har personligen både dressigare och sportigare alternativ i lådan så denna blir ett perfekt mellanting.

Inte testat nato men lite olika mocka och läder, passar på mycket. Ska skaffa några schyssta grained calf som jag tror kommer bli riktigt bra. Typ som denna bild jag hittade på IG

A9260B84-F586-4529-8175-DA3864327648.jpeg
Tror en tjockare rislänk hade varit spot on. Tänk typ
2a0ea1c6ce1cc6d1d1602581d770844c.png
 
Topp