Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det Ck 859?Länge sen så på tiden att återvända till den här tråden
Grattis till en trevlig klocka!Har gått i väntans tider & nu på morgonen kom postnord med nyaste familjemedlemmen
Vill samtidigt ställa en fråga till expertisen här i tråden, jag skulle gärna se denna klocka med ett kraftigt svart gummi /plast armband. Så vilket skulle passa & var hitta ett sådant?
Jo du har helt rätt där.. jag tänkte inte på det. Det blir ju lätt så som nybörjare Så jag får tänka om och försöka hitta några länkar/ bitar att förlänga befintligt armband med.Grattis till en trevlig klocka!
Tyvärr är det nog svårt att hitta ett gummi till den dr i och med den integrerade länken. Lär krävas att du modifierar ett gummi/läder för att det ska passa. Hittade en bild på nätet:
Tycker personligen att det ser rätt konstigt ut på Pre Bond, den gör sig mycket snyggare på länken.
Alla har vi varit nya, bara kul att kunna hjälpa till!Jo du har helt rätt där.. jag tänkte inte på det. Det blir ju lätt så som nybörjare Så jag får tänka om och försöka hitta några länkar/ bitar att förlänga befintligt armband med.
Så om någon ligger på såna så hör av er!
Tror inte jag har den möjliheten än,har väl ej skrivit nog många meddelanden än för att få tillgång i dom trådarna som jag förstått. Eller är jag kanske ute och cyklar igenAlla har vi varit nya, bara kul att kunna hjälpa till!
Lägg ut en köpesannons här på Klocksnack, brukar inte vara allt för svårt att få tag på länkbitar till dessa
Av alla SMP jag haft så är det alltid den blå jag återvänder till. Bond 60 är visserligen blå men där håller jag nog NTTD före isåfall.Hur går tankarna kring den blå SMP 300m 60års Bond, senaste släppet nu 2023? Ser att det börjar komma ut ett gäng och den går att få tag på till listpris. Värd premium över vanliga SMP blå? Någon som har en på KS?
SMP NTTD passar fint idag mellan skurarna. Nu kommer solen ett bra tag framöver grå vi hoppas. Jag gillar NTTD starkt, är betydligt smidigare än vanligt SMP.
Lyckades prova en i Berlin förra månaden. Var ett stort wow när den släpptes men nu är jag lite kluven. Visst är den härlig men baksidan med animeringen känns ändå lite väl mycket gimmick och är inte helt övertygad om lollipop-sekunden även om den känns bättre IRL än på bild. Gillar fortfarande allt med NTTD så därmed tycker jag att den är en mer lyckad utgåva. Nästan allt... tyvärr har jag funnit att jag inte får till en bra passform med Omegas mesh. Antingen för stor eller tajtare än önskvärt, tyvärr är det en bit mellan hållen vad gäller justeringen. Gäller ju bägge dessa.Hur går tankarna kring den blå SMP 300m 60års Bond, senaste släppet nu 2023? Ser att det börjar komma ut ett gäng och den går att få tag på till listpris. Värd premium över vanliga SMP blå? Någon som har en på KS?
SMP NTTD passar fint idag mellan skurarna. Nu kommer solen ett bra tag framöver grå vi hoppas. Jag gillar NTTD starkt, är betydligt smidigare än vanligt SMP.
Ja, nytt är nytt. Grattis! Hoppas du blir nöjd.Prishöjningar till trots, Omega fick mig igen…
Nytillskottet som inhandlades idag
Fränt band.
Den är så bra, och gör sig inte rättvis på bild. Silvertavlan är fint grå. Det tog mig 3-4grr före jag uppskattade CK859, men nu är det helt klart en favorit som finklocka. Överväger att sporta till den och byta till Nato eller någon annan rolig bandkombo. Har du testat olika?
Tack för utförlig och bra svar. Jag gillar också NTTD som jag har. Kan tänka mig att Bond i stål är svårare att bära om den inte sitter perfekt. Gillar inte vanliga SMP orginallänk. För bred. Men på gummi eller Nato är den bra. Dock osäker om dessa gummi passar till Bond. Jag funderar också på om färgen är lite tråkig, vanliga blå har så stark färg att Bond kanske blir lite mesig och för nedtonad i blått?Lyckades prova en i Berlin förra månaden. Var ett stort wow när den släpptes men nu är jag lite kluven. Visst är den härlig men baksidan med animeringen känns ändå lite väl mycket gimmick och är inte helt övertygad om lollipop-sekunden även om den känns bättre IRL än på bild. Gillar fortfarande allt med NTTD så därmed tycker jag att den är en mer lyckad utgåva. Nästan allt... tyvärr har jag funnit att jag inte får till en bra passform med Omegas mesh. Antingen för stor eller tajtare än önskvärt, tyvärr är det en bit mellan hållen vad gäller justeringen. Gäller ju bägge dessa.
Ja den är kul! Jag fastande mycket för baksidan i kombination med den, för nördar speciella och för gemene man intetsägande, sektortavlan. Jag har personligen både dressigare och sportigare alternativ i lådan så denna blir ett perfekt mellanting.Den är så bra, och gör sig inte rättvis på bild. Silvertavlan är fint grå. Det tog mig 3-4grr före jag uppskattade CK859, men nu är det helt klart en favorit som finklocka. Överväger att sporta till den och byta till Nato eller någon annan rolig bandkombo. Har du testat olika?
Tror en tjockare rislänk hade varit spot on. Tänk typJa den är kul! Jag fastande mycket för baksidan i kombination med den, för nördar speciella och för gemene man intetsägande, sektortavlan. Jag har personligen både dressigare och sportigare alternativ i lådan så denna blir ett perfekt mellanting.
Inte testat nato men lite olika mocka och läder, passar på mycket. Ska skaffa några schyssta grained calf som jag tror kommer bli riktigt bra. Typ som denna bild jag hittade på IG
Ja! Eller mesh! Allt klär en skönhetTror en tjockare rislänk hade varit spot on. Tänk typ