• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
shaken not stirred
IMG_2461.jpeg
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Någon här som sitter på en Seamaster Beijing 2022 och har lust att slänga upp lite bilder? :D
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Jag har en fråga som jag inte finner något svar på och hoppas få hjälp av er experter.
Jag har sneglat en del på en röd Omega Speedmaster Reduced Michael Schumacher och inser att det finns två olika referensnummer. Men vad är egentligen skillnaden på 3510.61.00 och 3810.61.41?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Jag har en fråga som jag inte finner något svar på och hoppas få hjälp av er experter.
Jag har sneglat en del på en röd Omega Speedmaster Reduced Michael Schumacher och inser att det finns två olika referensnummer. Men vad är egentligen skillnaden på 3510.61.00 och 3810.61.41?
Enda skillnaden verkar vara att den ena kommer på länk och den andra på armband.


 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Enda skillnaden verkar vara att den ena kommer på länk och den andra på armband.


Jaha! Det var inte svårare än så. Jag misstänkte detta men blev förvirrad när jag kollade runt på de olika ref.nr. på C24 där vissa 3810 också var på stållänk.
Se till exempel denna: https://www.chrono24.se/omega/speedmaster-michael-schumacher-ref-38106141--id28776359.htm

Stort tack för hjälpen :)
 
Senast ändrad:

Dasnuld

Omega
Någon som har rekommendation på bra gummiband till en AT 38mm?
Som inte är omegas egna då, letar efter ett billigare alternativ🤓
 

fc2

Rolex
Någon som har rekommendation på bra gummiband till en AT 38mm?
Som inte är omegas egna då, letar efter ett billigare alternativ🤓
Har ett på beställning så kan inte säga hur det är men recensionerna lovar gott iaf. Finns massor att välja bland.

 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hur många gånger har de höjt nu? Såg att min SMP 300 Sedna/stål, gått från 76k (69 efter prut) till 101 200:-.. sedan januari 2022.. Rätt saftig höjning
En vanlig Bond 74k nu. kommer ihåg när en kollega köpte en ny Bond ca 2002 för 18700:-, det tyckte man var mycket för en klocka då:)
Fyra höjningar generellt på hela sortimentet har det varit sedan dess. Noterat att Omega iaf en gång förr gjort en guld-höjning i lite smyg dvs prisjusterade alla klockor med guld i medans stålmodellerna inte höjdes men det var innan du köpte din. Kanske något sådant efter det också? Går liksom inte att hänga med längre.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Du råkar inte ha fler flaskor och någon du vill bli av med? 😂
Köpte bara två så nej 😁

här kan du beställa . Rabattkod COMEBACK gav 10% när jag beställde

 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Köpte bara två så nej 😁

här kan du beställa . Rabattkod COMEBACK gav 10% när jag beställde

Den var ju trevlig. Hur smakar den? Värd att beställa? 35euro är inte så farligt.
 
Topp