• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
IMG_2622.jpeg
 
Antar att det inte blir mycket hänga på spaden och kolla på brudar för din del :hilarious:

Själv så sover jag mest i kranhytten...
Var en jävla omställning med lugnet i kranyrket när man bytte från att köra betongpump där det är action hela tiden


Sällan man ser dyrare klockor på byggen om det inte är på basernas handleder...
Dom med vita hjälmar och rena kläder
Alltså dom man alltid ska undvika:angel:

Vet att där finns en ingjuten Blå gammal Bond smp på ett ställe i Göteborg
Den betongbilsförarn skratta sig lycklig att han fick en ny på försäkringen
Tyvärr, är det glest med brudar som jag dock skulle haft tid att titta på ibland.
Ooops, klockan borta ner i betongen. Skönt med försäkring en sån gång, men jag har aldrig haft (iaf en Omega) som spännet gått upp på. Krävs en rejäl smäll eller bryt för att en sprint ska gå av också (speciellt under handskarna) så det känns osannolikt, men som sagt du kan ju ta av dig klockan också i såna situationer.
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Kolla med Gaston i Partille som @Stefan S tipsade om.
Hört mycket gott om honom genom åren.
Well han löser delar men jag har då haft problem med misstag av honom på de två senaste klockor jag haft hos honom båda fått lysmassa avskrapad, så jag hade gått någon annanstans. Bättre val är Pearlman, dock dyrare eller så hade jag skickat till Farfars klocka i Stockholm.
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Well han löser delar men jag har då haft problem med misstag av honom på de två senaste klockor jag haft hos honom båda får lysmassa avskrapad, så jag hade gått någon annanstans. Bättre val är Pearlman, dock dyrare eller så hade jag skickat till Farfars klocka i Stockholm.
Fasen vad tråkigt.
Börjar åldern ta ut sin rätt?

Jag hade min hos Pearlman för några år sedan.
Minutsubbens visare hamnade för snett så den tog i treminutersindexet så klockan stannade.
Borde ha testats innan utlämning kan jag tycka, men de fixade det snabbt vod påpekande.
 
Skulle vara kul att få se lite wristshots på nyaste modellen av Seamaster 300 diver 42mm. Jag har 17cm och 50mm bredd.
Provade 43.5mm på gummi idag, den kändes för stor för min handled pga luggarna.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Senast ändrad:

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Gissar på att flera LE seamaster modeller lanseras idag.

En dröm hade varit en PO i en mer slimmad form
 
Senast ändrad:
Topp