• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

BlackBay

Omega
2-Faktor
Rätt skönt med velcro, där snackar vi mikrojustering.

Helt i Omega-anda eller?
20230703_174722.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
tempImageVLn7zH.jpg

Testade en 42mm Seamaster idag. Vet inte om den är lite stor för min handled? eller om det bara är ovant.
Lite stor skulle jag säga, men det kan funka. Upp till dig hur det känns på. Ett förslag är att testa klockan på gummi, själv tycker jag den sitter bättre då. Eller NTTD (Bond) varianten i titan som du kan köpa lätt begagnat här på KS. Den har en lägre profil, är lättare och bärs mindre.
 

Pesve

Omega
2-Faktor
Lite stor skulle jag säga, men det kan funka. Upp till dig hur det känns på. Ett förslag är att testa klockan på gummi, själv tycker jag den sitter bättre då. Eller NTTD (Bond) varianten i titan som du kan köpa lätt begagnat här på KS. Den har en lägre profil, är lättare och bärs mindre.
Upplevelsen är att jag kommer att störa mig lite på storleken, ska ta en titt på NTTD varianten också.

/Tack för svar
 

OskuH

Omega
Skaffade den här igår. Lite av en mini grail för mig, detta var klockan jag verkligen ville ha då jag ännu trodde att jag aldrig kommer att skaffa en Exp1. Nu har jag båda, men tycker inte alls dessa två tävlar sinsemellan. Skall nog hitta plats för båda i samlingen.👌

IMG_20230707_173214.jpg
 

Tuben

Breitling
Hej!
Jag har en fråga gällande min Omega SMP300.
Inköpt på Eriksson Urhandel 2021.
Nu tycker jag mig höra en rasslande ljud från den när jag skakar den lite löst. Låter som något har lossnat?
Hur fungerar det med garanti etc? Är det bara att åka till Erikssons och lämna in den och sen går det under garantin, eller hur fungerar det?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Jag har en fråga gällande min Omega SMP300.
Inköpt på Eriksson Urhandel 2021.
Nu tycker jag mig höra en rasslande ljud från den när jag skakar den lite löst. Låter som något har lossnat?
Hur fungerar det med garanti etc? Är det bara att åka till Erikssons och lämna in den och sen går det under garantin, eller hur fungerar det?
Ja, ta med certet.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Hej!
Jag har en fråga gällande min Omega SMP300.
Inköpt på Eriksson Urhandel 2021.
Nu tycker jag mig höra en rasslande ljud från den när jag skakar den lite löst. Låter som något har lossnat?
Hur fungerar det med garanti etc? Är det bara att åka till Erikssons och lämna in den och sen går det under garantin, eller hur fungerar det?
Hej,
Du kommer in med klockan och garantikortet så skickar vi din klocka till Omegas servicecenter.
 
Topp