• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Någon här inne som servat en speedmaster date nyligen, och har koll på vad det går på?
A64FC166-695C-43C1-9C4A-BA98AFC84038.jpeg
 

Flisen

Breitling
Hej!

Har köpt en Omega AT (kvartsare) begagnat och batteriet verkar vara dött. Klockans ref är 2518.80

Är det bara att gå till vilken klockbutik som helst eller bör man gå till en återförsäljare som faktiskt säljer Omega för detta? Uppskattar tips då jag inte har så bra koll. :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Har köpt en Omega AT (kvartsare) begagnat och batteriet verkar vara dött. Klockans ref är 2518.80

Är det bara att gå till vilken klockbutik som helst eller bör man gå till en återförsäljare som faktiskt säljer Omega för detta? Uppskattar tips då jag inte har så bra koll. :)
Du kan absolut gå till vilken klockbutik som helst, om du väljer någon lokal butik så kommer du nog undan mycket billigare än hos en AD som tar massa extra för ett enkelt batteribyte.

T.ex. betalade jag 450kr för batteribyte hos AD, medan jag fick batteribyte+trycktest för 250kr hos Stjärnurmakarna.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
:
Så att låta så nedlåtande mot Omegas nya, högre priser, samtidigt som man går och köper Rolex stålsport senaste åren är lite väl komiskt.
Omega har flotte klokker, men har økt prisene (for) mye de siste årene. Synes egentlig ikke Omega konkurrerer prismessig mot Rolex, men heller mer mot Tudor - og da fremstår Tudor mer prisverdig. IMO.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Tycker jag lät dyrt. Har Omegas servicepriser gått upp tillsammans med försäljningspriserna? Nästan lite VC-priser på den servicen.
Servicepriserna höjdes för någon månad sedan. 9k för vanlig stål-automat och 11,5k för krono som sagt. Något högre för två-ton och guld.

Fabriksservice på VC-krono borde ligga på det dubbla? På Omega ingår slitdelar åtminstone.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Servicepriserna höjdes för någon månad sedan. 9k för vanlig stål-automat och 11,5k för krono som sagt. Något högre för två-ton och guld.

Fabriksservice på VC-krono borde ligga på det dubbla? På Omega ingår slitdelar åtminstone.
Aj då, då skulle jag ha lämnat in för någon månad sedan. Eller är Speedy ännu dyrare? Betalade 7500kr senast.
 

Dedj

Omega
2-Faktor
Omega har flotte klokker, men har økt prisene (for) mye de siste årene. Synes egentlig ikke Omega konkurrerer prismessig mot Rolex, men heller mer mot Tudor - og da fremstår Tudor mer prisverdig. IMO.
Omega ligger enligt mig mellan Rolex och Tudor prismässigt. Sen om Tudor är mer prisvänligt låter jag vara osagt. Sen ska vi inte glömma att det flesta höjt sina priser kraftigt senaste två åren. Ett "billigare" exempel är Tissot på modellen PRX, räknar man procentuellt hamnar man på runt 50% vilket är mycket även om det inte rör sig om lika mycket pengar. Att kronan har tappat i värde gör sitt också...
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Ser bra ut. Alla klockor ser dock gigantiska ut när man kollar på dem så nära, man får nästan kolla i en spegel istället.
Verkligen ett bra instick. När man tar en bild rakt på klockan, med telefonen precis ovan, så ser de alltid större ut. Spegel är ett bra tips alltså, alternativt hålla upp handleden framför dig och ta en selfie haha. Må låta märkligt men har personligen upplevt en jäkla skillnad i hur en klocka kan upplevas på ens egna handled på bild kontra ex. spegel eller en bild tagen av någon annan. Upplevelsen av klockan på handleden är ju allt. Kan ofta tycka att tjockleken avgör väldigt mycket osv.
 

Pesve

Omega
2-Faktor
Ser bra ut. Alla klockor ser dock gigantiska ut när man kollar på dem så nära, man får nästan kolla i en spegel istället.
Det ser helt ok ut när man tittar i spegel, men tycker fortfarande att den känns lite klumpig på min arm. Jag har haft en 42mm Speedmaster 005 tidigare, men upplevde denna större.
 
Topp