Någon här inne som servat en speedmaster date nyligen, och har koll på vad det går på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lämnade in en Omega som hade problem med spännet för ungefär 2 års sen till er, supernöjd med eran serviceHej,
Du kommer in med klockan och garantikortet så skickar vi din klocka till Omegas servicecenter.
Du kan absolut gå till vilken klockbutik som helst, om du väljer någon lokal butik så kommer du nog undan mycket billigare än hos en AD som tar massa extra för ett enkelt batteribyte.Hej!
Har köpt en Omega AT (kvartsare) begagnat och batteriet verkar vara dött. Klockans ref är 2518.80
Är det bara att gå till vilken klockbutik som helst eller bör man gå till en återförsäljare som faktiskt säljer Omega för detta? Uppskattar tips då jag inte har så bra koll.
Genom Swatch Group ligger service av mekanisk Omega-krono på 11 500 kr.Någon här inne som servat en speedmaster date nyligen, och har koll på vad det går på?
Omega har flotte klokker, men har økt prisene (for) mye de siste årene. Synes egentlig ikke Omega konkurrerer prismessig mot Rolex, men heller mer mot Tudor - og da fremstår Tudor mer prisverdig. IMO.:
Så att låta så nedlåtande mot Omegas nya, högre priser, samtidigt som man går och köper Rolex stålsport senaste åren är lite väl komiskt.
Någon här inne som servat en speedmaster date nyligen, och har koll på vad det går på?
Valjoux 7750 i den där och något som alla urmakare lärt sig skruva i, hade definitivt frågat runt bland oberoende sådana.Genom Swatch Group ligger service av mekanisk Omega-krono på 11 500 kr.
Genom Swatch Group ligger service av mekanisk Omega-krono på 11 500 kr.
Tack för svar.Valjoux 7750 i den där och något som alla urmakare lärt sig skruva i, hade definitivt frågat runt bland oberoende sådana.
Tycker jag lät dyrt. Har Omegas servicepriser gått upp tillsammans med försäljningspriserna? Nästan lite VC-priser på den servicen.Genom Swatch Group ligger service av mekanisk Omega-krono på 11 500 kr.
Servicepriserna höjdes för någon månad sedan. 9k för vanlig stål-automat och 11,5k för krono som sagt. Något högre för två-ton och guld.Tycker jag lät dyrt. Har Omegas servicepriser gått upp tillsammans med försäljningspriserna? Nästan lite VC-priser på den servicen.
VC Overseas Chrono 2023 1400.USD ,är mitt bidragServicepriserna höjdes för någon månad sedan. 9k för vanlig stål-automat och 11,5k för krono som sagt. Något högre för två-ton och guld.
Fabriksservice på VC-krono borde ligga på det dubbla? På Omega ingår slitdelar åtminstone.
Jag har samma siffra ungefär. Dock några år på nacken sen den servicen men priserna på VC verkar hålla sig.VC Overseas Chrono 2023 1400.USD ,är mitt bidrag
Aj då, då skulle jag ha lämnat in för någon månad sedan. Eller är Speedy ännu dyrare? Betalade 7500kr senast.Servicepriserna höjdes för någon månad sedan. 9k för vanlig stål-automat och 11,5k för krono som sagt. Något högre för två-ton och guld.
Fabriksservice på VC-krono borde ligga på det dubbla? På Omega ingår slitdelar åtminstone.
Omega ligger enligt mig mellan Rolex och Tudor prismässigt. Sen om Tudor är mer prisvänligt låter jag vara osagt. Sen ska vi inte glömma att det flesta höjt sina priser kraftigt senaste två åren. Ett "billigare" exempel är Tissot på modellen PRX, räknar man procentuellt hamnar man på runt 50% vilket är mycket även om det inte rör sig om lika mycket pengar. Att kronan har tappat i värde gör sitt också...Omega har flotte klokker, men har økt prisene (for) mye de siste årene. Synes egentlig ikke Omega konkurrerer prismessig mot Rolex, men heller mer mot Tudor - og da fremstår Tudor mer prisverdig. IMO.
Stort grattis och wow vilken fruga, ingen dålig present det där inteLite jobbig födelsedag idag, men känns bättre efter att ha fått denna i present från frugan. Får testa kvällsljuset lite senare appropå inlägget från @JohnHarrison ovan!
Tack! Håller med!Stort grattis och wow vilken fruga, ingen dålig present det där inte
Riktigt bra kombo
Nog ändå favoriterna i min lilla samling.
Ser bra ut. Alla klockor ser dock gigantiska ut när man kollar på dem så nära, man får nästan kolla i en spegel istället.
Testade en 42mm Seamaster idag. Vet inte om den är lite stor för min handled? eller om det bara är ovant.
Verkligen ett bra instick. När man tar en bild rakt på klockan, med telefonen precis ovan, så ser de alltid större ut. Spegel är ett bra tips alltså, alternativt hålla upp handleden framför dig och ta en selfie haha. Må låta märkligt men har personligen upplevt en jäkla skillnad i hur en klocka kan upplevas på ens egna handled på bild kontra ex. spegel eller en bild tagen av någon annan. Upplevelsen av klockan på handleden är ju allt. Kan ofta tycka att tjockleken avgör väldigt mycket osv.Ser bra ut. Alla klockor ser dock gigantiska ut när man kollar på dem så nära, man får nästan kolla i en spegel istället.
Håller med. Körde ett nato på en SMP och den klockan blev så himla mycket bättre på ett sedvanligt gummiband (samma sak med länk) när den kom ner i lite höjd.Kan ofta tycka att tjockleken avgör väldigt mycket osv.
Det ser helt ok ut när man tittar i spegel, men tycker fortfarande att den känns lite klumpig på min arm. Jag har haft en 42mm Speedmaster 005 tidigare, men upplevde denna större.Ser bra ut. Alla klockor ser dock gigantiska ut när man kollar på dem så nära, man får nästan kolla i en spegel istället.
Den bärs absolut större än Speedy 005, boetten är lite ”klumpigare” på SMP:n. Men en grym klocka oavsett!Det ser helt ok ut när man tittar i spegel, men tycker fortfarande att den känns lite klumpig på min arm. Jag har haft en 42mm Speedmaster 005 tidigare, men upplevde denna större.
Helt klart en riktigt fin klocka med hög kvalitetskänsla.Den bärs absolut större än Speedy 005, boetten är lite ”klumpigare” på SMP:n. Men en grym klocka oavsett!