• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

OSBA

Omega
2-Faktor
Efter att jag insett att "behöver" (well....) en mer dressad(framförallt tunnare) klocka och jag inte kan rättfärdiga ett inköp av de klockor jag verkligen gillar då priset på nya springer iväg tog jag chansen på den här lilla begagnade, i mina ögon, skönheten. :)

20230804_165118s.jpg
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Har en Omega Seamaster 168.022/166.028 564cal. Vintage från 1967. Nästan nyskick.
Glaset är ej original, ska förbi en auktoriserad omega försäljare och byta till ett mineralglas som är signerat.
Jag vill gärna lära mig mer om just denna modell, vad som är värt att tänka på och ha i åtanke, vad den är värd, hur ska jag bevara den i samma skick m.m.
Finns fortfarande ny originallänk att köpa från Omega till denna modell, om det skulle vara av intresse. Art. nr. 020ST1125560.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag blev imponerad av denna PO 600m. Helt klart lekfull och många små detaljer som framträder i olika ljus:

IMG_4666.jpeg

IMG_4667.jpeg

IMG_4668.jpeg

IMG_4669.jpeg


Vanliga SM 300 är inte lika häftigt men har så klart sin charm. Jag skulle välja PO av dessa två då jag har en SM 300 redan.

IMG_4670.jpeg


Edit 1: varför envisas vissa butiker att ha klockan med utdragen krona hela tiden? Är det inte risk att denna skadas. Eller är jag för nojig kanske 🤔
 

Lajo

Breitling
Vet inte om detta är rätt forum, men ställer frågan åndå.
Jag har fått erbjudande om att köpa en SMP 300 med gummirem från 2020. Alla cert, kvitton, träbox, tag mm ingår. Priset är 42'
Jag känner att priset är fullt rimligt, vad tycker ni?
Behöver lite stöttning i beslutet...
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Vet inte om detta är rätt forum, men ställer frågan åndå.
Jag har fått erbjudande om att köpa en SMP 300 med gummirem från 2020. Alla cert, kvitton, träbox, tag mm ingår. Priset är 42'
Jag känner att priset är fullt rimligt, vad tycker ni?
Behöver lite stöttning i beslutet...
Jag tycker priset är rimligt. Listpris idag är 69 800 kr, och en klocka från 2020 har garanti till 2025.
 

Chronk

Breitling
2-Faktor
Vad är rimliga rabatter nuförtiden, utan tidigare köp historik? Verkar som det börjar blir mer köparensmarknad igen
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Tänkte köpa en Smpc förra generationen, men priserna har ju gått upp en del. Vad är rimligt att betala för en nyservad? Nya gen går ju runt 46 och uppåt. 35-38 är det rimligt?
 
Topp