• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666
En av de bästa:
20230801_132113.jpg
❤️ en reissue av denna med coaxial verket hade varit något
 
Håller med om att Omega gör ett misstag att inte göra en modern variant med denna som utgångspunkt. Viktigt för mig är dock den tunna boetten, vet inte om Omega kan hålla sig från att tjocka till en modern variant.
Troligtvis inte då ett automat urverk med rotor skulle blivit tjockare än 11 mm. Vad jag vet är det ett kvartsurverk i den, klart att den e tunn
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Tänkte köpa en Smpc förra generationen, men priserna har ju gått upp en del. Vad är rimligt att betala för en nyservad? Nya gen går ju runt 46 och uppåt. 35-38 är det rimligt?
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Säkert kronan som spökar i ekvationen...(?)
Jo, så är det. SEK har tappat så mycket i värde i år att prissättningen på vissa produkter i Sverige blivit helt skev. Tillverkare och importörer har dragit sig för att justera priserna fullt ut, så konsumenter i andra EU-länder kan i vissa fall spara pengar på att köpa från Sverige.
 

omp

Omega
2-Faktor
Prisutvecklingen på just denna klocka har verkligen varit extrem. Visst, den har fått ett nytt coaxial-verk, men ändå.

Alla Omegas klockor har gått upp jättemycket, men Speedmaster Moonwatch är typ värst.
Höjningen som kom med nya verket kändes ändå väntad och relativt rimlig med tanke att Speedmastern tidigare var lite av ett fynd i relation till vad man fick för pengarna. Framförallt när det även gick att få rabatt.

Men senaste höjningarna är ju helt klart anmärkningsvärda. Glad att jag fick tag på min Speedy förra året, fortfarande sjukt nöjd.
 
Ja, det har sannerligen varit många höjningar sista tiden. Jag har sneglat lite på nya Ploprof, men huga! Fast, jag har nog tillräckligt med klockor nu.
 

Lajo

Breitling
Kan någon här rekommendera var jag köper en sån där ”gaffel” för länk/rem-byte till min Seamaster. Såg på Erikson ur att de hade Omegas egen för 400kr. Bra köp eller finns det bättre? Behövs det fler eller andra verktyg??
 
Topp