Javahaxxor
Basic
Alltså om ni inte ser det, så e jag helt svart på handleden där klockan har åkt fram och tillbaka när jag joggade. Antar att det sker någon kemisk reaktion mellan svetten och ståletSportklocka, my ass ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså om ni inte ser det, så e jag helt svart på handleden där klockan har åkt fram och tillbaka när jag joggade. Antar att det sker någon kemisk reaktion mellan svetten och ståletSportklocka, my ass ..
Det låter ju helt otroligt..?Alltså om ni inte ser det, så e jag helt svart på handleden där klockan har åkt fram och tillbaka när jag joggade. Antar att det sker någon kemisk reaktion mellan svetten och stålet
en reissue av denna med coaxial verket hade varit någotEn av de bästa:
Tja.. jag ska till gymmet idag och köra ett pass, så kan jag ta lite bättre bilder plus lite videoDet låter ju helt otroligt..?
Håller med om att Omega gör ett misstag att inte göra en modern variant med denna som utgångspunkt. Viktigt för mig är dock den tunna boetten, vet inte om Omega kan hålla sig från att tjocka till en modern variant.en reissue av denna med coaxial verket hade varit något
Tunnare boetten + den länken + svärdvisare = sjukt nice!Håller med om att Omega gör ett misstag att inte göra en modern variant med denna som utgångspunkt. Viktigt för mig är dock den tunna boetten, vet inte om Omega kan hålla sig från att tjocka till en modern variant.
Troligtvis inte då ett automat urverk med rotor skulle blivit tjockare än 11 mm. Vad jag vet är det ett kvartsurverk i den, klart att den e tunnHåller med om att Omega gör ett misstag att inte göra en modern variant med denna som utgångspunkt. Viktigt för mig är dock den tunna boetten, vet inte om Omega kan hålla sig från att tjocka till en modern variant.
Inte kvarts i denna modell. Det är automat.Troligtvis inte då ett automat urverk med rotor skulle blivit tjockare än 11 mm. Vad jag vet är det ett kvartsurverk i den, klart att den e tunn
Troligtvis inte då ett automat urverk med rotor skulle blivit tjockare än 11 mm. Vad jag vet är det ett kvartsurverk i den, klart att den e tunn
Alltså om ni inte ser det, så e jag helt svart på handleden där klockan har åkt fram och tillbaka när jag joggade. Antar att det sker någon kemisk reaktion mellan svetten och stålet
Ah, najs när man lär sig något varje dag!2254.50 är med automatverk medan 2264.50 är med kvartsverk.
Min 2254.50 i profil:
Juni..Gjordes det inte en prisjustering uppåt så sent som i april..?
Såg det nu, herregud alltså..
Tänkte köpa en Smpc förra generationen, men priserna har ju gått upp en del. Vad är rimligt att betala för en nyservad? Nya gen går ju runt 46 och uppåt. 35-38 är det rimligt?
Prisutvecklingen på just denna klocka har verkligen varit extrem. Visst, den har fått ett nytt coaxial-verk, men ändå.Alltså snart 100k för en Speedmaster Hesalit
Jo, så är det. SEK har tappat så mycket i värde i år att prissättningen på vissa produkter i Sverige blivit helt skev. Tillverkare och importörer har dragit sig för att justera priserna fullt ut, så konsumenter i andra EU-länder kan i vissa fall spara pengar på att köpa från Sverige.Säkert kronan som spökar i ekvationen...(?)
Höjningen som kom med nya verket kändes ändå väntad och relativt rimlig med tanke att Speedmastern tidigare var lite av ett fynd i relation till vad man fick för pengarna. Framförallt när det även gick att få rabatt.Prisutvecklingen på just denna klocka har verkligen varit extrem. Visst, den har fått ett nytt coaxial-verk, men ändå.
Alla Omegas klockor har gått upp jättemycket, men Speedmaster Moonwatch är typ värst.
Har ni någon info på hur stor den ökningen blir? I juni så var ökningen 5%. Priserna börjar spåra ur för OmegaBästa Omegavänner,
För er information genomför Omega en prisjustering uppåt per den 1 september 2023.
Har ni någon info på hur stor den ökningen blir? I juni så var ökningen 5%. Priserna börjar spåra ur för Omega
Tack för svaret! Helt sjukt att man höjer med 12% inom loppet av några månader. Snart kommer det vara billigare att köpa de mer "exklusiva" modellerna som snoopy och 321 på andrahandsmarknaden än i butik
Från Eriksons Instagramstory