• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 337 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 310 47.9%

  • Totala väljare
    647

Stefan S

Patek
2-Faktor

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Omega Calypso
IMG_6948.jpeg
 

MKC

Omega
Kanske fel ställe att skriva på, men sitter någon på en Omega Geneve 166099? Förjäkla fin, men verkar vara riktigt glest med dessa på C24...
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Någon som vet hur det ser ut med rabatt på omega idag? För ett par år sen var det inga problem att få runt 20% hos AD och då matcha gråhandlarpriser, jag antar att det är svårare i Omega-butiken i Sthlm? Sitter och väger mellan att beställa via Chrono24 eller gå till butik men är nästan 30% billigare att köpa via Chrono24. Är lite sugen på en Omega Seamaster Nekton, verkar lista 93k och ligger strax över 60k på Chrono24.

Har omega just höjt priserna rejält eller hur kan det vara så stor diff?

(lånad bild)
TPC%2007182308460.jpg
 
  • Like
Reactions: Kse

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Någon som vet hur det ser ut med rabatt på omega idag? För ett par år sen var det inga problem att få runt 20% hos AD och då matcha gråhandlarpriser, jag antar att det är svårare i Omega-butiken i Sthlm? Sitter och väger mellan att beställa via Chrono24 eller gå till butik men är nästan 30% billigare att köpa via Chrono24. Är lite sugen på en Omega Seamaster Nekton, verkar lista 93k och ligger strax över 60k på Chrono24.

Har omega just höjt priserna rejält eller hur kan det vara så stor diff?

(lånad bild)
TPC%2007182308460.jpg
Omegas listpriser har blivit absurda tyvärr.
Just i Omegas butik är nog rabatten låg eller obefintlig. Däremot kan man säkert få allt ifrån 0-25% hos AD som har Omega.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Omegas listpriser har blivit absurda tyvärr.
Just i Omegas butik är nog rabatten låg eller obefintlig. Däremot kan man säkert få allt ifrån 0-25% hos AD som har Omega.
Alright, stort tack, får svänga förbi AD och kolla. Kommer ihåg när jag köpte SMPc för runt 30k efter runt 20% rabatt. 93k list är verkligen absurt, började med att kolla Chrono24 och runt 60k kan jag leva med efter hög inflation och svag krona men 93k finns inte på kartan för just den klockan. :D
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Alright, stort tack, får svänga förbi AD och kolla. Kommer ihåg när jag köpte SMPc för runt 30k. 93k list är verkligen absurt, började med att kolla Chrono24 och runt 60k kan jag leva med men 93k finns inte på kartan för den klockan. :D
Jag håller med dig! Visst det är en väldigt bra och trevlig klocka men den är inte värd 93k! Jag betalade 50kkr ny hos AD för min PO sommaren 2018 (list var 60200kr). Nu listar den 93400kr. Helt sjukt.
 
Topp