En sekund? Det är ju toppenresultat...Om den sackar en sekund eller så per dygn, hade ni brytt er? Min gör det. Egentligen skulle jag vilja ha ett skäl att lämna in den innan garantin går ut om en 10-11 månader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En sekund? Det är ju toppenresultat...Om den sackar en sekund eller så per dygn, hade ni brytt er? Min gör det. Egentligen skulle jag vilja ha ett skäl att lämna in den innan garantin går ut om en 10-11 månader.
Min Speedmaster skulle skickas till Omega/Swatch, men jag undrar, jag. De borde ju ha fixat datumet isf. Dålig kommunikation. Köpte min på Uret Vintage - kommer aldrig köpa därifrån igen.Har förstått att precis allt vad gäller garantiärende Omega/Longines skall iväg till Swatch Group i Sthlm även om AD har egen urmakare. Normalt verkar detta ta runt en månad. Dom får nog inte ens försöka rucka den även om vissa kanske gör det ändå?
Ja, jag tar nog faktiskt hellre -1 än +5. Men utanför METAS spec, den skall ju aldrig sacka! Vi får se framemot sommaren, om klockan är kvar då...
Sen kan Swatch Group nog vara överhopade med ärenden. Tror det kan hända att dom sätter den i sin (förvisso avancerade) timegrapher, kollar dom positioner man skall och finner dom att den går inom spec vad gäller s/d och amplitud så bara avslutar dom ärendet utan ett enda försök till ruckning. Klockan iväg en månad helt utan några åtgärder alls...
Det är givetvis bra och t ex inom Rolex -2/+2 spec men det är utanför METAS där det inte skall sacka. Ändrat sig lite då den första åren gick helt fantastiskt, ungeför +0,3s/dygn.En sekund? Det är ju toppenresultat...
Tack så mycket!Grattis!
Grattis! den ser riktigt bra och framför all skarp (opolerad) ut.Idag kom denna skönhet äntligen hem.
Omega Seamaster 2541.80.00 41mm. (Första Omega klockan jag köpt).
Har länge letat efter både originaldokument och box där slutligen fann denna från 1998.
Bond referensen ger jag 10/10 och givetvis var jag tvungen att sätta på gummit direkt!
Tack! Tänkte att jag skulle få hem en helt glansig klocka (polerad) men resultatet blev detta.Grattis! den ser riktigt bra och framför all skarp (opolerad) ut.
Inte jag, det är nog inlägget från Stefan78 ovan du menar?....
Såg också att du gav en känga till Uret Vintage tidigare. Köpte en Tudor 1926 därifrån som dom annonserade som 2023 såld och tog ett överpris därtill. Tills man insåg att klockan var 2022 såld egentligen.
Var hittar du att METAS ska vara mindre än 1spd?Det är givetvis bra och t ex inom Rolex -2/+2 spec men det är utanför METAS där det inte skall sacka. Ändrat sig lite då den första åren gick helt fantastiskt, ungeför +0,3s/dygn.
Den går ju -1spd ! METAS anger 0 - +5/6 (är det +6 för 8800?). Hursomhelst, skall inte sacka.Var hittar du att METAS ska vara mindre än 1spd?
Jaha, då är jag med! Läste om någon som fick vara utan sin klocka i månader för mindre garantiärende liknande ditt. Så frågan är hur länge du kan vara utan... Alternativt kolla om någon lokal urmakare kan rucka?Den går ju -1spd ! METAS anger 0 - +5/6 (är det +6 för 8800?). Hursomhelst, skall inte sacka.
Omega-butiken gör ingenting på plats. Jag hade gått till Bo Berggren.Någons som vet ifall Omega på Biblioteksgatan utför trycktest? Eller var i Stockholm city skulle ni gå för att tighta till ett boettlock och trycktesta?
Erikson urhandel hade varit ultimat men undviker helst ta mig ut till Sundbyberg
Stämmer enligt Omegas hemsida. Annars finns Rob. Ingen får sälja Omega av de två men bra urmakare. Min favo var annars KM Globen. Tror de fortsatt har kvar urmakeriet i globen ett kort tag till.Omega-butiken gör ingenting på plats. Jag hade gått till Bo Berggren.
100% på KM i Fältan.Någons som vet ifall Omega på Biblioteksgatan utför trycktest? Eller var i Stockholm city skulle ni gå för att tighta till ett boettlock och trycktesta?
Erikson urhandel hade varit ultimat men undviker helst ta mig ut till Sundbyberg
Jj, urmakeri finns i Globen men det går inte att lämna klocka där. Man måste gå till FältöverstenStämmer enligt Omegas hemsida. Annars finns Rob. Ingen får sälja Omega av de två men bra urmakare. Min favo var annars KM Globen. Tror de fortsatt har kvar urmakeriet i globen ett kort tag till.
Om klockan inte blivit tryck testad på länge så kan jag rekommendera Swatch groups täthets service. Kostar inte lite men de bytar packningar bland annat och sedan utför ett trycktest.Någons som vet ifall Omega på Biblioteksgatan utför trycktest? Eller var i Stockholm city skulle ni gå för att tighta till ett boettlock och trycktesta?
Omega-butiken gör ingenting på plats. Jag hade gått till Bo Berggren.
Stämmer enligt Omegas hemsida. Annars finns Rob. Ingen får sälja Omega av de två men bra urmakare. Min favo var annars KM Globen. Tror de fortsatt har kvar urmakeriet i globen ett kort tag till.
100% på KM i Fältan.
Tack allesamman!Om klockan inte blivit tryck testad på länge så kan jag rekommendera Swatch groups täthets service. Kostar inte lite men de bytar packningar bland annat och sedan utför ett trycktest.
Nästan omöjligt att reparera. Har du fjäder och den lilla skriven som sitter på baksidan av låset?Hej,
Trillade igår och tog emot mig med handen. Låset gick sönder enligt bild. Går det att fixa på något sätt? Omega Aqua Terra 2503.50.00 co-axial.
Tips på var man kan få tag på låset? Klockan är från 2007…Nästan omöjligt att reparera. Har du fjäder och den lilla skriven som sitter på baksidan av låset?
Enklaste och det bästa lösningen är att beställa låset.
Valfri AD eller gå direkt till Swatch Group Nordic.Tips på var man kan få tag på låset? Klockan är från 2007…