Dinkelminkel
Basic
Okej, tänkte väl det. Tack för ditt svar, kommer garanterat gå tillbaka.Dåligt utfört arbete. Man vill gärna ha länken kl 6 något kortare om möjligt, men detta är galet. Lämna tillbaka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, tänkte väl det. Tack för ditt svar, kommer garanterat gå tillbaka.Dåligt utfört arbete. Man vill gärna ha länken kl 6 något kortare om möjligt, men detta är galet. Lämna tillbaka.
Överlag bra. Min 9 år gamla SMP håller ungefär -1s/dygn oservad. Min nyservade Speedmaster Broad Arrow från 2002 ligger på +2.Hur bra håller era Omegor tiden?
Jag gillar en klocka som faktiskt kan visa tid med rimlig avvikelse och det gör min Railmaster verkligen.
Det var över förväntan tycker jag.Överlag bra. Min 9 år gamla SMP håller ungefär -1s/dygn oservad. Min nyservade Speedmaster Broad Arrow från 2002 ligger på +2.
Min nya SMPc går +5s/dygn. Inom specs, men hade nog hoppats på lite bättre.Hur bra håller era Omegor tiden?
Jag gillar en klocka som faktiskt kan visa tid med rimlig avvikelse och det gör min Railmaster verkligen.
Det förstår jag. Man ser ju gärna att det är en bra marginal från spec.Min nya SMPc går +5s/dygn. Inom specs, men hade nog hoppats på lite bättre.
Då är den inte så gammal eller oservad?Jag har nyss kollat min Aqua Terra hos min urmakare och den låg +1sek/dygn och en amplitud på 310 (tror jag det var) Känns helt ok!
Vet inte årtalet på den! Men om jag förstått rätt så såldes dom 2013? Den borde isåfall vara servad nån gång iaf!Då är den inte så gammal eller oservad?
Då håller den ju fintVet inte årtalet på den! Men om jag förstått rätt så såldes dom 2013? Den borde isåfall vara servad nån gång iaf!
Edit: Kollade på kvittot och den verkar vara såld 2017
Jag har fem Omegor, den äldsta från 2018. Alla ligger inom 1s/d. Med lite teknik kan jag hålla min Planet Ocean 8900 inom några sekunder fel - var lätt inom 10 s. hela sommarhalvåret i fjol. Detsamma gäller min Speedmaster 9904 som jag hade i gång hela vinterhalvåret.Hur bra håller era Omegor tiden?
Härlig quartzare. Kommer du trycktesta och bada med den där?Äntligen har jag köpt tillbaka min gamla Calypso
Trycktestade den idag, tyvärr höll den inte måttet Så får se om jag kostar på den till nästa sommar!Härlig quartzare. Kommer du trycktesta och bada med den där?
Tänkte att det var lite vanskligt. Ja vi får väl se om den är kvar dåTrycktestade den idag, tyvärr höll den inte måttet Så får se om jag kostar på den till nästa sommar!
Ja men exakt, först och främst ska den överleva hos mig ända fram till sommarenTänkte att det var lite vanskligt. Ja vi får väl se om den är kvar då
Den vet vi ju hur det brukar slutaJa men exakt, först och främst ska den överleva hos mig ända fram till sommaren
Det är för dåligt på en ny Omega - jag skulle lämnat in den för en ruckning, borde inte kosta nåt. 8800 ska förvisso ligga mellan 0 och +6 s/d, men de brukar ligga betydligt närmare 0.Min nya SMPc går +5s/dygn. Inom specs, men hade nog hoppats på lite bättre.
Grattis!Idag kom denna skönhet äntligen hem.
Omega Seamaster 2541.80.00 41mm. (Första Omega klockan jag köpt).
Har länge letat efter både originaldokument och box där slutligen fann denna från 1998.
Bond referensen ger jag 10/10 och givetvis var jag tvungen att sätta på gummit direkt!
Aha, trodde det bara gällde om den låg utanför specs. Bra tips, ska kolla upp med ad'n där den inköptes. Tack!Det är för dåligt på en ny Omega - jag skulle lämnat in den för en ruckning, borde inte kosta nåt. 8800 ska förvisso ligga mellan 0 och +6 s/d, men de brukar ligga betydligt närmare 0.
Om den ligger inom toleranserna så ska det så klart inte gå som ett garantiärende, men butiken kanske kan bemöda sig att rucka som ren goodwill. Jag hade inte orkat lämna in den mig om jag var du dock.Aha, trodde det bara gällde om den låg utanför specs. Bra tips, ska kolla upp med ad'n där den inköptes. Tack!
Nån hundralapp annars, men det skulle förvåna mig då den är nyköpt. Sen kan du prova att lägga den i olika positioner om du tar av den på natten eller se vad som händer om den får ligga i 48 timmar.Aha, trodde det bara gällde om den låg utanför specs. Bra tips, ska kolla upp med ad'n där den inköptes. Tack!
Om den sackar en sekund eller så per dygn, hade ni brytt er? Min gör det. Egentligen skulle jag vilja ha ett skäl att lämna in den innan garantin går ut om en 10-11 månader.Det är för dåligt på en ny Omega - jag skulle lämnat in den för en ruckning, borde inte kosta nåt. 8800 ska förvisso ligga mellan 0 och +6 s/d, men de brukar ligga betydligt närmare 0.
Vi får se. Har testat de olika positionerna, men galet stabil i tidshållningen positionsmässigt. Både bra och dåligtNån hundralapp annars, men det skulle förvåna mig då den är nyköpt. Sen kan du prova att lägga den i olika positioner om du tar av den på natten eller se vad som händer om den får ligga i 48 timmar.
Jag kollar med dem, ids nog inte om det handlar om ivägskickning.Om den ligger inom toleranserna så ska det så klart inte gå som ett garantiärende, men butiken kanske kan bemöda sig att rucka som ren goodwill. Jag hade inte orkat lämna in den mig om jag var du dock.
Tveksamt. Frågan är också hur bra de får till det - kan ju bli +2-3 s/d också och måste man skicka i väg blir det drygt. Jag bryr mig inte så mycket om plus eller minus. Hellre plus, men mycket hellre -1 mot +6. Har man en ny klocka som går 5 s/d fel och kanske kommer ha den i 15 år till service (om man har några klockor i rotation) skulle jag fått den fixad.Om den sackar en sekund eller så per dygn, hade ni brytt er? Min gör det. Egentligen skulle jag vilja ha ett skäl att lämna in den innan garantin går ut om en 10-11 månader.
Jag kollar med dem, ids nog inte om det handlar om ivägskickning.
Tveksamt. Frågan är också hur bra de får till det - kan ju bli +2-3 s/d också och måste man skicka i väg blir det drygt. Jag bryr mig inte så mycket om plus eller minus. Hellre plus, men mycket hellre -1 mot +6. Har man en ny klocka som går 5 s/d fel och kanske kommer ha den i 15 år till service (om man har några klockor i rotation) skulle jag fått den fixad.
Jag skickade i väg min Speedmaster månfas som hade ett år kvar på garantin när jag köpte den, framför allt för att datumvisaren pekade lite snett, men hon drog sig 1-2 s/d så jag bad dem titta på det också. Nu blev det en hel del strul - datumvisaren gjordes inget åt, tog över ett halvår och urmakaren gick inte att få tag på, men gången fick han till så jag inte behövde ställa klockan på hela vintern.
Bättre gick det när jag skickade i väg min Rolex Sea-dweller till Olof i Piteå då vi inte har nån urmakare i stan (har inget tel. eller adress). Han justerade gången från +5-6 till +0-1 s/d på ett par veckor för 250 kr. inkl. frakt.
Ursäkta om jag blev långrandig.