• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 360 53.3%
  • Hesalit

    Röster: 316 46.7%

  • Totala väljare
    676
Funderar på att köpa gummiband till min Seamaster 300. Hittade denna från wristbuddys som va snygg. Någon som köpt där och vet om de är bra? Har ni några tips på andra sidor som säljer bra gummiband?

Funderar även på ett nylonband som också hade varit snyggt till.

IMG_1619.jpeg
Jag kör på FKM gummi från watchwear. Har inte jättemycket att jämföra med, men tycker att det är riktigt fint. Bra material, kvalitet och pris.
IMG_4682.jpeg

IMG_4683.jpeg
 
Fin klocka. När den kom så var det den första Aqua Terran som klarade 15000 gauss ?. Men idag gör alla Aqua Terra det?. Var det bara Railmaster innan denna modellen?
 
Är det någon som vet på rak arm om Bergeon 7825 (Tweezers) funkar för att ta av länken på en Omega Seamaster 1957 Trilogy? Är det tighta toleranser på ändlänkarna mot caset (som på Rolex) eller funkar det annars smidigt med ett vanligt verktyg (Typ Bergeon 6767)? Spontant ser det ut som att det bör funka med 7825-tweezers, men har inte koll på dimensioner, etc.

bergeon-7825-metallbandspanne-tang-fjaderstang-korntang-rostfritt-stal-ergonomiskt-watch-silver
 
Senast ändrad:
Någon som hört nått nytt om nya Omega seamastern som Daniel Craig hade på sig ?
Kommer senare:

”Omega confirmed in its statement, “Watch fans might also have spotted a new Omega watch on Daniel’s wrist. The details of the timepiece will be revealed later this year, but for now, the first pictures give a sneak peek of what can be expected.””
 
Påminner om denna version som omega säljer till militärer (Navy seals bland annat)

Navy_Seal_Omega_1024x1024.jpg

Det blir intressant att se vad som tillslut släps för oss vanliga dödliga.
 
Snyggt! Ser fram emot att prova 38:an. Hur upplevde du den polerade boetten?
Den polerade boetten kändes ändå helt rätt …och länken. Hade dom bara tryckt dit denna tavla i en befintlig AT så hade det inte blivit lika bra. Men hade ont om tid så provade hastigt. Man inser förstås att repor på boettens sidor blir klart mer synbara.
 
Den polerade boetten kändes ändå helt rätt …och länken. Hade dom bara tryckt dit denna tavla i en befintlig AT så hade det inte blivit lika bra. Men hade ont om tid så provade hastigt. Man inser förstås att repor på boettens sidor blir klart mer synbara.
Spännande! Hoppas de får in 38:an snart. Tänkte slinka förbi om 2 veckor.
 
Dottern hade gjort en fantastisk prestation och jag ville ge henne en klocka för att hon varit så duktig. Visade henne förslag på några fina och rätt dyra klockor men hon sa:

”Nej, jag vill hellre ha din gamla coola Omega!”.

Jag blev både glad och stolt och så fick det naturligtvis bli.
 

Bilagor

  • IMG_3071.jpeg
    IMG_3071.jpeg
    457.6 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp