• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
De tar igen sponsorpengarna:


Svenska priserna är som vanligt mycket högre jmf med USA.

 

Quark

Cartier
2-Faktor
De tar igen sponsorpengarna:


Svenska priserna är som vanligt mycket högre jmf med USA.

Jag satt faktiskt och zoomade in på stillbilder och undrade vad han hade på armen i går. Det såg inte riktigt ut som de Ultra light han har haft de senaste åren. Urtavlan var för mörk, och det gula bandet var helt nytt. Det här är den snyggaste varianten hittills.

Dyr har den alltid varit, AT Ultra light, med urverk delvis av titan. Det är helt klart en cool klocka, men alldeles för dyr i förhållande till vanliga AT. Jag undrar hur bra den säljer?
 
Senast ändrad:

Burnman

Audemars
2-Faktor
Lite av en bragd att fucka upp Aqua Terra så pass mycket, det är ju en snygg klocka i grunden. Man undrar hur många de kan sälja överhuvudtaget av den där, vem är målgruppen liksom? Stavhoppare är känns lite snävt 😁
Håller helt med. Har aldrig ägt en AT men har varit och ÄR extremt sugen på en då det i min mening är en av de snyggaste GADA out there! Men den här är rent ut sagt stockful!! Och för det priset dessutom 🙄 Som du säger är den nog för en sjukt liten kundkrets. Jag är ingen expert men skulle våga sätta min högra kula på att de max säljer en handfull av den där, MAX!
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Nästan 700k 😳
Har de rökt crack eller??
Jag tycker den är alldeles för dyr. Men prissättningen är ju beprövad och etablerad sedan länge, så tydligen funkar den, hur många de nu säljer. När de första varianterna lanserades runt 2020 kostade de 500k. Efter omegas allmänna prishöjningar sedan dess har Ultra light successivt krupit upp till 700k. Jag tillhör inte marknadssegmentet, men någon gör uppenbarligen det, då de nu lanserat en ny variant.
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Håller helt med. Har aldrig ägt en AT men har varit och ÄR extremt sugen på en då det i min mening är en av de snyggaste GADA out there! Men den här är rent ut sagt stockful!! Och för det priset dessutom 🙄 Som du säger är den nog för en sjukt liten kundkrets. Jag är ingen expert men skulle våga sätta min högra kula på att de max säljer en handfull av den där, MAX!
Jag tror inte grejen med Ultra light är att det ska vara den snyggaste AT, utan att den ska vara tekniskt cool.

Lite som Planet ocean deep black. De är inte klassiskt snygga som övriga PO, utan något annat, tuffare.
 
Topp