• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 360 53.3%
  • Hesalit

    Röster: 316 46.7%

  • Totala väljare
    676
Testar en sommarkombo.
IMG_4929.jpeg
Riktigt snygg kombo. Tack för bra inspiration med den relativt bortglömda Railmastern.
 
Köpte precis min första Omega. Blev en seamaster 200 eller ”pre bond” som dom fått som namn. 36mm och från 1992.
Fick ett bra pris så kunde inte hålla köpfingret borta trots att jag är kluven kring 36mm på en klocka. Klockan kommer till veckan så ni som har en sådan klocka får gärna skicka några bilder här så jag får se på dom så länge!
 
Jag upplever att prisdiskussionen går lika bra via telefon som på plats i butik. Man vet inte förrän man provat. Det är bara att ringa upp och fråga om de har den aktuella modellen i lager. Om inte, fråga om de kan ta hem den (vilket de kan, så länge det inte är en Silver Snoopy eller annat omöjligt). Förklara sedan trevligt och tydligt att du avser köpa klockan utan krångel, betalar eventuell handpenning och slutbetalning på det sätt som de föredrar (i allmänhet banköverföring eller swish för att undvika avgifter) och fråga vilket deras bästa pris är. Om de över huvud taget är villiga att sälja klockor med rabatt kommer de att ge dig ett bud under listpris.

Det värsta som kan hända är att du bränt någon timme på att prata med samtliga åtta handlare i Sverige (jag räknar inte med Omega boutique) utan att få ett pris du är nöjd med. Då återstår väl gråhandlare.
Ja, jag ska kolla. Dumt att köpa från gråhandlare om en AD kan matcha priset. Tidigare har det ju funkat.
 
Det där blir en finfin klocka när den släpps. Både NTTD och Bond 60år är klockor som nosar på Rolex i utförandet. Men en svart variant så är de definitivt där enligt min personliga åsikt.
Tycker iof inte man behöver jaga andra märken typ Rolex. Hade gärna sett en uppdatering av hela diver samt PO kollektionen.

Håller med om att denna känns lovande men samtidigt så mkt gäsp…blir liksom urvattnat med alla möjliga kombinationer av samma klocka….
 
Tycker iof inte man behöver jaga andra märken typ Rolex. Hade gärna sett en uppdatering av hela diver samt PO kollektionen.

Håller med om att denna känns lovande men samtidigt så mkt gäsp…blir liksom urvattnat med alla möjliga kombinationer av samma klocka….

Bör väl komma övergripande uppdateringar på både SMP300M och PO snart? Känns ju way overdue, åtminstone PO.
 
Funderar på att köpa gummiband till min Seamaster 300. Hittade denna från wristbuddys som va snygg. Någon som köpt där och vet om de är bra? Har ni några tips på andra sidor som säljer bra gummiband?

Funderar även på ett nylonband som också hade varit snyggt till.

IMG_1619.jpeg
 
  • Like
Reactions: J-P
Provat lite Omega som inte är speedy eller seamaster. Underskattade modeller. Globemaster och Tresor mycket trevliga!

IMG_6068.jpeg
IMG_6062.jpeg
IMG_6058.jpeg
IMG_6050.jpeg

IMG_6057.jpeg
Globemaster är bra. Det har jag sagt länge…
Men det ska vara 39mm versionen imho. Blåa samt den i omegas rosé är trevlig. Begagnat eller hos gråhandel så får man mkt klocka för pengen 👍
 
Senast ändrad:
Globemaster är bra. Det har jag sagt länge…
Men det ska vara 39mm versionen imho. Blåa samt den i omegas rosé är trevlig. Begagnat eller hos gråhandel så får man mkt klocka för pengen 👍

Jag fastnade ändå mycket för den vita på läder. Har inte testat blå än men misstänker att tavlan är grym irl. Tresoren i guld också… mycket bra. Även nya De Ville är prisvärda och bra klockor med lite rabatt imo.
 
Tillbaka
Topp