• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.9%
  • Hesalit

Röster: 317 46.1%

• Totala väljare
    688
För jäflit att Erikson blir av med sin Omega Status, lika illa som KM globen blev av med GS….
Semi off top men nämnda ADs har ju förädlat statusen inom wizologin under lång tid med sin kundservice mm. Vad är tacken?!
Jag är uppriktigt ledsen över detta! Tror jag köpt 4 eller 5 Omegor hos Erikson utöver annat gott.
Har @ERIKSON URHANDEL något de vill delge i frågan?

225450 med microjustering i låset.

IMG_2616.jpeg

IMG_2617.jpeg
Funderar oxå på ett sådant lås. Är det låset till nuvarande smp diver?

TT Speedmaster på läder släpptes lite diskret nyligen.

Personligen tycker jag att TT-klockor ska ha länk. Läderband fungerar bättre till helstål eller helguld, på TT ser det bara konstigt ut, gäller inte bara Speedmaster.

149k är förövrigt ett löjligt prispåslag för så lite guld.

Screenshot_20240912-152127.png

Screenshot_20240912-152147.png

TT Speedmaster på läder släpptes lite diskret nyligen.

Personligen tycker jag att TT-klockor ska ha länk. Läderband fungerar bättre till helstål eller helguld, på TT ser det bara konstigt ut, gäller inte bara Speedmaster.

149k är förövrigt ett löjligt prispåslag för så lite guld.

Screenshot_20240912-152127.png

Screenshot_20240912-152147.png
Helt enig i att tvåton gör sig bäst på länk alltså. Och ja prispåslaget är ju bisarrt sett till vad det är... Jag klämde lite på rosévarianten på länken och den var schysst. Men priset om typ 230'(?) kändes väl sådär...

Seamaster regatta, 97.900 kr.

Superquartz och +-7spy

FB_IMG_1726315667425.jpg
Kul med en Seamaster med quartz, det var inte igår!
Läste dock på lite nu och såg att den ändå bara var vattentät till 50m?! Och modesta 47mm i diameter…

Nä nu får Omega ta det där quartz-verket och stoppa i en vanlig Seamaster, det hade varit något!

Kul med en Seamaster med quartz, det var inte igår!
Läste dock på lite nu och såg att den ändå bara var vattentät till 50m?! Och modesta 47mm i diameter…

Nä nu får Omega ta det där quartz-verket och stoppa i en vanlig Seamaster, det hade varit något!
Hur tjock är den? Låter knäppt med 50m wr haha..

Seamaster regatta, 97.900 kr.

Superquartz och +-7spy

FB_IMG_1726315667425.jpg
Den där kommer jag behöva tid för att vänja mig vid. Den liknar inget annat som idag anses coolt eller snyggt, och den nyskapande designen skapar ingen som helst attraktion hos mig.

Det är modigt av Omega.

Men design-historien är ju full av formgivning som vid presentationen uppfattades som kontroversiell eller rent av repulsiv, för att sedan accepteras och till och med älskas.

Hej,
Ny på klocksnack. Har en PO 42mm från 2012 men tycker den är lite för stor för min smala handled. Tittar på en ny PO 39,5mm i Summer Blue. Är det någon som har en och som kan jämföra hur den känns jämfört med ”min PO”? För övrigt en extremt snygg blå urtavla som jag verkligen gillar. Funderar……

Tillbaka
Topp