• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.9%
  • Hesalit

Röster: 317 46.1%

• Totala väljare
    688
Har du något bra tips på natoband som är lika bra som omegas? Deras egna är ju jättedyra
Visst är Omegas band jättedyra men det finns liksom inget annat som är lika bra. Vill också framhålla OEM-gummit som förvisso listar över 4K med C-spänne men det är det fasen värt! Har du nära till någon AD så kanske dom har någon SMP med gummi inne som du kan prova.

Du har en klocka som idag listar 78K och då tycker jag man kan kosta på den lite när det gäller band. Man kan hålla span under säljes här om man vill komma lite billigare undan.

Senast ändrad:
Vet faktiskt inte men det är jag väl (tyvärr) ganska säker på att det är. Tanken med Royal var mer att känna in sig i Nato och se hur det fungerar? Tänker du kan starta ny tråd så finns det säkert många som har erfarenhet av både Royal och andra märken. Lycka till!

Antar jag rätt som tänker att Omegas Boutique i huvudstaden har någon sorts uris på plats som kan fixa en länk lite kvickt där skruvarna gått av på min hour vision? Är i sthlm imorgon och kommer ta med både länk och skruv.

Antar jag rätt som tänker att Omegas Boutique i huvudstaden har någon sorts uris på plats som kan fixa en länk lite kvickt där skruvarna gått av på min hour vision? Är i sthlm imorgon och kommer ta med både länk och skruv.
Kanske, garanterat här där de gör all sin service som inte skickas ner till Schweiz. Det är vid Fridhemsplan (Kungsholmen). Grön eller blå t-bana från centralen. Ring och kolla.

The Swatch Group (Nordic) AB
P.O. Box 12033
112 34 Stockholm
Visit: Sankt Eriksgatan 47
Phone
+46 8 681 18 00

KM vid Karlaplan (Östermalm) har duktiga urmakare på omega också. Ring och kolla, de har sin verkstad på annat håll fortfarande? Men bra och trevliga.

Glad 25:e
IMG_20240925_094419.jpg

Vet faktiskt inte men det är jag väl (tyvärr) ganska säker på att det är. Tanken med Royal var mer att känna in sig i Nato och se hur det fungerar? Tänker du kan starta ny tråd så finns det säkert många som har erfarenhet av både Royal och andra märken. Lycka till!
Tack så mycket för tipset, har kollat lite på deras hemsida och det verkar vara schyssta band

Jag skulle gått till Klockmaster Globen eller Franks Ur. Jag känner inte till om dom har någon uris på plats i Omega-butiken eller om lätt utbildade säljare genomför enklare ingrepp, men om det är tänkt att säljarna i Omega-butiken ska skruva på länken så hade jag spontant undvikit. :D

Kanske, garanterat här där de gör all sin service som inte skickas ner till Schweiz. Det är vid Fridhemsplan (Kungsholmen). Grön eller blå t-bana från centralen. Ring och kolla.

The Swatch Group (Nordic) AB
P.O. Box 12033
112 34 Stockholm
Visit: Sankt Eriksgatan 47
Phone
+46 8 681 18 00

KM vid Karlaplan (Östermalm) har duktiga urmakare på omega också. Ring och kolla, de har sin verkstad på annat håll fortfarande? Men bra och trevliga.

Jag skulle gått till Klockmaster Globen eller Franks Ur. Jag känner inte till om dom har någon uris på plats i Omega-butiken eller om lätt utbildade säljare genomför enklare ingrepp, men om det är tänkt att säljarna i Omega-butiken ska skruva på länken så hade jag spontant undvikit. :D
Var in till Omega då tiden ej räckte till annat, enligt uppgift fanns någons sorts representant av chefs art gällande service på plats och kunde meddela att då länken var 18k måste den skickas vidare så det blev ingen åtgärd trots att jag hade med både länk och skruv. Hade även med en äldre 90-tals seamaster jag sökte gummi till men sådant fanns ej att köpa på plats. Kunde lämna båda klockorna för åtgärd/köp men inte få dem skickade.

Blev dock erbjuden att köpa en ny klocka, och börjar man med någon helguldare kunde kanske en snoopy komma på tal. Tyckte uppträdandet mot övriga i mitt sällskap inte var särskilt trevligt. Blev inte imponerad och kommer inte återkomma.

Var in till Omega då tiden ej räckte till annat, enligt uppgift fanns någons sorts representant av chefs art gällande service på plats och kunde meddela att då länken var 18k måste den skickas vidare så det blev ingen åtgärd trots att jag hade med både länk och skruv. Hade även med en äldre 90-tals seamaster jag sökte gummi till men sådant fanns ej att köpa på plats. Kunde lämna båda klockorna för åtgärd/köp men inte få dem skickade.

Blev dock erbjuden att köpa en ny klocka, och börjar man med någon helguldare kunde kanske en snoopy komma på tal. Tyckte uppträdandet mot övriga i mitt sällskap inte var särskilt trevligt. Blev inte imponerad och kommer inte återkomma.
Intressant hur många upplever uppträdandet på Omegas boutique i Sthlm, läst flera som varit missnöjda. Var där i somras och fick ett supertrevligt, nästan överdrivet, mottagande för egen del.

Förstår dig. Servicen i den butiken har varierat för min del. Ena gången superbra, andra gången lite snofsig upplevelse.

Så de behandlar inte alla kunder lika, utan de som köper en dyr guldklocka kanske får köpa en annan eftertraktad klocka som alltid är restnoterad?

Nu sjönk Omegas anseende rejält i mina ögon.
Så ser det ut oavsett varumärke så det är inget konstigt med det, det är bara så det är. Men jag skulle aldrig få för mig att köpa en speedy för 500k i vilket fall. Visst är den ganska tjusig men över 250tkr för dyr.

Så ser det ut oavsett varumärke så det är inget konstigt med det, det är bara så det är. Men jag skulle aldrig få för mig att köpa en speedy för 500k i vilket fall. Visst är den ganska tjusig men över 250tkr för dyr.
Visst är det välkänt att vissa varumärken funkar så, till exempel Ferrari med vissa modeller, och Rolex.

Men jag trodde i min enfald att Omega inte stod för sådan ojämlik behandling av kunder.

Och Speedy silver snoopy award kostar väl inte 500k? Den listade ju för drygt 100k vid lanseringen. Eller menar du en guld-speedy?

Visst är det välkänt att vissa varumärken funkar så, till exempel Ferrari med vissa modeller, och Rolex.

Men jag trodde i min enfald att Omega inte stod för sådan ojämlik behandling av kunder.

Och Speedy silver snoopy award kostar väl inte 500k? Den listade ju för drygt 100k vid lanseringen. Eller menar du en guld-speedy?
Snoopy listar 140k idag. Köp en guldspeedy på länk för 563k så "...kunde kanske en snoopy komma på tal" :rolleyes:
Snoopytilldelningen till Sverige har varit extremt låg, kan det vara att totalt 10-20 klockor kommit hit? Sedan dom öppnade på Biblioteksgatan kan jag tänka mig att det är enbart dit dom kommer numera.

Jag tycker den ser stor ut; hade nog gått för en mindre modell själv. Sen är ju frågan framför allt hur det känns.
Tack Stefan78, ja jag har kommit fram till det också men den känns fortfarande bra framförallt med skjorta över. Har beställt en ny PO 39,5 mm. Kör med båda ett tag så ser vi om denna svarta får lämna framöver.

Hej! Jag är relativt oerfaren på Omegas läderarmband men har ett originalband till min Omega AT. Originalbanden från Omega är hiskligt dyra (utan spänne ca 5000:), vilket antingen betyder att det är über kvalitet eller bara överprisat.
Oavsett så vill jag försöka ta hand om det så bra jag kan, så vilka tips har ni för att sköta ert läder?
Det finns, som nämnts, minst lika bra kvalitet - bara leta.

Tillbaka
Topp