• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 370 53.9%
  • Hesalit

Röster: 316 46.1%

• Totala väljare
    686
testar ett nytt band från Aliexpress, samma design som Erikas Originals MN. Pris 65 spänn.

Känns helt OK och klart bättre än banden från CNS som jag köpte för ett tag sedan.

IMG_2750.jpeg
IMG_2751.jpeg

Testar ännu ett nytt MN-band (noname) från AliEx….😊
IMG_2762.jpeg
IMG_2760.jpeg
Snyggt! AliX ska inte underskattas när det gäller armband. Jag har köpt ett gäng FKM-gummin där för en spottstyver. Exakt samma modeller som Zuludiver, Delugs m fl tar fem eller tio gånger så mycket för (inte alla deras modeller men många). Många FKM-gummin görs i samma kinesiska fabriker och får sedan olika stämplar på spännena (ibland inte ens det). Mycket hög kvalitet på dessa.

Snyggt! AliX ska inte underskattas när det gäller armband. Jag har köpt ett gäng FKM-gummin där för en spottstyver. Exakt samma modeller som Zuludiver, Delugs m fl tar fem eller tio gånger så mycket för (inte alla deras modeller men många). Många FKM-gummin görs i samma kinesiska fabriker och får sedan olika stämplar på spännena (ibland inte ens det). Mycket hög kvalitet på dessa.
Då dom säljer fejk Seikos (mm?) så är min åsikt att man inte skall gynna dom öht. Sedan, är det väldigt billigt så finns det nog en anledning till det. Oschyssta vilkor och ersättningar för dom som arbetar, kanske barnarbete?

Då dom säljer fejk Seikos (mm?) så är min åsikt att man inte skall gynna dom öht. Sedan, är det väldigt billigt så finns det nog en anledning till det. Oschyssta vilkor och ersättningar för dom som arbetar, kanske barnarbete?
AliX är ju bara en marknadsplats, inte tillverkare. Lite som Amazon.

När det gäller en bit resårband till klockor så lutar jag mer åt att det är de ”fina” sajterna i Europa som tar sanslösa överpriser. Dessutom kommer grejorna troligtvis från samma ställe oavsett.

Med det sagt kan jag ändå se ett mervärde i banden från tex Erikas Originals eftersom hon tillverkar dem själv. Dock är de 20 gånger dyrare än bandet i min tidigare post.

AliX är ju bara en marknadsplats, inte tillverkare. Lite som Amazon.

När det gäller en bit resårband till klockor så lutar jag mer åt att det är de ”fina” sajterna i Europa som tar sanslösa överpriser. Dessutom kommer grejorna troligtvis från samma ställe oavsett.

Med det sagt kan jag ändå se ett mervärde i banden från tex Erikas Originals eftersom hon tillverkar dem själv. Dock är de 20 gånger dyrare än bandet i min tidigare post.
Ja, jo… lever väl inte som jag ”lär” alla ggr heller. Behövde ny fjärr till TVn och Amazon var osannolikt billiga med runt 300:- mot över 800:- i LGs shop. Upplever inga skillnader alls mot den som följde med TVn och märkt LG var den också. Har dålig koll på AliX men känner att gränsen är passerad om man säljer fejks men det kanske man hittar hos Amazon och CDON också?

Har ett Erikas (samt ett par billiga MN) och definitivt är det skillnad även i materialval men jag tycker också dom är för dyra även om hon dessutom längdanpassar efter beställning.

Edit: Ja, OT och jag stoppar här.

Senast ändrad:
Ja, jo… lever väl inte som jag ”lär” alla ggr heller. Behövde ny fjärr till TVn och Amazon var osannolikt billiga med runt 300:- mot över 800:- i LGs shop. Upplever inga skillnader alls mot den som följde med TVn och märkt LG var den också. Har dålig koll på AliX men känner att gränsen är passerad om man säljer fejks men det kanske man hittar hos Amazon och CDON också?

Har ett Erikas och definitivt är det skillnad även i materialval men jag tycker också dom är för dyra även om hon dessutom längdanpassar efter beställning.
Man får i någon mån göra medvetna val, så är det. Fejks kan du ju även hitta på blocket eller var som helst. Jag skulle tex aldrig drömma om att köpa en fejk-seiko på AliX bara för att det finns. Men ett noname-resårband för 75 spänn ser jag inga större problem med. Om jag skulle ha samvetskval för något skulle det i så fall vara att det skeppas ända från Kina med allt vad det innebär. Att 90% av allt som tillverkas i textilväg kommer därifrån är en helt annan diskussion, oavsett om det är svindyra kläder på NK eller en kopia i Istanbul.

/end OT rant

Tillbaka
Topp