Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Javisst. Men jag begriper inte Omegas guldpriser, är väl bara materialet guld isf stål som skiljer. Hur motiverar man ett merpris på över 300K?Nya SMP modeller i moonshine o sedna guld. Den gröna rätt läcker.
Ingen aning. Vet bara att min YM40 är betydligt ”billigare” o troligen mer guld oxå.Javisst. Men jag begriper inte Omegas guldpriser, är väl bara materialet guld isf stål som skiljer. Hur motiverar man ett merpris på över 300K?
Det är tydligt att lyxklockor i guld är överprissatta i förhållande till tillverkningskostnad.Javisst. Men jag begriper inte Omegas guldpriser, är väl bara materialet guld isf stål som skiljer. Hur motiverar man ett merpris på över 300K?
Från strax över 7 tusen till 66 tusen !!?? Va i....helt sinnesDet är tydligt att lyxklockor i guld är överprissatta i förhållande till tillverkningskostnad.
Kolla till exempel vad som händer med priset på det här ambandet när man byter till lås i guld:
Som jämförelse så kostar den klocka i helguld som man kan få efter 30 år i statlig tjänst endast 9112 kronor.
Utmärkelsen "För Nit och Redlighet i rikets tjänst", NOR
Utmärkelsen "För Nit och Redlighet i rikets tjänst", NORwww.arbetsgivarverket.se
Man får en ny Patek 6119R för mindre pengar. Helt skevt.Javisst. Men jag begriper inte Omegas guldpriser, är väl bara materialet guld isf stål som skiljer. Hur motiverar man ett merpris på över 300K?
Boxar är snårigt. Det här är Omegas generiska röda box som sett likadan ut i alla år får man väl säga men kollar jag på min egen (betydligt nyare) så är det en annan medaljong på den. Samt annan märkning på den vita papplådan, numreringen som skall matcha pictogram var väl inte införd då kanske? Grejen är väl också att man inte kan säga vilken box som är rätt för en specifik ref utan det beror på vilket år den tillverkades då dom ändrat lite på den under åren. T ex köper du en ny AT idag så får du en annan box mot om du köpte samma ref för några år sedan, idag får man ett s k resefodral inbyggt i boxen.Ni som kan lite äldre Omega, vet ni om detta är rätt låda för en Aqua Terra 2504.30.00? Jag är på jakt efter en låda och har eventuellt hittar rätt, men är lite osäker. Säljaren säger att lådan är till en 300M från 1996. Kan det vara samma låda som till en AT?
Min klocka:
Tack för svar! Det är svårt som sagt. Frågan är om man ska chansa på denna och nöja sig med att det "troligen" är rätt, eller vänta tills man är helt bombsäker. Hmm.Boxar är snårigt. Det här är Omegas generiska röda box som sett likadan ut i alla år får man väl säga men kollar jag på min egen (betydligt nyare) så är det en annan medaljong på den. Samt annan märkning på den vita papplådan, numreringen som skall matcha pictogram var väl inte införd då kanske? Grejen är väl också att man inte kan säga vilken box som är rätt för en specifik ref utan det beror på vilket år den tillverkades då dom ändrat lite på den under åren. T ex köper du en ny AT idag så får du en annan box mot om du köpte samma ref för några år sedan, idag får man ett s k resefodral inbyggt i boxen.
Om inte du nappar den kanske du kan tipsa var du hittat den? Söker en till min 2231Tack för svar! Det är svårt som sagt. Frågan är om man ska chansa på denna och nöja sig med att det "troligen" är rätt, eller vänta tills man är helt bombsäker. Hmm.
Nya träboxen med inbyggt resefodral är otroligt snygg och bra. Den perfekta klocklådan skulle jag vilja påstå.
Om inte du nappar den kanske du kan tipsa var du hittat den? Söker en till min 2231
Jag hade min inne förra året, då bytte de gummiarmband och jag fick med det gamla bandet hem igen. Om det kan vara nån vägledning.Någon som lämnat in sin Omega till Swatch Group för service i närtid som kan säga om man får "tillbaka" de utbytta delarna efter servicen (typ krona, packningar andra förslitningsdelar) eller kör de en "Rolex" på det hela?
Hade min Speedmaster inne förra året och fick halva klockan i påse(=doggy bag?) tillbaka.Någon som lämnat in sin Omega till Swatch Group för service i närtid som kan säga om man får "tillbaka" de utbytta delarna efter servicen (typ krona, packningar andra förslitningsdelar) eller kör de en "Rolex" på det hela?
Vilken är källan ?Oj vad kon mjölkas?
De ska ju släppa den iår har de sagt. Snart dags!Oj vad kon mjölkas?
*Edit: Nya, crispare bilder
Vilken är källan ?
Ännu en variant o säkert en prisbild långt ifrån verkligheten….
Verkar vara i flera olika utföranden.De ska ju släppa den iår har de sagt. Snart dags!
Vad menar du med mjölkas? Det är bara en variant av deras 300 Diver nu i guld(?) o vinrött.Oj vad kon mjölkas?
*Edit: Nya, crispare bilder
Samma tavla som i Bond-jubileumsutgåvan.Vad menar du med mjölkas? Det är bara en variant av deras 300 Diver nu i guld(?) o vinrött.
Märket, modellen ja allt. Pga att man gör 5011 olika 'varianter' av alla modeller (dessutom prissätter dem väldigt konstigt) så blir det liksom urvattnat.Vad menar du med mjölkas? Det är bara en variant av deras 300 Diver nu i guld(?) o vinrött.