Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här syns det tydligt att vågorna på SMP AC är upphöjningar och inte fördjupningar i tavlan som på standardmodellerna.Var ner till stortsan i helgen, och blev i vanlig ordning (anmodad av min sambo) att ta en sväng förbi Franks Ur.
Och....lika fin upplevelse som förra gången, dock inget köp igår.
Men det blir liksom att man lägger in vissa modeller i sin "interna lista", och så ligger dom där och mognar, eller gnager.
Hade lite fokus på någonting med vit urtavla, men då kom även en speedmaster in i synfältet - "Super Racing", måste nog starta ett insamlingskonto för den nu!
Gillar speciellt den lilla sekundvisarens design, gul/svart!
Men man ska väl längta lite, och önska?
Hem och sova på saken....
Speedyn är riktigt jävla cool!!!Var ner till stortsan i helgen, och blev i vanlig ordning (anmodad av min sambo) att ta en sväng förbi Franks Ur.
Och....lika fin upplevelse som förra gången, dock inget köp igår.
Men det blir liksom att man lägger in vissa modeller i sin "interna lista", och så ligger dom där och mognar, eller gnager.
Hade lite fokus på någonting med vit urtavla, men då kom även en speedmaster in i synfältet - "Super Racing", måste nog starta ett insamlingskonto för den nu!
Gillar speciellt den lilla sekundvisarens design, gul/svart!
Men man ska väl längta lite, och önska?
Hem och sova på saken....
Färgskiftningen är riktigt läcker tycker jag.Efter mycket funderingar och saknad av en blå klocka finns nu en PO Summer Blue 39,5 som kompis till den svarta och äldre 42 an. Det jag gillar är att den är nättare, både tunnare och mindre diameter, att länken går direkt ned och sen färgen som skiftar nyanser mellan mörkt till ljusblå. Läsbarhet i mörker av tid blir dock sämre än den svarta som har bättre kontrast. Kanske en vanesak.
Efter mycket funderingar och saknad av en blå klocka finns nu en PO Summer Blue 39,5 som kompis till den svarta och äldre 42 an. Det jag gillar är att den är nättare, både tunnare och mindre diameter, att länken går direkt ned och sen färgen som skiftar nyanser mellan mörkt till ljusblå. Läsbarhet i mörker av tid blir dock sämre än den svarta som har bättre kontrast. Kanske en vanesak.
Ja, tack, verkligen! Såg den i somras och har inte riktigt kunnat släppa den. Fick fram skiftningarna lite på bild i alla fall!Färgskiftningen är riktigt läcker tycker jag.
Tack! Det är problemet med Omega, desto mer man tittar ju fler vill man ha i samlingenGood choice!! Min absoluta favorit bland summer blue-klockorna. Gillar även Ploprof:en, men lär aldrig skaffa en p.g.a. den oblyga storleken.
Har för övrigt gått och blivit en Omega fanboy på gamla dar och sitter just nu på en - i mitt tycke - riktigt bra trio: Speedmaster Trilogy, Seamaster Trilogy samt en vit Globemaster (daily beater). Skulle lätt kunna tänka mig att slå till på en blå PO
Grattis till nya klockan!Efter mycket funderingar och saknad av en blå klocka finns nu en PO Summer Blue 39,5 som kompis till den svarta och äldre 42 an. Det jag gillar är att den är nättare, både tunnare och mindre diameter, att länken går direkt ned och sen färgen som skiftar nyanser mellan mörkt till ljusblå. Läsbarhet i mörker av tid blir dock sämre än den svarta som har bättre kontrast. Kanske en vanesak.
Oj, är klockan vattentät utan en krona för heliumventilen? Oavsett vilket hade jag definitivt reparerat den. En Omega servicepartner borde kunna ge ett kostnadsförslag på stående fot.
De vill göra en full service för att byta ut helium ventilen, 5500kr vill de ha. Plus 2000kr för en ny clasp. Priset känns väl lite dyrt för en kvarts eller?Det borde inte vara jättedyrt att åtgärda. När jag hade en Planet ocean inne på normalservice för några månader sedan ingick byte av heliumventil, tillsammans med minst 20 andra delar.
Låter "normalt". Då får du ett helt nytt verk också, eftersom detta byts ut vid kvartsservice.De vill göra en full service för att byta ut helium ventilen, 5500kr vill de ha. Plus 2000kr för en ny clasp. Priset känns väl lite dyrt för en kvarts eller?
Den måste definitivt vara värd att kosta på 7-8k, visst fick du den gratis?De vill göra en full service för att byta ut helium ventilen, 5500kr vill de ha. Plus 2000kr för en ny clasp. Priset känns väl lite dyrt för en kvarts eller?
Enig! Det får bli två men inte helt lätta att ta!Grattis till nya klockan!
Men jag tycker nog baklocket förtjänar en bild?
Tror inte många slår den på fingrarna där
Önskar min 39a kom med det boettlocket!Enig! Det får bli två men inte helt lätta att ta!
Grym!Enig! Det får bli två men inte helt lätta att ta!
Ja, framförallt för min del blev den lite tunnare och sitter lägre. Tror att glasboett bygger någon mm. Vet du eller någon om det finns halvlänkar att köpa till. Jobbar lite med passformen....Önskar min 39a kom med det boettlocket!
Det ger ju även lite mer tyngd åt klockan
Satan så snygg baksida! Omega är svårslagna när det kommer till graverade baklock.Enig! Det får bli två men inte helt lätta att ta!
Det pågår en diskussion om detta i Planet ocean-tråden.Ja, framförallt för min del blev den lite tunnare och sitter lägre. Tror att glasboett bygger någon mm. Vet du eller någon om det finns halvlänkar att köpa till. Jobbar lite med passformen....
Finns halvlänkar att köpa!Ja, framförallt för min del blev den lite tunnare och sitter lägre. Tror att glasboett bygger någon mm. Vet du eller någon om det finns halvlänkar att köpa till. Jobbar lite med passformen....
Exakt! Vill också framhålla baklocket på min Railmaster. ”Naiad Lock” gör att det aldrig hamnar snett.Satan så snygg baksida! Omega är svårslagna när det kommer till graverade baklock.
Mycket skönare mot handleden än safirglas också - tycker jag i alla fall. Blir inte samma "kladdiga" känsla eller vad man ska säga. Det är ingen dealbreaker för mig, men jag har aldrig gillat friktionen som safir skapar. Det finns få urverk som är värda att visa upp med glasbaksida, i alla fall inga i en prisklass som någonsin blir aktuell för mig. Vi snackar typ Lange och andra handdekorerade urverk i den stratosfären. Att sitta och glo på ännu ett massproducerat co-axial där rotorn ändå täcker halva ytan är tämligen överskattat.Exakt! Vill också framhålla baklocket på min Railmaster. ”Naiad Lock” gör att det aldrig hamnar snett.
För dyrIngen som köpt nya coola ploprof?
Tack för tipset skall kolla in där!Det pågår en diskussion om detta i Planet ocean-tråden.
Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en
Då har vi nog ungefär lika stora handleder! Hade du den länge? Funka den att köra som vardagsklocka pga storleken? Man vänjer sig både med storleken samt tjockleken. Funkade hur bra som helst som vardagsklocka, bättre än tex seamaster 42mm.klocksnack.se
Helt fantastisk information och helt nytt för mig! Märkligt att inte min lokala AD kunde upplysa mig om att ens möjligheterna finns.Finns halvlänkar att köpa!
En halvlänk är ungefär 3/4 av vad en vanlig länkbit är så köper man 2 halvlänkar så har man ca en och en halv länkbit ihop
Kan ju vara värt att köpa två om man ej får en bra fit
Annars så kan man faktiskt byta ut låset till det större som sitter på seamaster 300 heritage som har 5 lägen men ingen dykarförlängning
Låset till 39an är det som heter 4666 i slutet
Det i mitten är till sm300 och det längsta är det som sitter på po43(och kanske diver300?!)
Bara ring till tex bergströms och uppge modellbetckning så kan dom beställa hem länkbitar till dig!
Nu gäller kanske inte detta just en länkbit men ska man köpa lite dyrare reservdelar så kan det löna sig att ringa runt eftersom priserna verkar variera rätt bra på reservdelar till omega beroende på vilken ad man frågar!
Blev erbjuden en po39 på gummi till ett bra pris och ringde runt lite och fråga vad en länk kostade till den och bergströms I gbg var typ 2-3k billigare än erikson urhandel i Stockholm
Har även fått bra pris av jarl sandin på reservdelar till omega tidigare!
Hur som så känns det lite tråkigt när en forumsponsor ska vara dyrare än alla andra på reservdelar!
Nu ska jag ju inte säga att detta är helt hundra korrekt men detta är de jag googlat mig till och står samma sak på flera forum så då borde det funka!Helt fantastisk information och helt nytt för mig! Märkligt att inte min lokala AD kunde upplysa mig om att ens möjligheterna finns.
Ja, förstod nästan att det låg till på det sättet efter läst tråden men trodde nästan du hade halvlänkar redan? Kanske bara var bilder. Följer med spänning och funderar på vad jag skall göra.Nu ska jag ju inte säga att detta är helt hundra korrekt men detta är de jag googlat mig till och står samma sak på flera forum så då borde det funka!
Funderar på att lägga in en beställning på nytt mindre lås till min 43.5 och då åker nog det större låset på 39an för skoj skull!