• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.9%
  • Hesalit

Röster: 317 46.1%

• Totala väljare
    688
Samma tavla som i Bond-jubileumsutgåvan.

Kan vara att smygmarknadsföra kommande modeller på herr Craigs arm vid offentliga tillställningar som åsyftas?
+1

Allt för att bygga hype på klockor som inte finns eller är annonserade för att öka efterfrågan, förmodligen för att den annars inte alls hade funnits i närheten lika stor utsträckning.

Märket, modellen ja allt. Pga att man gör 5011 olika 'varianter' av alla modeller (dessutom prissätter dem väldigt konstigt) så blir det liksom urvattnat.
Vem har frågat efter denna variant, är det där "behovet" funnits?
Tycker knappast det kan räknas som att "mjölka" något att introducera en guldversion av samma klocka. Eller om det nu räknas så är väl precis alla tillverkare skyldiga till mjölkning isf?

Tycker knappast det kan räknas som att "mjölka" något att introducera en guldversion av samma klocka. Eller om det nu räknas så är väl precis alla tillverkare skyldiga till mjölkning isf?
Håller inte med. Bara att jämföra de olika katalogerna tycker jag att Omega skenat iväg. Men det är ok att ha subjektiva åsikter :)

Oj vad kon mjölkas?
Hittade en väldigt bra bild
1000004301.jpg

Menar du att vridringen inte är nollställd? I så fall är det OCD. Jag använder vridringen på mina dykarklockor för att ta tid på saker hela tiden och bryr mig sällan om att nollställa den efteråt.
Haha, ja men tror inte riktigt att han använt den för det, snarare stress-/nervösvridit på den innan han gick upp på scen :)

Haha, ja men tror inte riktigt att han använt den för det, snarare stress-/nervösvridit på den innan han gick upp på scen :)
Han kanske bryggde en kopp te tidigare? Att ta tid på tebryggning borde vara ett av de vanligaste användningsområdena för tidtagning med vridring på dykarur.

De dagar som jag inte bär en kronograf eller ett dykarur är tebryggningen betydligt osäkrare, med stora risker för kvalitetsbrister.

Idag har det som väl är varit bra ordning på tebryggning, pastakokning och mat i ugnen med den här på armen.

PXL_20241119_195600213_crop.jpg

Senast ändrad:
Mesh är helt överlägset länk om du frågar mig 😍

Lite form över funktion tyvärr med Omegas - spännet gör så det byggs på något djävulskt... Hade de lyckts justera det hade det varit topp notch definitivt!
Intressant! Jag tycker som många andra att meshlänken är väldigt mycket snyggare än smp-länken. Men om den inte är skön att bära spelar det ju ingen roll. Då skulle jag välja bort båda länkarna och köpa den på gummi som är både snyggt och skönt.

Tillbaka
Topp