• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 382 53.5%
  • Hesalit

Röster: 332 46.5%

• Totala väljare
    714
Jag har via Karlaplan varit väldigt tydlig i mail vad jag tycker är acceptabelt och inte. En kommentar Omega/Swatch i Sverige hade vid sin okulära genomgång var "Läderarmbandet är slitet" vilket man kan tycka, men det känns helt orelevant. Så jag är lite nojig. Ska jag betala top dollar för att inte få det som jag vill liksom..
Det är relevant av den anledningen att du inte ska säga att du skickade iväg klockan med ett nytt läderband och ifrågasätta varför du fått tillbaka ett slitet.

GADA!
1000041728.jpg

Senast ändrad:
Undrar lite över mormors guldklocka Omega Seamaster 1819. Boetten är helt slät och inga stämplar, utbytt? Bandet är stämplat med Made in Germany, rolled gold, mtl.chap, double, plaque or lamine ,fonds avier inox, D. PAT 896575, FIXOFLEX. Antar att det inte är original och betyder guldpläterad.. Går när man skruvar upp den. Har den något värde och finns det någon marknad för dylika?

Bilagor

• 1000043379.jpg
    1000043379.jpg
    336.3 KB · Visningar: 5
  • 1000043381.jpg
    1000043381.jpg
    336 KB · Visningar: 5
  • 1000043382.jpg
    1000043382.jpg
    623.9 KB · Visningar: 3
Undrar lite över mormors guldklocka Omega Seamaster 1819. Boetten är helt slät och inga stämplar, utbytt? Bandet är stämplat med Made in Germany, rolled gold, mtl.chap, double, plaque or lamine ,fonds avier inox, D. PAT 896575, FIXOFLEX. Antar att det inte är original och betyder guldpläterad.. Går när man skruvar upp den. Har den något värde och finns det någon marknad för dylika?
Bandet är inte original som du misstänker utan ett vanligt förekommande slags band ("gubb-stretch") många köpte till sina klockor förr i tiden.

Sitter inte på någon vidare expertis vad gäller klockan men min magkänsla säger att också den är guldpläterad och är isåflall värd ca 800 - 1500 kr (skulle jag tro).

Kanske @martaSM30 har koll? :D

Vill du lägga upp en bild på baksidan av klockan?
Är kronan Omegamärkt?

Någon mer erfarenhet av att ha testat de olika längderna på meshlänken? Har själv bara haft standard på mina dvs strl M.

Någon mer erfarenhet av att ha testat de olika längderna på meshlänken? Har själv bara haft standard på mina dvs strl M.
Hur är meshlänken till PO tycker du? Min PO kom ju på gummi så jag har bara testat lite andra typer av band på den. Blev dock jäktigt sugen att testa när jag såg den nya SMP:n i guld 😊

Jag la ut en sådan i helguld från min mormor på tratten för två år sedan.
Fick mindre än guldhandlaren lovat mig i guldvärde, men känns roligare att mormors klocka fick leva vidare.
Hade hoppats att Tradera haft kvar min historik, men icke.
Väldigt svalt intresse i vilket fall, så @martaSM30 kan kanske göra en kanonaffär😉

Tillbaka
Topp