• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.8%
  • Hesalit

Röster: 324 46.2%

• Totala väljare
    702
Tack för råd! Får se om det går att förhandla upp summan efter morgondagens möte med min lokala uris. Då får jag också en offert hoppas jag. Tycker dock mig kunna ana att han hellre tar tillbaka klockan än att erbjuda mer, baserat på hur han formulerade sitt sista meddelande. Men jag har ju egentligen inget att förlora på att sätta hårt mot hårt. Det kommer ju fler klockor i så fall, även Railmasters i bra skick... även om det var så skönt att ha avslutat den jakten. Segt att börja om. Jaja, jag ska sova på saken.

Bra tips med Tidlösa @Limeee! Du råkar inte veta vad en fullservice går på? Omega själva vill ju ha 9600 kr, men jag kommer gärna billigare undan ifall det går.
Definitivt biligare skulle jag säga. Har inte servat just någon ”vanlig” Omega där, utan bara min vintage Omega Ploprof och då pratade vi om 7900kr inkl normala slitdelar (sen blev det bra mycket dyrare men det berodde på att det visade sig att den inte servats på 50 år)😅
Han är riktigt duktig, så skicka ett mail/ring och förklara situationen så kan han nog komma med ett rimligt prisförslag.

Definitivt biligare skulle jag säga. Har inte servat just någon ”vanlig” Omega där, utan bara min vintage Omega Ploprof och då pratade vi om 7900kr inkl normala slitdelar (sen blev det bra mycket dyrare men det berodde på att det visade sig att den inte servats på 50 år)😅
Han är riktigt duktig, så skicka ett mail/ring och förklara situationen så kan han nog komma med ett rimligt prisförslag.
Gjorde ju verkligen ett grymt jobb med din plopp sett till förutsättningarna! Omega hade väl slaktat den.. Och varit dyrare!

Tack! Då vet jag. Blir nog att kontakta honom ifall jag behåller klockan. Om inte mitt lokala servicecenter kan erbjuda ett förmånligt pris direkt. Jag uppdaterar tråden när jag vet mer.

Tillbaka
Topp