Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det bästa tipset annars är ju tveklöst att gå på begagnat. Nymans pre-owned har en small seconds inne just nu, i nyskick för 55k. (Om den inte blivit såld. Min beiga small seconds gick för några veckor sedan där för samma peng)Hej,
Är sugen att byta ut nuvarande Omegakonstellation till mig och frugan. Kollar in Omega ultra deep samt aqua terra small seconds. Vad är en rimlig rabatt att kunna erhålla från en återförsäljare idag om man köper dessa två klockor som ett paket?
Hej,
Är sugen att byta ut nuvarande Omegakonstellation till mig och frugan. Kollar in Omega ultra deep samt aqua terra small seconds. Vad är en rimlig rabatt att kunna erhålla från en återförsäljare idag om man köper dessa två klockor som ett paket?
Ja de håller ju på att avveckla alla AD i Stockholm förutom sin egen boutique store på Biblioteksgatan så då blir möjligheterna sämre att pruta givetvis.Ok, rabatten är inte högre då mao. Bra för andrahandsvärdet möjligtvis om Omega slutar ta för höga rabatter förvisso.
Priserna som uret.se indikerar är ju runt 50 k billigare än återförsäljare på totalen för dessa klockor (pris hos ad 167 k samt 90 k).
Är det inte lika tillförlitligt med uret?
garantier och certifikat får du om du handlar nytt hos gråhandlare också, Omegas garantier gäller i hela världen oavsett var du köpt klockan. Jag köpte min Planet Ocean hos en gråhandlare i Tyskland via Uret. Inga som helst problem att lämna in den på service eller garantiärende här i Sverige (även om jag bara haft den inne på service förra året)Ok, ska jag ändå lägga ut dessa pengar så kan man likväl ta det säkra före det osäkra och köra via AD. Har man service och allt därtill fixat framgent.
Kolla med Franks Ur och Erikson Urhandel, de är inte AD längre men har kvar klockor.Hej,
Snyggt, tack för svar. Så du skulle inte ”tveka” på att köra uret på dessa båda klockor om du varit i min situation?garantier och certifikat får du om du handlar nytt hos gråhandlare också, Omegas garantier gäller i hela världen oavsett var du köpt klockan. Jag köpte min Planet Ocean hos en gråhandlare i Tyskland via Uret. Inga som helst problem att lämna in den på service eller garantiärende här i Sverige (även om jag bara haft den inne på service förra året)
Tack för tips! Är dock titanversionen.Kolla med Franks Ur och Erikson Urhandel, de är inte AD längre men har kvar klockor.
Erikson har en prissänkt Ultra Deep.
Nej finns inget att tveka på så länge säljaren verkar vara seriös, dvs har många tidigare försäljningar och omdömen. En klocka som du köper av en gråhandlare är ursprungligen köpt av en helt vanlig AD, gråhandlaren säljer den bara vidare. Ibland kan också AD:n själva agera som gråhandlare och sälja den via tex uret eller chrono24.Snyggt, tack för svar. Så du skulle inte ”tveka” på att köra uret på dessa båda klockor om du varit i min situation?
Kolla med @SWC. Skulle hellre köpa via handlarna här än uret.Snyggt, tack för svar. Så du skulle inte ”tveka” på att köra uret på dessa båda klockor om du varit i min situation?
Ja det är ju klart roligare att bygga lite relationer här på forumet än att handla från någon random butik nere i Europa.Kolla med @SWC. Skulle hellre köpa via handlarna här än uret.
Håller med, skulle heller inte betala de listpriser omega har nu, de måste va ett av märkena som gjort störst ökningar på list senaste åren.Ja det är ju klart roligare att bygga lite relationer här på forumet än att handla från någon random butik nere i Europa.
Däremot har min lust att handla Omega från fysisk AD i Sverige helt försvunnit sedan de samlat allt i sin egen butik på biblioteksgatan. Uppriktigt less på att tex Erikson inte fick fortsätta, har köpt flera klockor hos dem tidigare.
Fast ny omega från boutique försvarar inte priset jämfört med ny från handlare… har ju samma garantier så länge cert är stämplat osv.Intressanta svar!
håller med om Omegas listpriser, rejäl ökning senaste året. Ultra deep som jag varit sugen på ett tag var väl runt 120-130 K för något/ett par år sedan.
Bästa är väl ur ett ekonomiskt perspektiv att köpa Rolex, men jag tycker Personligen att Omega är mer aptitlig designmässigt. Brorsan har Rolex deep sea men ultra deep känns klart vassare i mina ögon. Men sannolikt en klart sämre värdebevaring men det struntar jag i.
Boutique kontra gråhandlare kanske??Vad är skillnaden på boutique gentemot handlare menar du?
Sorry för en icke initierad herre![]()
Alla tillverkare har sina egna distributörer men du kan ju köpa via andra butiker som inte är auktoriserade.Vad är skillnaden på boutique gentemot handlare menar du?
Sorry för en icke initierad herre![]()