• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 381 53.7%
  • Hesalit

Röster: 329 46.3%

• Totala väljare
    710
Korrekt service ska väl innehålla spec på vad som är gjort samt att de utbytta delarna returnerade.
Inte alltid. Min erfarenhet är att det skiljer sig åt hur olika servicecenter redovisar sådana saker, även om de har gemensamt att de är certifierade av Omega. Inte alla skickar tillbaka slitna delar eller ens redovisar exakt vad som bytts ut. Andra är väldigt noggranna och detaljerade.

Inte alltid. Min erfarenhet är att det skiljer sig åt hur olika servicecenter redovisar sådana saker, även om de har gemensamt att de är certifierade av Omega. Inte alla skickar tillbaka slitna delar eller ens redovisar exakt vad som bytts ut. Andra är väldigt noggranna och detaljerade.
Då har vi olika erfarenheter 👍

Sen behöver det inte alls betyda att nämnda klocka är oservad…är ju helt upp till köpare att bedöma säljarens info osv

Hej allihop

Är i behov av trådens expertis. Har under lång tid varit sugen på en speedmaster broad arrow. Antingen 3551.50 eller 3594.50.

Jag har fått ett erbjudande om att köpa en 3551 utan box/papper som ska vara servad av omega certifierad urmakare i mars 2024 till vad jag bedömer är ett ok pris.

Dock är mina kunskaper begränsade och klockor är hyfsat nytt för mig så jag har dålig koll på vad man ska vara uppmärksam på kring de här modellerna.

Jag lägger till några bilder från C24 annonsen nedan och slänger ut frågan här. Kan ni se något som skulle vara uppenbart märkligt med den här klockan och vad bedömer ni är ett skäligt pris?

Tack på förhand för hjälp/utbildning
Jag har haft en Broad Arrow med Omegas 3303. Det är ett Piquet baserat columnhjul urverk och inte co-axial som finns i 3313. Jag hade inte något problem under åren jag hade den och nu har brorsan den sedan flera år tillbaka utan problem. Dock har jag läst att det inte är Omega bästa och mest lättservade urverk men det kan säkert någon annan i tråden mer om. Ett par servicar är gjorda genom åren och nu är det tydligen dags igen. Det som gjorde att jag valde Broad Arrow före vanliga Speedyn var 100m vattentålighet och kupat safirglas vilket var speciellt iaf då.
Lycka till med köpet av en i mina ögon superspeedy 🙂.

Då har vi olika erfarenheter 👍

Sen behöver det inte alls betyda att nämnda klocka är oservad…är ju helt upp till köpare att bedöma säljarens info osv
Så är det. Det är det som gör det lite extra lurigt i det här fallet.

Edit: Fast efter att ha kollat på bilden måste jag erkänna att jag aldrig har sett spartansk dokumentation. Här hade jag helt klart velat ha mer att gå på. Jag hade hört av mig till det aktuella servicecentret som ni föreslog.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp