Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut att vara äkta även om diamantindex kl. 6 ser lite skevt ut. Ref: 1561.71.00 eller 1562.30.00.
Den verkar var ännu tidigare då min farfars far hade den, han dog 1912.Vad trevligt! Den måste väl vara runt sekelskiftet max 1930? Har du pratad med någon urmakare? Kanske vet mer?
Urmakare kan väl justera visare? Men du kanske tänker att det finns fler hundar begravda i sådana klockor?Jag sitter och kikar på 3572.50 för presumtivt inköp men varenda en jag hittar har någon visare felställd. Blir tokig. Alternativet är ju naturligtvis Sapphire sandwich men då frångår man lite original hesalit. Känner att jag villhöver en Speedy i samlingen.
Uppenbart knas är att en Constellation inte skall ha ett baklock märkt DeVille då det är olika modellserier. Constellations har ett observatorium på baklocket. Tycker att Omegaloggan är oproportionerligt stor. Länkens design och konstruktion ser fel ut.
Jag tänker att om man som urmakare inte har mer stolthet än att man skickar iväg en klocka som har visarna fel så vet man ju inte vad mer för genvägar den personen tagit.Urmakare kan väl justera visare? Men du kanske tänker att det finns fler hundar begravda i sådana klockor?
Det vi kanske vill se är den grönas länk på den svarta ?same but different
![]()
skulle kanske haft gummit monterat på no date eller länken på den gröna för en bättre jämförelse bild
Fakeskrot. Ser ut som en klocka man köper på stranden i Thailand. Glasringen flagnar (?!) och datumfönstret ser förjävligt ut. Plus felen som redan påpekats ovan så klart. Bara att hiva i sophinken.
Tackar!Fakeskrot. Ser ut som en klocka man köper på stranden i Thailand. Glasringen flagnar (?!) och datumfönstret ser förjävligt ut. Plus felen som redan påpekats ovan så klart. Bara att hiva i sophinken.
Hur menar du att visarna är fel? Nollar inte tidtagningen korrekt?Jag tänker att om man som urmakare inte har mer stolthet än att man skickar iväg en klocka som har visarna fel så vet man ju inte vad mer för genvägar den personen tagit.
Många har tim-visaren(kl. 6) ett par hack off.Hur menar du att visarna är fel? Nollar inte tidtagningen korrekt?
Ja det har jag också sett, verkar vara omega original dessutomMånga har tim-visaren(kl. 6) ett par hack off.
Ja, rejäl ökning. 2004 var listpriset 21800 kr, vilket jag betalade då för min.Fick ett foto av en omegasamlare i Australien och roade mig med att jämföra priser. År 2006 listade Railmaster 3 725 AUD, vilket var 21 664 SEK med 2006 års växelkurs. Justerat för inflation blir det 32 287 SEK. Senaste generationens Railmaster listar idag 72 300 SEK. Alltså en ökning med 124 procent.
![]()
Fast han bär ju en Speedy så det kan ju vara att han "bara" ersätter George Clooney. Hade han burit en Seamaster så.....Har Omega, (o)frivilligt, avslöjat svaret på den eviga frågan - vem blir nästa James Bond?
![]()
Has watchmaker Omega leaked the identity of the new James Bond?
Hello Mr. Bond. We’ve been expecting you... Could Aaron Taylor-Johnson becoming Omega brand ambassador be the James Bond confirmation we’ve all been waiting for?www.euronews.com
![]()
Jag köpte en från slutet på 90-t 2013, cal. 1861. Den timvisaren stod på noll vid start, men gick fram nåt hack rätt fort och stod på 1 timme efter 52 minuter. Är det nåt liknande som du sett?Ja det har jag också sett, verkar vara omega original dessutom
På min från -19 har den alltid varit lite off när den är nollad. Slarvigt monterad helt enkelt, men inget jag gått och stört mig påJag köpte en från slutet på 90-t 2013, cal. 1861. Den timvisaren stod på noll vid start, men gick fram nåt hack rätt fort och stod på 1 timme efter 52 minuter. Är det nåt liknande som du sett?
Min nya 3861 är helt perfekt.
Har ju hänt en del på inomhusfronten i den också med inhouse-verk och sådär. Så viss prishöjning är ju berättigad kan jag tycka.Ja, rejäl ökning. 2004 var listpriset 21800 kr, vilket jag betalade då för min.