• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 406 53.8%
  • Hesalit

Röster: 348 46.2%

• Totala väljare
    754
Sommerklokken 2026? Sort på orange gummireim.

summerwatch.jpg

summer-2.jpg

Eller? Everybody knows you never go full (orange) retard.

Orange.jpeg
Den där reffen är så himla fin. Minns att jag dreglade över exakt den där varianten i min ungdom. Men när jag var 20 år hade jag helt enkelt inte råd. Det blev en begagnad Railmaster ett par år senare istället. En 2500 med orange bezel och orange gummi står fortfarande på önskelistan. Får nog slå till snart och stilla min nyfikenhet.

Den där reffen är så himla fin. Minns att jag dreglade över exakt den där varianten i min ungdom. Men när jag var 20 år hade jag helt enkelt inte råd. Det blev en begagnad Railmaster ett par år senare istället. En 2500 med orange bezel och orange gummi står fortfarande på önskelistan. Får nog slå till snart och stilla min nyfikenhet.
Men skenet bedrar ;) detta är en 8500, dock är det fortfarande alu-bezel och inte keramik på den orange:a.

Hej på er! Behöver lite expertishjälp!
Jag har en Speedmaster Racing som jag köpte på länk och skulle vilja komplettera med ett gummi! Har hittat ett på Ebay som jag har chansen att köpa men det känns inte helt rätt... det finns många kopior av detta armband, dock brukar det vara felstavat och omärkt insida.
Bandet det gäller är nummer 98000416.
s-l1200.jpg
s-l1200-1.jpg

Jämför man detta band med ett som garanterat är äkta ser man lite skillnader. Dels är hålen inte riktigt genomgående på detta band om man jämför med bilder nedanför.
En annan grej är rutan med texten "Speedmaster". På detta band börjar rutan efter 3.5 rader cirka medan på andra band börjar rutan efter 2.5 rader.
Kan det vara en påkostad kopia eller finns det olika "batcher" av detta band tror ni? Märkningen ser ju bra ut.
s-l1200-3.jpg
s-l1200-2.jpg
omega-speedmaster-racing-co-axial-steel-mens-watch-32632405001001-card-63428_1d848_md.jpg
SD041892%252FSD041892_OMEGA_LIFESTYLE.jpg

Jag har en Speedmaster Racing som jag köpte på länk och skulle vilja komplettera med ett gummi! Har hittat ett på Ebay som jag har chansen att köpa men det känns inte helt rätt... det finns många kopior av detta armband, dock brukar det vara felstavat och omärkt insida.
s-l1200.jpg
s-l1200-1.jpg

Jämför man detta band med ett som garanterat är äkta ser man lite skillnader. Dels är hålen inte riktigt genomgående på detta band om man jämför med bilder nedanför.
En annan grej är rutan med texten "Speedmaster". På detta band börjar rutan efter 3.5 rader cirka medan på andra band börjar rutan efter 2.5 rader.
Kan det vara en påkostad kopia eller finns det olika "batcher" av detta band tror ni? Märkningen ser ju bra ut.
s-l1200-3.jpg
s-l1200-2.jpg
omega-speedmaster-racing-co-axial-steel-mens-watch-32632405001001-card-63428_1d848_md.jpg
Var inte dumsnål och köp från eBay är mitt spontana råd. Stor stor risk

Köper det! Problemet är dock att det inte är jättelätt att få tag i detta band längre! Jag har inte kollat med någon AD än men kollar man nätet är det Ebay som gäller vad det verkar.
Det här är äkta

Finns även folk på forumet som kan hjälpa, ping @DrKlocka

Senast ändrad:
s-l1200.jpg
s-l1200-1.jpg

s-l1200-3.jpg
s-l1200-2.jpg
Jag är inte insatt i just det där utförandet men att Omega skulle släppa ut band med gjutskägg på håller jag för i det närmaste uteslutet. Jag tror inte på det.
Det där är inte kosher skulle jag säga.

Senast ändrad:
God em,

Går det få tag i ny svart äkta aligatoratrap 18mm (1-max 1.5mm tjock) utan stoppning till 90tals guld omega deville?

Omegas hemsida har bara moderna tjocka eländiga aligatorband som skulle förstöra hela utseendet och omegabutiken säger de måste skicka hela klockan för att ens få besked om det går att köpa en liknande originalrem. Rutten service såklart. De borde ju kunna ta refnr och maila Schweiz.

Det här är äkta

Finns även folk på forumet som kan hjälpa, ping @DrKlocka
Jag är inte insatt i just det där utförandet men att Omega skulle släppa ut band med gjutskägg på häller jag för i det närmaste uteslutet. Jag tror inte på det.
Det där är inte kosher skulle jag säga.
Säljaren vägrar svara kring mina funderingar så det blev ännu en tydlig redflag! Tack för era inputs!
Har skrivit till några ADs nu för att se om dom kan få hem bandet istället!

God em,

Går det få tag i ny svart äkta aligatoratrap 18mm (1-max 1.5mm tjock) utan stoppning till 90tals guld omega deville?

Omegas hemsida har bara moderna tjocka eländiga aligatorband som skulle förstöra hela utseendet och omegabutiken säger de måste skicka hela klockan för att ens få besked om det går att köpa en liknande originalrem. Rutten service såklart. De borde ju kunna ta refnr och maila Schweiz.
Det var ett märkligt bemötande från Omega-butiken tycker jag. Den har ju inte funnits så länge, så de kanske inte är så bra på service av äldre klockor.

Kollla med någon rutinerad servicepartner istället. De borde kunna knappa in referensnummer i Omegas system och se vilka reservdelar som finns att beställa till din klocka.

God em,

Gissar att du vet det, men det finns mycket skickliga lädermakare i Asien som tillverkar i materialet du vill ha, enligt specen du önskar.
Har själv köpt från den här killen. Finns på instagram. Rimligt pris, inte världens snabbaste dock då han är poppis. Men väldigt bra resultat.
Rekommenderas.
Screenshot_20260131_121408_Instagram.jpg

Några tips vart man kan hitta mesh-länk som liknar originalet men som inte kostar som ett?
48980644-2567-497C-AB3F-0BF2F6EFBCD2.jpeg
Jag kan inte nog mycket rekommendera Staib. Enligt uppgift är det de som tillverkar vissa av omegas mesh. Kostar runt 2k. Jag har ett till min PO och en till min Breitling (istället för att slita på originalmeshet - det är lika bra eller bättre).

Senast ändrad:
Några tips vart man kan hitta mesh-länk som liknar originalet men som inte kostar som ett?

Inte svar på din fråga men det är ju billigare än att köpa nytt :)

Tillbaka
Topp