Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror tyvärr inte att ett datumfönster skulle räcka för att få dom där plastklockorna att kännas mindre billiga och tacky…Någon som har koll på om det kommer någon ny uppdatering/modell vad gäller Omega Swatch Speedmaster? Någon gärna med datumfönster. Det är ju det man saknar på de som släppts så här långt. Ger en väldigt billig och tacky känsla när det saknas datumindikator/fönster på klockorna.
Förlagan/originalet/storebrodern, den riktiga Omega speedmaster moonwatch professional har inte datum, så varför ska Swatch Moonswatch ha det? Det kommer nog inte att hända.Någon som har koll på om det kommer någon ny uppdatering/modell vad gäller Omega Swatch Speedmaster? Någon gärna med datumfönster. Det är ju det man saknar på de som släppts så här långt. Ger en väldigt billig och tacky känsla när det saknas datumindikator/fönster på klockorna.
Så du menar att det är det som ger den billiga känslan och inte det faktum att hela klockan är i plast?Någon som har koll på om det kommer någon ny uppdatering/modell vad gäller Omega Swatch Speedmaster? Någon gärna med datumfönster. Det är ju det man saknar på de som släppts så här långt. Ger en väldigt billig och tacky känsla när det saknas datumindikator/fönster på klockorna.
Nu är du nog i fel tråd hahaNågon som har koll på om det kommer någon ny uppdatering/modell vad gäller Omega Swatch Speedmaster? Någon gärna med datumfönster. Det är ju det man saknar på de som släppts så här långt. Ger en väldigt billig och tacky känsla när det saknas datumindikator/fönster på klockorna.
Posta i dena trådNågon som har koll på om det kommer någon ny uppdatering/modell vad gäller Omega Swatch Speedmaster? Någon gärna med datumfönster. Det är ju det man saknar på de som släppts så här långt. Ger en väldigt billig och tacky känsla när det saknas datumindikator/fönster på klockorna.
Var på frakfurtsflygplats flrra helgenVar i Dubai för ca två veckor sedan. Gick in i Omegabutiken i Dubai mall för att testa förra generationens PO 39,5 mm. Utan vidare prutning fick jag 15% rabatt. Har det nu blivit standard med rabatt i Omegabutiker, eller gäller det endast äldre/utgångna modeller?
Ja, haha! Men det som jag tyckte var konstigt var att detta var Omegas egna butik. Har inte syftet med butikerna varit att strypa och rabatter?Var på frakfurtsflygplats flrra helgen
Fick 15% off på allt i butiken utan att jag ens frågade om priserna
Dom hade allt från omega till panerai
Gillar när man ber om att få testa en klocka och medans man prövar så tar biträdet upp sin miniräknare och börjar pruta själv
"Åker du utanför eu så blir det naturligtvis ännu billigare" hahaha
Även skrivbordsdykning är plågsamt vid snuva...
![]()
Jo det är ju sant!Ja, haha! Men det som jag tyckte var konstigt var att detta var Omegas egna butik. Har inte syftet med butikerna varit att strypa och rabatter?
Var är den blå
…den sparer vi litt til OWG March.Var är den blå![]()

Med den ljussättningen ser klockorna nästan påklistrade ut (fast när man tittar närmare sitter de på handleden). Hur ljussätter du?
Med sort bakgrunn, så blir bildet flatere, siden bakgrunnen her ikke gir noen dybdeinformasjon i bildet. Lyssetting? Enkel. Bruker håndholdt kamera med blits som bouncer i taket. That's it.Med den ljussättningen ser klockorna nästan påklistrade ut (fast när man tittar närmare sitter de på handleden). Hur ljussätter du?
mycket vacker![]()
Lika förvånad över hur bra den här verkligen är varje gång jag bär den
Älskar Shades! Tycker de är hur fina som helst. Min favorit är nog den svarta tror jag. Funderar fram och tillbaka på om jag ska slå till på en sådan framöver.Var inne i Omegas butik och testade shades-modellerna. Måste säga att länken är fantastisk och den gröna urtavlan är magisk irl – väldigt sugen på att slå till. Vad är era åsikter om modellen?
![]()