• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

Jonte73

Audemars
En av dem.

image.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja, den var riktigt fin ! Men dom säljs inte här ?

"Discover the Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial Chronometer and dive into the rhythms of Rio. Available only in China, Hong Kong, Macau and Taiwan, this sporty and elegant timepiece in stainless steel features a white wave-pattern dial inspired by the iconic mosaic of Copacabana's sidewalk."

Finns en vit också.

AT white.jpg
 

MånsT

Rolex
Ja, den var riktigt fin ! Men dom säljs inte här ?

"Discover the Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial Chronometer and dive into the rhythms of Rio. Available only in China, Hong Kong, Macau and Taiwan, this sporty and elegant timepiece in stainless steel features a white wave-pattern dial inspired by the iconic mosaic of Copacabana's sidewalk."

Finns en vit också.

AT white.jpg
Jaha, se där, det visste jag inte. Om man verkligen vill ha en så antar jag att begagnat är det enda alternativet... Den vite var inte heller dum men den saknar det kraftfulla som svart och guld ger.
 

Cryssarn

Rolex
Diverse seamaster 300m, äldre dressar constillation:s/seamasters. Finns även en del speedmasters, dock blir nogmånklockan svår att rymmas. kolla chrono24 eller KS köp och sälj.


image.png

image.png

image.png


image.jpeg
OK. Ja en 300m är jag inte intresserad av åtminstone då jag redan haft en. Sökte lite bland gamla annonser och hittade ett par Speedmaster och POs som gått inom den ramen. MEN det var 2 år sen tror jag.
 

MånsT

Rolex
Om man utgår från att de frekventa skribenterna här gillar Omega; är folk utspridda i landet eller skulle en hypotetisk Omega-GTG kunna arrangeras? Befinner mig själv i Malmö :)
 

Andyrew

Cartier
Suttit och spanat på Omega seamaster 300 Master Co-axial (lååångt namn) och tänkte kolla lite här i tråden om det är någon som har ägt/äger. Det är inget som är aktuellt i närmaste tiden men tänkte ändå kolla om någon hade lust att dela med sig lite av erfarenheter!
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Suttit och spanat på Omega seamaster 300 Master Co-axial (lååångt namn) och tänkte kolla lite här i tråden om det är någon som har ägt/äger. Det är inget som är aktuellt i närmaste tiden men tänkte ändå kolla om någon hade lust att dela med sig lite av erfarenheter!
Har haft min Omega Seamaster 300 Master Co-axial nu i snart tre veckor. Jag är nog inne i min honeymoon fortfarande, men jag är sjukt nöjd med denna klocka. Tidshållningen är otroligt bra och den känns precis lagom stor för 18-cm handleder. Gå till en AD och testa, det brukar vara bästa sättet att veta om det "klickar".
IMG_20160731_200924.jpg
 

MånsT

Rolex
Har haft min Omega Seamaster 300 Master Co-axial nu i snart tre veckor. Jag är nog inne i min honeymoon fortfarande, men jag är sjukt nöjd med denna klocka. Tidshållningen är otroligt bra och den känns precis lagom stor för 18-cm handleder. Gå till en AD och testa, det brukar vara bästa sättet att veta om det "klickar".
IMG_20160731_200924.jpg
Snygg bild på en snygg klocka :)
 
  • Like
Reactions: CCB

Andyrew

Cartier
Ingen Master, men Seamaster, och trevlig, fick hänga med på första jobb dagen, och nu slapper vi med lite god musik
P8221237.jpg



//Bosse
Grym bild!

Har haft min Omega Seamaster 300 Master Co-axial nu i snart tre veckor. Jag är nog inne i min honeymoon fortfarande, men jag är sjukt nöjd med denna klocka. Tidshållningen är otroligt bra och den känns precis lagom stor för 18-cm handleder. Gå till en AD och testa, det brukar vara bästa sättet att veta om det "klickar".
IMG_20160731_200924.jpg

Tacktack, tycker den ser helt magisk ut på bild, älskar retrodykarstuket. PCL har jag lite svårt för men känns som den ändå blir bättre på läder. Prövat?
 
  • Like
Reactions: CCB

CCB

Cartier
2-Faktor
Grym bild!



Tacktack, tycker den ser helt magisk ut på bild, älskar retrodykarstuket. PCL har jag lite svårt för men känns som den ändå blir bättre på läder. Prövat?
Tack! PLC har jag också varit skeptisk till, men det växer på en, det smälter in mer än man tror. Läder ska jag testa i höst. Tropic funkar riktigt bra.
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
jag har ägt min i drygt en månad nu! och har bara bra att säga om den väldigt bekväm å grym tidshållning (+0,1/dag) fungerar på de mesta nato, läder å gummi
Har oxå svårt för PCL så jag har låtit Omega borsta min, får den i vecka så de ska bli roligt att se hur de blev :nailbiting:
Men som alltid testa å bilda dig en uppfattning.
/David

Suttit och spanat på Omega seamaster 300 Master Co-axial (lååångt namn) och tänkte kolla lite här i tråden om det är någon som har ägt/äger. Det är inget som är aktuellt i närmaste tiden men tänkte ändå kolla om någon hade lust att dela med sig lite av erfarenheter!
 
Topp