Grym klocka hursomhelstNei - ikke ennå. Må tenke litt til, men det frister - veldig.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym klocka hursomhelstNei - ikke ennå. Må tenke litt til, men det frister - veldig.![]()
Hur mycket brukar en Omega seamaster 300 ref. CK2913 gå för? Måste ju utan tvekan vara den charmigaste omegan.
Hur djup är den? Ska gravyr "tas bort" innebär det snarare att man polerar ner materialet. Det behöver sannolikt inte bli så mycket tunnare så jag kan inte se att det skulle bli någon jätteskillnad på vattentätheten, men formen på boettlocket kommer ju att förändras av det.Tjena, ny i forumet så detta kan vara fel tråd men.....
Jag såg en sjukt snygg omega Seamaster Professional 300m/1000ft med gravyr på baksidan.
Någon som har koll om det går att ta bort gravyr och om det i så fall påverkar vattentätheten?
Hur djup är den? Ska gravyr "tas bort" innebär det snarare att man polerar ner materialet. Det behöver sannolikt inte bli så mycket tunnare så jag kan inte se att det skulle bli någon jätteskillnad på vattentätheten, men formen på boettlocket kommer ju att förändras av det.
Negativt, fordi mange tenker som deg: "Vil ta bort graveringen"...så enten vil man gi mindre for en slik klokke og/eller så må man bytte deler eller betal for å få det polert bort.I vilken utstreckning brukar gravyr påverka pris?
Har du en bild så blir det lättare att kommenteraInte speciellt djup..
jo det är sant, tänker dock att det inte gör så mycket.
I vilken utstreckning brukar gravyr påverka pris?
Vad ligger list på den där?November 2019!
![]()
![]()
![]()
![]()
208 400krVad ligger list på den där?
Rövarpris. Har lite svårt att se vad som kan motivera prisskillnaden mot t ex denna AT. Ceragold vridring får man men det har ju tvåtonarna på gummi också och dom är ju rätt sansat prissatta. Vansinnigt läcker SMP iaf, motivering nog kanske?208 400kr
ATn va dock snyggareRövarpris. Har lite svårt att se vad som kan motivera prisskillnaden mot t ex denna AT. Ceragold vridring får man men det har ju tvåtonarna på gummi också och dom är ju rätt sansat prissatta. Vansinnigt läcker SMP iaf, motivering nog kanske?
![]()
Jag säljer en 210.30.42.20.01.001. Annons kommer upp inom kortär det någon som sitter på omega seamaster 210.30.42.20.01.001 ( svart ) som dom vill sälja?
Schysst pris.Jag säljer en 210.30.42.20.01.001. Annons kommer upp inom kort![]()
Varför är den så otroligt dyr?Jag säljer en 210.30.42.20.01.001. Annons kommer upp inom kort![]()
Jag tror du behöver gå ner ca 10 lax för att ha en chans att sälja.Det är min första klockaffär jag gör och tänkte mig att det var rimligt i och med att klockan är helt oanvänd och inköpt i år.
Om inte mer.Jag tror du behöver gå ner ca 10 lax för att ha en chans att sälja.
NejKan man räkna med 20-25% rabatt på listpriset på omega fortfarande?
Var väl bara en eller två julreor Rob Engström hade en sådan rabatt. Tror inte du kan förvänta dig så mycket om det inte är en rejäl hyllvärmareKan man räkna med 20-25% rabatt på listpriset på omega fortfarande?
Den är inte alls helt oanvänd. Du har själv lagt upp bild när du har på dig den. Förstår att du inte vill torska pengar men man kan inprincip få en ny från AD för det priset du satt. Är ganska säker på att du inte kommer då 1 krona över 40.Det är min första klockaffär jag gör och tänkte mig att det var rimligt i och med att klockan är helt oanvänd och inköpt i år.
Vad för rabatt kan man räkna med idag då?Var väl bara en eller två julreor Rob Engström hade en sådan rabatt. Tror inte du kan förvänta dig så mycket om det inte är en rejäl hyllvärmare
Det har inte blivit mer idag om det är frågan.Vad för rabatt kan man räkna med idag då?
20-25% rabatt var inte alls några problem att få för något år sedan och gällde inte bara Rob E julrea utan de kunde de flesta AD matcha och annars vända sig till gråhandlare![]()
Man kan inte räkna med någon viss procentsats. Det är avhängigt en själv, ens relation med AD'n och vilken modell det gäller.Vad för rabatt kan man räkna med idag då?
20-25% rabatt var inte alls några problem att få för något år sedan och gällde inte bara Rob E julrea utan de kunde de flesta AD matcha och annars vända sig till gråhandlare![]()
Nej, frågan var hur mycket rabatt som man kan räkna med idag. Jag vet bara hur läget var för några år sedan när jag själv köpte Omega.Det har inte blivit mer idag om det är frågan.
Ungefär samma skulle jag säga, du får provaNej, frågan var hur mycket rabatt som man kan räkna med idag. Jag vet bara hur läget var för några år sedan när jag själv köpte Omega.