• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 384 53.6%
  • Hesalit

Röster: 333 46.4%

• Totala väljare
    717
Tjena, ny i forumet så detta kan vara fel tråd men.....

Jag såg en sjukt snygg omega Seamaster Professional 300m/1000ft med gravyr på baksidan.
Någon som har koll om det går att ta bort gravyr och om det i så fall påverkar vattentätheten?

Tjena, ny i forumet så detta kan vara fel tråd men.....

Jag såg en sjukt snygg omega Seamaster Professional 300m/1000ft med gravyr på baksidan.
Någon som har koll om det går att ta bort gravyr och om det i så fall påverkar vattentätheten?
Hur djup är den? Ska gravyr "tas bort" innebär det snarare att man polerar ner materialet. Det behöver sannolikt inte bli så mycket tunnare så jag kan inte se att det skulle bli någon jätteskillnad på vattentätheten, men formen på boettlocket kommer ju att förändras av det.

Hur djup är den? Ska gravyr "tas bort" innebär det snarare att man polerar ner materialet. Det behöver sannolikt inte bli så mycket tunnare så jag kan inte se att det skulle bli någon jätteskillnad på vattentätheten, men formen på boettlocket kommer ju att förändras av det.

Inte speciellt djup..
jo det är sant, tänker dock att det inte gör så mycket.
I vilken utstreckning brukar gravyr påverka pris?

November 2019!
:cigar::cigar::cigar::cigar::cigar:

omega-seamaster-diver-300m-18ct-sedna-gold-blue-dial-rubber-strap-watch-p17669-30234_image.jpg

OMEGA_210.62.42.20.03.001_profil.jpg

OMEGA_210.62.42.20.03.001_Amb.jpg

omega-seamaster-diver-300m-18ct-sedna-gold-blue-dial-rubber-strap-watch-p17669-30233_image.jpg
Vad ligger list på den där?

Är på jakt efter en Omega Speedmaster Racing eller en speedmaster moonphase. Racingmodellen med vit urtavla eftersökes. Jag har själv en planet ocean chrono som jag skulle vilja byta med, pengar upp eller ned. ciaoo

Tjena,
Lägger ut annons inom kort på bland annat en Speedmaster Racing (svart urtavla). 2014, full set i 9/10 skick. Hojta till vid intresse :)

Robin V

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    141.1 KB · Visningar: 4
Det är min första klockaffär jag gör och tänkte mig att det var rimligt i och med att klockan är helt oanvänd och inköpt i år.

Det är min första klockaffär jag gör och tänkte mig att det var rimligt i och med att klockan är helt oanvänd och inköpt i år.
Den är inte alls helt oanvänd. Du har själv lagt upp bild när du har på dig den. Förstår att du inte vill torska pengar men man kan inprincip få en ny från AD för det priset du satt. Är ganska säker på att du inte kommer då 1 krona över 40.

Var väl bara en eller två julreor Rob Engström hade en sådan rabatt. Tror inte du kan förvänta dig så mycket om det inte är en rejäl hyllvärmare
Vad för rabatt kan man räkna med idag då?
20-25% rabatt var inte alls några problem att få för något år sedan och gällde inte bara Rob E julrea utan de kunde de flesta AD matcha och annars vända sig till gråhandlare :)

Vad för rabatt kan man räkna med idag då?
20-25% rabatt var inte alls några problem att få för något år sedan och gällde inte bara Rob E julrea utan de kunde de flesta AD matcha och annars vända sig till gråhandlare :)
Man kan inte räkna med någon viss procentsats. Det är avhängigt en själv, ens relation med AD'n och vilken modell det gäller.

Tillbaka
Topp