Fick reklam för Aqua Terra 30mm med det urverket idag i flödet.Vad tror vi det här är för släpp? Är det önsketänkande med en mindre SMP?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick reklam för Aqua Terra 30mm med det urverket idag i flödet.Vad tror vi det här är för släpp? Är det önsketänkande med en mindre SMP?
![]()
Hoppas verkligen det. Om SMP 300 och Planet Ocean 39.5 hade varit lite smidigare så hade jag redan ägt minst en av dem. Är svårt att gå från en BB58 eller BB54 till en klocka som är sisådär 13,5mm till 14,5mm hög.Ja, en perfekt AT för damer som föredrar nätta ur. Bör sälja bra!
Endast 10,65 mm tjock! Vågar man hoppas på en ny era med tunnare herrur? Står lite mer om dimensionerna här:
![]()
Introducing: The New Omega Seamaster Aqua Terra 30mm With A New Movement
✓ Omega launches the Seamaster Aqua Terra 30mm with the 8750 and 8751 calibers ✓ These new movement will lead to thinner Omega watches ✓www.fratellowatches.com
Ja, det därför jag har så svårt att röra mig bort från neovintage. Jag hade faktiskt en PO 39,5 mm men kom aldrig överens med tjockleken, så den fick gå. Kolla bara första generationens AT med kaliber 2500. Helt perfekta dimensioner, bärs som en dröm. Hoppas Omega rör sig ditåt igen.Hoppas verkligen det. Om SMP 300 och Planet Ocean 39.5 hade varit lite smidigare så hade jag redan ägt minst en av dem! Är svårt att gå från en BB58 eller BB54 till en klocka som är sisådär 13,5mm till 14,5mm hög.
Ja, svårt att gå tillbaka om man har börjat bära nättare modeller (som dessutom ofta ser bättre ut om man har en sub 17cm handled). Den moderna Omegan som hade funkat bäst för mig är nog 38mm Aqua Terra. Kanske lite för "dressig" för hur jag använder mina klockor, men riktigt fina utan tvekan.Ja, det därför jag har så svårt att röra mig bort från neovintage. Jag hade faktiskt en PO 39,5 mm men kom aldrig överens med tjockleken, så den fick gå. Kolla bara första generationens AT med kaliber 2500. Helt perfekta dimensioner, bärs som en dröm. Hoppas Omega rör sig ditåt igen.
AT 38, använder ingen annan klocka längre... En riktig GADA.Ja, svårt att gå tillbaka om man har börjat bära nättare modeller (som dessutom ofta ser bättre ut om man har en sub 17cm handled). Den moderna Omegan som hade funkat bäst för mig är nog 38mm Aqua Terra. Kanske lite för "dressig" för hur jag använder mina klockor, men riktigt fina utan tvekan.
Prick 7 arbetsdagar exklusive dagen/kvällen jag lämnade in min speedmaster tog det för den att komma tillbaka efter ett tavelbyte. Fick veta att jag skulle räkna med upp till tre veckor men att urmakarna prioriterar garantiärendenNågon som har koll på hur lång tid garantiärenden brukar ta hos Omega?
Mitt spänne på ATn slutade klicka fast på halvan man viker in först, så den fick lämnas in.
Känns som en snabb sak att fixa.
De sa samma till mig och varnade för extratider med midsommar och semester.Prick 7 arbetsdagar exklusive dagen/kvällen jag lämnade in min speedmaster tog det för den att komma tillbaka efter ett tavelbyte. Fick veta att jag skulle räkna med upp till tre veckor men att urmakarna prioriterar garantiärenden
Jag hade min inne under kristi himmelsfärd (en torsdag). Man kan tycka att midsommar inte borde spela så stor roll eftersom det bara blir en dag längre väntan.De sa samma till mig och varnade för extratider med midsommar och semester.
Detta är ju betydligt lättare än ett tavelbyte så då finns det ju goda chanser att den är tillbaka innan semestern.
Fan vad trist.![]()
Får revidera betyget till 1/5 då bandet konstant spänns ut vilket håller på att driva mig till vansinne. Möjligtvis att det funkar om man har ett stillasittande jobb, men den här länken åker av så fort jag kommer hem så får jag kanske ge den en ny chans till semestern om några veckor, alternativt om watchgecko godkänner en retur trots att jag slipat ner den. Trist!
Kör OEM om du gillar mesh. Sjukt bekvämt i S size. Funkar ju dessutom till flertalet Omega modeller![]()
Får revidera betyget till 1/5 då bandet konstant spänns ut vilket håller på att driva mig till vansinne. Möjligtvis att det funkar om man har ett stillasittande jobb, men den här länken åker av så fort jag kommer hem så får jag kanske ge den en ny chans till semestern om några veckor, alternativt om watchgecko godkänner en retur trots att jag slipat ner den. Trist!
Riktigt snyggAqua Terra Tisdag här. Som alla andra dagar numera.
![]()
Trist.![]()
Första dagen på mesh. Gillar looken, ogillar att jag behövt spänna om länken uppskattningsvis 7-8 ggr pga att den ”kuggat över” det rätt tighta läget jag gillar att ha klockan i. Skrev ett rätt långt mail till watchgecko igår kväll där jag beskrev med text och bilder(bifogas under) hur ena delen av länken var perfekt medans andra både beträffande passform och mönstret/”flätningen” lämnade desto mer att önska. Respons på det? Noll. Så betyg so far skulle jag säga 2/5 givet att priset ändå inte är ohemult högt för en metallänk. Kan man kalla länken premium eller ens good quality? Nja, inte direkt. Kommer jag någonsin beställa nått mer från sidan om dom inte svarar och räddar upp situationen på nått vettigt sätt? Definitivt inte.
Har också ett Staib. Det är ju premium deluxe. För mig är problemet att det är så sjukt tajta toleranser i det, att när det böjs ihop ordentligt stängs mellanrummet mellan länkarna kassaskåpssäkert, vilket gör att det gärna vill luggas. Men det är verkligen både robust och osar kvalitet.Trist.Har tyvärr haft en liknande länk i från en annan leverantör men som var snarlik i sin konstruktion(generisk kinatillverkad mesh?). Priset var ännu lägre men jag hade inget problem med att låset "kuggade över". MEN på mitt släppte en svetsningen varpå klockan dråsade i backen. Lagom kul.
Min snabba slutsats är att jag framöver inte vågar köpa billiga meshlänkar för jag inbillar mig att det kräver lite mer kontroll i både konstruktion och tillverkning jämfört med andra material. Blev så att jag tyckte att mesh var tillräckligt snyggt på klockan att det motiverade en beställning en betydligt dyrare länk från Staib och kan väl konstatera att kvalitetskänslan var på en helt annan nivå. Ska väl inte jinxa men jag är inte rädd att det ska falla isär.
OEM är otroligt bekvämt, 10/10! Tyvärr är det en fråga om man vill lägga ~10kKör OEM om du gillar mesh. Sjukt bekvämt i S size. Funkar ju dessutom till flertalet Omega modeller
![]()
Finns säkert alternativ men kvalité kostar ofta. Sen som jag skrev så funkar länken ypperligt imho till flera modeller tex PO, Smp , speedy etc.OEM är otroligt bekvämt, 10/10! Tyvärr är det en fråga om man vill lägga ~10k
Instämmer. Ibland finns det rimligt bra alternativ, Forstner t ex, men de billigare länkarna är tyvärr billiga av en anledning. Sen kan man ju fråga sig om en OEM verkligen är värd sitt pris, men det är lite av en annan fråga trots allt.Finns säkert alternativ men kvalité kostar ofta. Sen som jag skrev så funkar länken ypperligt imho till flera modeller tex PO, Smp , speedy etc.
Dyrare klockor tycker jag helt klart man kan kosta på en bra länk men såklart upp till var och en