Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med den behöver man bara enÄger bara en Omega
![]()
Cal. 321?Äger bara en Omega
![]()
Jupp 321.Cal. 321?
Mitt intresse för Speedmaster pro. har svängt upp och ner. Det har tagit ett kliv uppåt nu och kommer ha min på armen tills det blir vintertid (då en annan speedmaster tar vid). Min är senaste modellen med 3861 och funkar utmärkt på gymmet.
Priserna har väl varit oförändrade i cirka två år nu, om jag minns korrekt?Kan det vara så att Omega inte har reviderat upp priserna under 2025?
De brukar väl vara ganska duktiga med regelbundna prishöjningar.
Fortfarande väldigt bra klockor, men också jobbigt prissatta.Priserna har väl varit oförändrade i cirka två år nu, om jag minns korrekt?
Jag kan tänka mig att de bränt sig lite med prishöjningarna på drygt 40 procent under perioden 2021 till 2023, så att det skadat efterfrågan. Jag tycker själv att Omega är betydligt mindre prisvärda nu än för fem år sedan, och betraktar inköp av nya klockor från just Omega som mindre intressant jämfört med tidigare. Seamaster diver 300m på gummi hade i början av 2021 listpriset 51 800 kr (jag har sparat en katalog), och det fanns flera lokala återförsäljare som kunde ge rabatt på kanske 10 till 15 procent. Nu är listpriset för samma klocka 73 800 kr.
Så det är tänkbart att Omega upplever att marknaden inte accepterar höjda priser nu.
Absolut. Jag får väl också erkänna att jag är lite av en hycklare, då jag köpt två nya Omega med listpris på över 100k vardera i år, dock med bra rabatt (typ 2021 års pris) hos en återförsäljare som blivit uppsagd.Fortfarande väldigt bra klockor, men också jobbigt prissatta.
Skrattemoji om det är ett ägg, förhoppningsvis fel rendering på deras bild som inte speglar verklighetenUpptäckte en "once you see it"-irritation med 60th Bondklockan. Varför är sekundvisarens runda tipp äggformat istället för perfekt cirkel som på alla andra SMP:s. Det här är störande fult.
Jag förstår att man vill ha en visare som pekar lite skarpt mot index, men varför inte använda den vanliga sekundvisaren från SMP? Kan inte minnas att jag sett denna visare på någon annan Omega.
![]()
![]()
Tror faktiskt att det är verkligheten! Jag la märke till det i den här annonsen på k&s. Kan @Watches By DD dubbelkolla och bekräfta?Skrattemoji om det är ett ägg, förhoppningsvis fel rendering på deras bild som inte speglar verkligheten
Är det inte för att glaset på 60th är rundat, precis som på de nya varianterna med aluminiuminlägg i vridningen till skillnad från keramiska som har helt platt glas?Upptäckte en "once you see it"-irritation med 60th Bondklockan. Varför är sekundvisarens runda tipp äggformad istället för perfekt cirkel som på alla andra SMP:s. Det här är störande fult.
Jag förstår att man vill ha en visare som pekar lite skarpt mot index, men varför inte använda den vanliga sekundvisaren från SMP? Kan inte minnas att jag sett denna visare på någon annan Omega.
![]()
![]()
Så är det förhoppningsvisÄr det inte för att glaset på 60th är rundat, precis som på de nya varianterna med aluminiuminlägg i vridningen till skillnad från keramiska som har helt platt glas?
Jag tror att den är rund men att glasets välvning förvränger den.
Du kanske är något på spåren. Kolla denna 60th från Omegas hemsida där de har bild rakt framifrån och från annan vinkelÄr det inte för att glaset på 60th är rundat, precis som på de nya varianterna med aluminiuminlägg i vridningen till skillnad från keramiska som har helt platt glas?
Jag tror att den är rund men att glasets välvning förvränger den.
Tycker den sen ganska rund ut på videon jag länkat, så troligen är det välvda glaset som busar liteUpptäckte en "once you see it"-irritation med 60th Bondklockan. Varför är sekundvisarens runda tipp äggformad istället för perfekt cirkel som på alla andra SMP:s. Det här är störande fult.
![]()
![]()
Tittar man noga på visarens spets ser man också att metallen ser ojämt tjock ut. Det är garanterat inte fallet. Så det är med all säkerhet så att glaset förvränger visarens form. Men å andra sidan, oavsett vad det beror på, så ser ögat vad det ser.Du kanske är något på spåren. Kolla denna 60th från Omegas hemsida där de har bild rakt framifrån och från annan vinkel
![]()
![]()
De Ville Prestige Jump Hour.Helt fantastisk
Vad är detta för modell/referens?