• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 397 53.6%
  • Hesalit

Röster: 344 46.4%

• Totala väljare
    741
Bandleverans idag, och hux flux känns det som att man har nått endgame i följetongen ”hitta rätt vinterkläder till PO:n” 😍

Herrejösses vad bra. Nu kan gummit stanna i lådan till nästa sommar, jag är nöjd såhär 😜

IMG_4952.jpeg
IMG_4953.jpeg

Bilagor

• IMG_4952.jpeg
    IMG_4952.jpeg
    431.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_4952.jpeg
    IMG_4952.jpeg
    431.2 KB · Visningar: 1
Ska måttbeställa läder till viklås och söker lite input.
Ni som kör med viklås och läder eller gummi. Hur har ni låset positionerat på handleden?

Följer den aggressiva krökningen av låset din handled eller rider den ovanpå?
Nej, krökningen är förstås för agressiv jämfört med handledens mitt men det är inget problem då det ligger band under på ganska exakt samma längd som claspen. Vet inte riktigt hur Omega har tänkt här, deras länkclaspar har ju mindre krökning.

Nej, krökningen är förstås för agressiv jämfört med handledens mitt men det är inget problem då det ligger band under på ganska exakt samma längd som claspen. Vet inte riktigt hur Omega har tänkt här, deras länkclaspar har ju mindre krökning.
Ja man hade gärna hört från dem vad tanken var.
Jag ör lite inne på att måttbeställa så att spännet följer handledens krökning.

Funderar på om mötande band ska vara såpass långt att det räcker hela viklåset, eller sluta mitt i.

Ja man hade gärna hört från dem vad tanken var.
Jag ör lite inne på att måttbeställa så att spännet följer handledens krökning.

Funderar på om mötande band ska vara såpass långt att det räcker hela viklåset, eller sluta mitt i.
Allt är förstås individuellt. Ogillade att hamna på dom yttersta hålen som när jag provade SMP-gummit med viklås i small. Vill ha att det täcker claspens undersida.

Allt är förstås individuellt. Ogillade att hamna på dom yttersta hålen som när jag provade SMP-gummit med viklås i small. Vill ha att det täcker claspens undersida.
Ja det känns som det skulle kunna bli obekvämt med ett band som slutar mitt i viklåset.

Det fina med att måttbeställa är ju att man får välja. Nackdelen är att man måste veta exakt vad man vill ha. 😎

Stort tack för återkopplingen!

Tillbaka
Topp