Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt riktigt fint ju.Bandleverans idag, och hux flux känns det som att man har nått endgame i följetongen ”hitta rätt vinterkläder till PO:n”
Herrejösses vad bra. Nu kan gummit stanna i lådan till nästa sommar, jag är nöjd såhär
![]()
![]()
Tack!Riktigt riktigt fint ju.
Vad är det för strl på PO? 39,5?
Och vilken länk är det du köpt?
Det hamnar så här på mig med 18cm och fjärde hålet in. Omegas standardlängd med 100mm kl 12-sidan (som man fäster i viklåset) och 105mm på delen med hålen.Ska måttbeställa läder till viklås och söker lite input.
Ni som kör med viklås och läder eller gummi. Hur har ni låset positionerat på handleden?
Följer den aggressiva krökningen av låset din handled eller rider den ovanpå?Det hamnar så här på mig med 18cm och fjärde hålet in. Omegas standardlängd med 100mm kl 12-sidan (som man fäster i viklåset) och 105mm på delen med hålen.
![]()
Nej, krökningen är förstås för agressiv jämfört med handledens mitt men det är inget problem då det ligger band under på ganska exakt samma längd som claspen. Vet inte riktigt hur Omega har tänkt här, deras länkclaspar har ju mindre krökning.Följer den aggressiva krökningen av låset din handled eller rider den ovanpå?
Ja man hade gärna hört från dem vad tanken var.Nej, krökningen är förstås för agressiv jämfört med handledens mitt men det är inget problem då det ligger band under på ganska exakt samma längd som claspen. Vet inte riktigt hur Omega har tänkt här, deras länkclaspar har ju mindre krökning.
Allt är förstås individuellt. Ogillade att hamna på dom yttersta hålen som när jag provade SMP-gummit med viklås i small. Vill ha att det täcker claspens undersida.Ja man hade gärna hört från dem vad tanken var.
Jag ör lite inne på att måttbeställa så att spännet följer handledens krökning.
Funderar på om mötande band ska vara såpass långt att det räcker hela viklåset, eller sluta mitt i.
Ja det känns som det skulle kunna bli obekvämt med ett band som slutar mitt i viklåset.Allt är förstås individuellt. Ogillade att hamna på dom yttersta hålen som när jag provade SMP-gummit med viklås i small. Vill ha att det täcker claspens undersida.