Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, kantigt och vasst! Första generationens PO är fortfarande den mest smakfulla.Ser ut som en cyber truck!![]()
Gillar designen ändå trots tvek med PCL
111500 på länk
![]()
Priset är högt ja men inte särkilt förvånande ändå…111500 på länk
![]()
Jag undrar om det bara är klockentusiaster som kommer störa sig på det nya caset, länken, m.m. Kanske föredrar gemene man just så här baffliga blingiga klockor och den börjar sälja som smör111500 på länk
![]()
Nej bandhornen ser förjävliga ut rent ut sagt. Omega PRX Diver liksomJag vet inte jag. Först var jag inte alls impad av den nya designen, framför allt de nya bandhornen. Men, sett till dimensionerna blir den lite intressant. 13.65 mm tjock. Det är mindre än nya versionen av Seamastern med aluminiuminlägg i vridningen. Finns inga uppgifter om lug to lug på Omegas hemsida än. Men med 42mm bör den bäras snarlikt som en SMP. Jag gillar det stängda och snyggt graverade baklocket vilket även hjälper till att hålla nere tjockleken. Kollade lite snabbt på bilder från Fratello, ser bättre ut än vad jag först tyckte.
(Bilder från Fratello)
![]()
![]()
Jag måste säga att den ser bättre ut på Fratellos bilder än i den läckta videon. Den är fortfarande inte för mig, men den ser betydligt mindre blingig ut, det ska jag ge den. Kort L2L och under 14 mm tjock är väldigt positivt. Men där slutar det positiva för mig. Jag håller med @Prefab om att den känns modern och kylig på något sätt. Liknelsen med en vass och kantig Cybertruck tycker jag är ganska träffande. Jag är nog inte rätt målgrupp för denna release helt enkelt.
Proportionerna och avsaknad av Omega-identitet stör även mig.Cybertruck är en liknelse. Jag kan inte heller låta bli att tänka på Hublot och deras ofta kantiga linjer? Inget i min smak tyvärr. På något vis har jag också svårt med de relativt ”kvadratiska” (eller cirkelformade) 1:1-proportionerna. Ser knubbigt ut på något vis. Väldigt svårt att beskriva, men knubbigt och yxiga kanter gifter sig inte för mig!
Jag skulle nog också gillat dem i annan helhetsförpackning. Tycker f.ö. alltid att övergången mellan olika ytor varit en styrka hos PO. Men nä… Här blir det fel pga helheten för mig!Proportionerna och avsaknad av Omega-identitet stör även mig.
Men de släta ytorna som möts i skarpa linjer och hörn gillar jag. Kan Omega ha blivit inspirerade av Grand Seiko?
Dyr Aquaracer.Planet Aquaracer
![]()
![]()
Tycker personligen att nya är riktigt nice. Första PO som väcker mitt ha-begärJag vet inte jag. Först var jag inte alls impad av den nya designen, framför allt de nya bandhornen. Men, sett till dimensionerna blir den lite intressant. 13.65 mm tjock. Det är mindre än nya versionen av Seamastern med aluminiuminlägg i vridningen. Finns inga uppgifter om lug to lug på Omegas hemsida än. Men med 42mm bör den bäras snarlikt som en SMP. Jag gillar det stängda och snyggt graverade baklocket vilket även hjälper till att hålla nere tjockleken. Kollade lite snabbt på bilder från Fratello, ser bättre ut än vad jag först tyckte.
(Bilder från Fratello)
![]()
![]()
Tur att vi tycker olika, hade varit trist annarsTycker personligen att nya är riktigt nice. Första PO som väcker mitt ha-begär![]()
Ja vafan, den växter på mig också desto mer jag kollar på den!Tycker personligen att nya är riktigt nice. Första PO som väcker mitt ha-begär![]()