Kom hem igår efter att ha varit i Japan i 2 veckor, det fanns så mycket att se på att ögonen kroknade efter några dagarFick nyss denna av en kompis
Alltid kul att kolla priser på omega i tokyo!
Detta är från don quijote i ginza
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kom hem igår efter att ha varit i Japan i 2 veckor, det fanns så mycket att se på att ögonen kroknade efter några dagarFick nyss denna av en kompis
Alltid kul att kolla priser på omega i tokyo!
Detta är från don quijote i ginza
![]()
![]()
Köpte du nåt?Kom hem igår efter att ha varit i Japan i 2 veckor, det fanns så mycket att se på att ögonen kroknade efter några dagar![]()
Jo men ingen OmegaKöpte du nåt?
Blev det en tur till nakano broadway?
Kul! Var där i fjol och har samma upplevelse. Så mycket att huvudet inte orkade se utbudet då det var så enormtJo men ingen OmegaJag sökte specifikt efter en Goodplanet i titan (pgr av allergi) men hittade ingen.
Vi var på Shinsaibashi & Nakano Broadway, var och varannan butik hade ett sortiment av lite allt möjligt - väldans mycket Rolex.. och turister![]()
Hur är gamla jämfört med nya versionen av 300? I stål tänker jag på då. Vilken tycker du sitter snyggast/skönast på handleden? Jag är alltjämt sugen på 300 men har inte haft chansen att prova dem ännu.Sugen på SM300 av den äldre versionen efter att ha provat en nyligen, haft den tidigare också. Men kom att tänka på den klart ovanligare titanversionen, att den vore kanske kul att ha? Provat en i butik när det begav sig men det var förstås länge sedan. Är det någon som har haft denna? Skulle vara @Hebbe isf. Svår att hitta, att det inte såldes så många beror förstås på påslaget för titan. I artikeln anges 6750€ mot 4950€ i svart/stål.
![]()
Omega Seamaster 300 Master Co-Axial in titanium - Review after a summer on the wrist (live photos, specs and price) - Monochrome-Watches
The very cool Omega Seamaster 300 Master Co-Axial in titanium - a complete review after a summer on the wrist with this luxury watch (specs and price)monochrome-watches.com
![]()
Sugen på SM300 av den äldre versionen efter att ha provat en nyligen, haft den tidigare också. Men kom att tänka på den klart ovanligare titanversionen, att den vore kanske kul att ha? Provat en i butik när det begav sig men det var förstås länge sedan. Är det någon som har haft denna? Skulle vara @Hebbe isf. Svår att hitta, att det inte såldes så många beror förstås på påslaget för titan. I artikeln anges 6750€ mot 4950€ i svart/stål.
![]()
Omega Seamaster 300 Master Co-Axial in titanium - Review after a summer on the wrist (live photos, specs and price) - Monochrome-Watches
The very cool Omega Seamaster 300 Master Co-Axial in titanium - a complete review after a summer on the wrist with this luxury watch (specs and price)monochrome-watches.com
![]()
Hur är gamla jämfört med nya versionen av 300? I stål tänker jag på då. Vilken tycker du sitter snyggast/skönast på handleden? Jag är alltjämt sugen på 300 men har inte haft chansen att prova dem ännu.
Ja, den är lite för tjock på höjden. En standard SMP i 42 sitter bättre på mig. Finns helt klart saker att kritisera som att keramiskt insert inte riktigt harmoniserar med vintage-utseendet innanför ringen. Ingen AR på utsidan vilket märks väl när man försöker fotografera den. PCL på länken... På den nya/senaste har man adresserat detta med att slimma den och ha ett alu-insert. Möjligen fungerar AR bättre (vet inte, den har ju fortfarande bara AR på insidan)?Jag har haft en sån, grym finish och kvalitetskänsla men jag kom inte riktigt överens med den, den satt inte så bra på armen, kändes som att den var lite för hög, låg lite ovanpå armen, blir ganska lätt hairlines på dom blanka delarna också.
![]()
![]()
![]()
Stämmer jag hade Titan 300 när den kom precis. Hade även den svarta i stål i samma modell. Titanen helt klart bättre med det blåa samt att den var lite mattare o såklart lättare. Vill minnas att länken inte smalnade av särkilt mycket.Sugen på SM300 av den äldre versionen efter att ha provat en nyligen, haft den tidigare också. Men kom att tänka på den klart ovanligare titanversionen, att den vore kanske kul att ha? Provat en i butik när det begav sig men det var förstås länge sedan. Är det någon som har haft denna? Skulle vara @Hebbe isf. Svår att hitta, att det inte såldes så många beror förstås på påslaget för titan. I artikeln anges 6750€ mot 4950€ i svart/stål.
![]()
![]()
Grattis!Alltid kul o komma hem o öppna paket
![]()
![]()
![]()
GrattisAlltid kul o komma hem o öppna paket
![]()
![]()
![]()
Grattis!!!Alltid kul o komma hem o öppna paket
![]()
![]()
![]()
Grattis!
GrattisBästa färgen av dom tre tycker jag med.
Tack!Grattis!!!
Que?Nysläpp, lite intressant i blått men skulle behöva se mera bilder (fanns några flera på instagram)
Inte för liten. Jättesnygg klocka i perfekt storlek! Den här typen av design tycker jag tenderar att se för stor ut när den moderniseras till 40 mm.Vad säger panelen? Köpte denna vintage Omega våren 2022 men har princip aldrig burit den då jag tyckt den varit för liten (36mm). Är van vid SMP300 och Explorer 40.. vad säger ni? Ser den för liten ut eller är det bara känslan? Bandet sitter lite tight på bilderna.
![]()
![]()
![]()
Egentligen enbart känslan. Storlek är något man vänjer sig vid men det gäller ju åt bägge hållen, skulle du gå med vintage-Omegan en vecka och sedan sätta på dig SMP'n så skulle du reagera -Fasen, vad stor den är! Så är det iaf för mig. Kollat på vintage Omegas i alla dom 10+ år jag hängt här då dom är jättefina och (fortfarande) prisvärda men vet liksom med mig att den antagligen bara blir liggandes i lådan.Vad säger panelen? Köpte denna vintage Omega våren 2022 men har princip aldrig burit den då jag tyckt den varit för liten (36mm). Är van vid SMP300 och Explorer 40.. vad säger ni? Ser den för liten ut eller är det bara känslan? Bandet sitter lite tight på bilderna.
![]()
![]()
![]()
Ser superbra ut! Själv tycker jag det är skoj att variera storlek, det blir lite nyhetens behag när man byter till något mindre en stund. Samma känska när man byter till baka till en klump med mera närvaroVad säger panelen? Köpte denna vintage Omega våren 2022 men har princip aldrig burit den då jag tyckt den varit för liten (36mm). Är van vid SMP300 och Explorer 40.. vad säger ni? Ser den för liten ut eller är det bara känslan? Bandet sitter lite tight på bilderna.
![]()
![]()
![]()
Alltid undrat samma sak. Har själv en Double eagle quartz med svart tavla.En fråga! Varför ser man så få omega constellation i min mening ser dom toppen ut.
Och dessutom faller dom ju in i det som är trendigt idag, med integrerade band osv.