• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Faktiskt inget jag använde...borde kanske ha gjort det?

Jag är också nyfiken på ifall det är nödvändigt. Var tvungen att känna på skruvarna nu direkt men de satt lika hårt som för en vecka sen. Använd dagligen. Jag tänker att eftersom stiftet har en liten klack i änden för att hindra den från att rotera när man skruvar så borde stiftet således inte röra på sig även om bandet vrids fram och tillbaka. Därför borde inte skruven kunna gänga ur. Sen skadar det säkert inte. Men rätta mig gärna om jag tänker fel här.

Edit: Kom på att de som man behöver två mejslar till.. de stiften kan ju "rotera" och då kanske gänga ur.
Jag tror det är lika bra! Kommer inte förlåta mig själv om en skruv skruvas ut och klockan åker i backen.

Otur att jag hann beställa innan jag visste det. Två stycken tom. Nåja, det var ju inga stora pengar.
Typiskt men som sagt inga stora pengar som tur är! Är fortfarande dock lite små grinig på oris att de krånglar till det så att man måste använda deras grejer till ockerpriser. Var ju bättre förut när det räckte med en platt mejsel.
 

SebbeKar

Cartier
2-Faktor
Jag tror det är lika bra! Kommer inte förlåta mig själv om en skruv skruvas ut och klockan åker i backen.


Typiskt men som sagt inga stora pengar som tur är! Är fortfarande dock lite små grinig på oris att de krånglar till det så att man måste använda deras grejer till ockerpriser. Var ju bättre förut när det räckte med en platt mejsel.
Håller med! Om du är i närheten av Västerås så kan jag dela med mig av mitt verktyg, sharing is caring;)
 

Jeao89

Omega
Måndag!
15680471801992613015757336993300.jpg
 

Geschmeck

Breitling
Värt att kolla med klockmagasinet också. Jag frågade på läderarmband till min och där fick jag klart bäst pris. Sen finns ju Uhrenlounge.de
Där finns det till schysst pris.
 

EmilSve

Cartier
Hörni jag behöver lite hjälp från er! Vilken storlek ska jag satsa på 39.5 eller 43. Har haft den stora förut (gamla modellen) och den var väl lite stor men inte farligt stor. Är 39.5:an bra?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hörni jag behöver lite hjälp från er! Vilken storlek ska jag satsa på 39.5 eller 43. Har haft den stora förut (gamla modellen) och den var väl lite stor men inte farligt stor. Är 39.5:an bra?
Det enkla men tråkiga svaret är att du måste prova själv. Känns den större helt okej är risken att du tycker den mindre känns för liten då den stora bärs väldigt bra trots sin storlek.
 

Utvisaren

Patek
Nån mer som har en Big Crown movember edition till salu? Släng mig ett PM i så fall :) Eller man kanske skall vänta och se ifall de kommer med en version i november i år med? Någon som vet om de skall göra en?
 
Topp