Nej vad synd, tyckte det kändes tillräckligt på min 39,5:aFick hem mejseln från tradera idag som länkats i tidigare inlägg men den passar ej, inte tillräckligt platt i änden.![]()
Skönt att det löste sig iallafall!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej vad synd, tyckte det kändes tillräckligt på min 39,5:aFick hem mejseln från tradera idag som länkats i tidigare inlägg men den passar ej, inte tillräckligt platt i änden.![]()
Faktiskt inget jag använde...borde kanske ha gjort det?
Jag tror det är lika bra! Kommer inte förlåta mig själv om en skruv skruvas ut och klockan åker i backen.Jag är också nyfiken på ifall det är nödvändigt. Var tvungen att känna på skruvarna nu direkt men de satt lika hårt som för en vecka sen. Använd dagligen. Jag tänker att eftersom stiftet har en liten klack i änden för att hindra den från att rotera när man skruvar så borde stiftet således inte röra på sig även om bandet vrids fram och tillbaka. Därför borde inte skruven kunna gänga ur. Sen skadar det säkert inte. Men rätta mig gärna om jag tänker fel här.
Edit: Kom på att de som man behöver två mejslar till.. de stiften kan ju "rotera" och då kanske gänga ur.
Typiskt men som sagt inga stora pengar som tur är! Är fortfarande dock lite små grinig på oris att de krånglar till det så att man måste använda deras grejer till ockerpriser. Var ju bättre förut när det räckte med en platt mejsel.Otur att jag hann beställa innan jag visste det. Två stycken tom. Nåja, det var ju inga stora pengar.
Håller med! Om du är i närheten av Västerås så kan jag dela med mig av mitt verktyg, sharing is caringJag tror det är lika bra! Kommer inte förlåta mig själv om en skruv skruvas ut och klockan åker i backen.
Typiskt men som sagt inga stora pengar som tur är! Är fortfarande dock lite små grinig på oris att de krånglar till det så att man måste använda deras grejer till ockerpriser. Var ju bättre förut när det räckte med en platt mejsel.
Jag gillar klockan. Men priset är ju något svettigt om man ser till Oris priser på övriga modeller. Men det är kul att de går sin egen väg.
Vad tycker ni?`
Spontant så gillar jag den, möjligen att det blir ett köp...
Detta är till den "nya" aquis 43.5mmTjo, tänkte köpa en stållänk till min aquis. Någon som kan rekommendera ett bra ställe att köpa från?
Detta är till den "nya" aquis 43.5mm
![]()
jaja inte va så petig nu, hjälper ju bara mina oris vännerLäste du under "IMPORTANT"?![]()
Det enkla men tråkiga svaret är att du måste prova själv. Känns den större helt okej är risken att du tycker den mindre känns för liten då den stora bärs väldigt bra trots sin storlek.Hörni jag behöver lite hjälp från er! Vilken storlek ska jag satsa på 39.5 eller 43. Har haft den stora förut (gamla modellen) och den var väl lite stor men inte farligt stor. Är 39.5:an bra?
Känner så också..Det enkla men tråkiga svaret är att du måste prova själv. Känns den större helt okej är risken att du tycker den mindre känns för liten då den stora bärs väldigt bra trots sin storlek.
Ser himla bra ut!Som referens. Min handled är ca 18 cm. Kör 43.5 mm. Tycker den känns riktigt bra. Inte klumpig eller ivägen på nåt sätt.![]()
De som har Oris behåller dem. Antingen för att de gillar dem så mycket eller kanske för det dåliga andrahandsvärdet hahaÄr det inte lite dåligt med Oris till salu på KS?![]()
Så snyggBig Crown
![]()