Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där tavlan alltså, underbar!Oris 65 Divers på textil
![]()
Tackar! Det var den urtavlan som fick mig att slå till på klockan. Funderar på att byta från textil till gummi, det gör Oris jäkligt snyggt på denna modellDen där tavlan alltså, underbar!
Ja den tavlan och tropic är ju en riktigt vass kombo. Har du testat den på länk?Tackar! Det var den urtavlan som fick mig att slå till på klockan. Funderar på att byta från textil till gummi, det gör Oris jäkligt snyggt på denna modell
Yes, men föredrar nog nästan textil/gummi på 65 DiversJa den tavlan och tropic är ju en riktigt vass kombo. Har du testat den på länk?
Jösses vilka fantastiska bilder! Framförallt den med klockan på en pläd!Efter att ha börjat med en TT1 Titan Chrono(har tyvärr ingen bild) så har det blivit några Oris. Har en ny Oris hemma som ännu ej är öppnad, bilder kommer snart
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jösses vilka fantastiska bilder! Framförallt den med klockan på en pläd!
Denna är så fruktansvärt fin, planen var att köpa denna men det blev en aquis gmt date istället, som jag tycker påminner mycket om denna!
Dålig skärpa
Helt ok för att vara handhållet på 85mmDålig skärpa
F1.X..?Helt ok för att vara handhållet på 85mm![]()
1.8F1.X..?
Snyggt
Riktigt härliga!Efter att ha börjat med en TT1 Titan Chrono(har tyvärr ingen bild) så har det blivit några Oris. Har en ny Oris hemma som ännu ej är öppnad, bilder kommer snart
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Topper, notera avsaknad av datumvisning, ringen samt sekundvisaren
![]()
![]()
Jag köpte en stållänk & triwingmejsel till min gröna Oris Aquis 43,5 (som nu sitter på svart gummi) från https://www.uhrenlounge.de i Tyskland. Levererat av posten till dörren för SEK 3.180.00. Billigaste offerten jag fick i Sverige var SEK 5.500.00 för länk & mejsel.Tjo, tänkte köpa en stållänk till min aquis. Någon som kan rekommendera ett bra ställe att köpa från?
Varför skulle du inte kunna simma med den? Den tål ju hundra meter och så djupt ska du väl inte.Ni som äger en Divers 65, är det något som stör er att den bara klarar 10 ATM? Det är det enda som håller mig tillbaka från att införskaffa den. Har ni eller skulle ni simma med den? Hur trivs ni med klockan annars? Hur är kvalité, känsla?
Inga som helst problem med den klockan att den "bara" har 10atm. Den klarar utan problem badning och dykning, det är en dykareNi som äger en Divers 65, är det något som stör er att den bara klarar 10 ATM? Det är det enda som håller mig tillbaka från att införskaffa den. Har ni eller skulle ni simma med den? Hur trivs ni med klockan annars? Hur är kvalité, känsla?
Jag köpte en stållänk & triwingmejsel till min gröna Oris Aquis 43,5 (som nu sitter på svart gummi) från https://www.uhrenlounge.de i Tyskland. Levererat av posten till dörren för SEK 3.180.00. Billigaste offerten jag fick i Sverige var SEK 5.500.00 för länk & mejsel.
Snyggt fångat
DankeSnyggt fångat![]()