Sebbson
Basic
Tack! Jag är väldigt nöjd med den.Riktigt fin den där! Ångrar att jag knappt använde min.
Det går alltid att köpa en beggad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Jag är väldigt nöjd med den.Riktigt fin den där! Ångrar att jag knappt använde min.
Av bilderna att döma så är det en mumbai Oris, dvs dessvärre inte original. Se länk för likande https://klocksnack.se/threads/oris-klocka.69967/
Hej! Har en orisklocka som jag inte vet mycket alls om. Bifogar bild om någon känner sig manad att gräva djupare. Tyvärr har kronan fallit av och försvunnit. Är det helt kört för klockan eller går det på något sätt att ersätta?![]()
Visst är det så! Tycker dock man väldigt sällan ser dom uteTack! Jag är väldigt nöjd med den.
Det går alltid att köpa en beggad![]()
Riktigt fin! Är det 40 mm?Första "riktiga" klockan införskaffad och det blev ju såklart en Oris! Köpt här på KS dessutom av en mycket trevlig herre som går under namnet bbnd. Väldigt nöjd änsålänge och tänkte komplettera den med stållänk så jag kan använda den till lite mer dressade situationer. Tänkte kolla med er om ni har några bra tips till en ny orisägare?
Ja det är sant, här på KS har jag bara sett din annonsVisst är det så! Tycker dock man väldigt sällan ser dom ute
42mm faktisktRiktigt fin! Är det 40 mm?
Rätt stor boett, lätt som fasen, skön länk och allmänt trevlig.Kul! Lust att dela några fler intryck som känsla på handleden? kvalité på länk?![]()
Låter ju trevligt. Roligt att Oris testar nya grejer och lyckasRätt stor boett, lätt som fasen, skön länk och allmänt trevlig.
hej Björn det gick just en sån på Tradera för någon månad sedan för ca 3800 SEK men det kanske är den klockan vi talar om ;o).. Mvh SvenneNågon som känner till Oris Big Crown Commander (pointer date) 7491?
Försöker få mer information om klockan, någon som vet något eller kanske t.o.m. äger en? Vill bara i allmänhet veta värde o om den är sällsynt (undra bara så jag själv aldrig sätt den tidigare)
Uppskattar alla svar hur lite information ni än har om klockan.
//Björn
hej Björn det gick just en sån på Tradera för någon månad sedan för ca 3800 SEK men det kanske är den klockan vi talar om ;o).. Mvh Svenne
Den klockan är tyvärr så fake den kan bli. Inte värt att lägga en krona på. Tillverkad i Indien för nån 20-lapp. Sk "Mumbai-Oris"
Hej! Har en orisklocka som jag inte vet mycket alls om. Bifogar bild om någon känner sig manad att gräva djupare. Tyvärr har kronan fallit av och försvunnit. Är det helt kört för klockan eller går det på något sätt att ersätta?![]()
Snygg o rättvis bild!!Oris kan sin sunburst!
![]()
![]()
Tack!Snygg o rättvis bild!!
Nej det passar inte.Frågan har säkert varit uppe ett gäng gånger förut men här kommer den igen.
Passar gummibandet från gamla aquis till den nya? 43mm
Riktigt fin tavla, inte sett den tidigare.![]()
Själv har jag en Oris Divers 65 på gummi. Mycket klocka för liten peng
Färgen är en nyhet för 2019. Tycker det är lite kul då den fortfarande är rätt ovanlig.Riktigt fin tavla, inte sett den tidigare.
Verkligen fin! Vad är det för storlek på klockan, 42mm?Färgen är en nyhet för 2019. Tycker det är lite kul då den fortfarande är rätt ovanlig.