• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
6193532A-9CDE-4BA2-8BC5-1D2EFDC85EDB.jpeg
D379EF4E-3EFE-4599-96A4-442CBFD5D68D.jpeg
Hej! Har en orisklocka som jag inte vet mycket alls om. Bifogar bild om någon känner sig manad att gräva djupare. Tyvärr har kronan fallit av och försvunnit. Är det helt kört för klockan eller går det på något sätt att ersätta?
Av bilderna att döma så är det en mumbai Oris, dvs dessvärre inte original. Se länk för likande https://klocksnack.se/threads/oris-klocka.69967/
Tror det kan bli dyrare att fixa kronan än vad klockan är värd.
 

Perraa

Breitling
Första "riktiga" klockan införskaffad och det blev ju såklart en Oris! Köpt här på KS dessutom av en mycket trevlig herre som går under namnet bbnd. Väldigt nöjd änsålänge och tänkte komplettera den med stållänk så jag kan använda den till lite mer dressade situationer. Tänkte kolla med er om ni har några bra tips till en ny orisägare?
 

Bilagor

  • 20191208_195356.jpg
    20191208_195356.jpg
    219.9 KB · Visningar: 12
Första "riktiga" klockan införskaffad och det blev ju såklart en Oris! Köpt här på KS dessutom av en mycket trevlig herre som går under namnet bbnd. Väldigt nöjd änsålänge och tänkte komplettera den med stållänk så jag kan använda den till lite mer dressade situationer. Tänkte kolla med er om ni har några bra tips till en ny orisägare?
Riktigt fin! Är det 40 mm?
 

Beckman

Breitling
Någon som känner till Oris Big Crown Commander (pointer date) 7491?
Försöker få mer information om klockan, någon som vet något eller kanske t.o.m. äger en? Vill bara i allmänhet veta värde o om den är sällsynt (undra bara så jag själv aldrig sätt den tidigare)

Uppskattar alla svar hur lite information ni än har om klockan.

//Björn
 

Bilagor

  • A7D67C36-AC37-4835-8C27-BB0D3A5E98F8.png
    A7D67C36-AC37-4835-8C27-BB0D3A5E98F8.png
    438.6 KB · Visningar: 13

SvenD

Cartier
2-Faktor
Någon som känner till Oris Big Crown Commander (pointer date) 7491?
Försöker få mer information om klockan, någon som vet något eller kanske t.o.m. äger en? Vill bara i allmänhet veta värde o om den är sällsynt (undra bara så jag själv aldrig sätt den tidigare)

Uppskattar alla svar hur lite information ni än har om klockan.

//Björn
hej Björn det gick just en sån på Tradera för någon månad sedan för ca 3800 SEK men det kanske är den klockan vi talar om ;o).. Mvh Svenne
 

Utvisaren

Patek
6193532A-9CDE-4BA2-8BC5-1D2EFDC85EDB.jpeg
D379EF4E-3EFE-4599-96A4-442CBFD5D68D.jpeg
Hej! Har en orisklocka som jag inte vet mycket alls om. Bifogar bild om någon känner sig manad att gräva djupare. Tyvärr har kronan fallit av och försvunnit. Är det helt kört för klockan eller går det på något sätt att ersätta?
Den klockan är tyvärr så fake den kan bli. Inte värt att lägga en krona på. Tillverkad i Indien för nån 20-lapp. Sk "Mumbai-Oris"
 

Utvisaren

Patek
På förekommen anledning... kan inte de som kan identifiera sk Mumbai Oris ta en tur på ebay och anmäla några stycken var? Var själv inne och anmälde ett 30-tal häromdagen. Är så trött på att folk skall bli blåsta på sina pengar, även om de inte kostar en förmögenhet.
 

SteveG

Omega
Söker ett eftermarknads Tropic band på 21mm till min 65 Diver. Någon som har bra tips? Tycker inte OEM är värt pengarna i detta fall.
 

Liggunderlag

Breitling
Har sökt överallt men hittar inte länk till min Oris Aquis titan! Finns det nån här med ev bild på en sådan där man kan se artikelnummer på själva länken eller tips på var man kan köpa en länk?
 

Mickef1

Breitling
Jag kollade lite på etsy och hittade en Oris pointer date.
Han sålde en vit och en svart, med samma serienummer! Jag frågade säljaren om det och han svarade att han säljer ”frankenstein watches” det står givetvis inget om det i annonsen så ville bara visa så att ingen annan blir sugen.
 

Bilagor

  • 7DFE422F-EA37-406C-B01B-DA01BCB396BC.png
    7DFE422F-EA37-406C-B01B-DA01BCB396BC.png
    327.5 KB · Visningar: 6

Makkanxd

Rolex
Frågan har säkert varit uppe ett gäng gånger förut men här kommer den igen.
Passar gummibandet från gamla aquis till den nya? 43mm
 
Topp