MrWhite
Basic
Ja det är en volfram ring precis som på den. Men det här är 01 733 77324155-07 8 21 05peb.Ser ut som en vanlig Aquis med vridringen från en Source of Life.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är en volfram ring precis som på den. Men det här är 01 733 77324155-07 8 21 05peb.Ser ut som en vanlig Aquis med vridringen från en Source of Life.
Ja det är en volfram ring precis som på den. Men det här är 01 733 77324155-07 8 21 05peb.
Ja det är lite kul, den varierar verkligen i färgnyans vid olika ljus.Aha, det är 39,5mm.
Har sett den på bild åtskilliga gånger men den ser helt olik ut Source of life där.
Någon som har bra koll på triwing-mejslar (verkar också benämnas tripoint ibland) här? Det jag specifikt undrar över är exakt spec för passande triwing-mejsel för en 39,5mm Aquis för att kunna byta mellan gummi o länk. (En mejsel till en 43,5mm Aquis är för stor, om jag fattat rätt, då den inte skulle komma ner till skruvskallen i 39,5mm-Aquisens bandhorn...)
Har gjort lite sökningar men blir inte helt klok på vad för spec som är rätt. Diametern på mejseln och tjockleken på var o en av de tre ”vingarna” i spetsen borde vara begränsande.
Tack på förhand!
När jag köpte den större för ett halvår sedan skiljde det 150kr mot lokal AD, och 99kr av det åts upp av frakt.Jag har alldeles för mig att den ska vara på 1,6mm medans 43,5mm ska vara 2,5mm.
Sök på Oris triwing 1,6mm och se vad du hittar, då bör du hitta vettiga mejslar med rätt mått och rätt pris.
Orginalet är lite väl dyra, jag köpte min på Klockmagasinet men de verkar inte ha dom kvar i sortimentet.
När jag köpte den större för ett halvår sedan skiljde det 150kr mot lokal AD, och 99kr av det åts upp av frakt.
550:- på Klockmaster Hansson i Frölunda-GBGÅh fan, vilken AD?
För jag betalade 399:- för min och jag tror jag fått pris på 899:- från AD om jag inte minns fel.
550:- på Klockmaster Hansson i Frölunda-GBG
Tack för info.Jag har alldeles för mig att den ska vara på 1,6mm medans 43,5mm ska vara 2,5mm.
Sök på Oris triwing 1,6mm och se vad du hittar, då bör du hitta vettiga mejslar med rätt mått och rätt pris.
Orginalet är lite väl dyra, jag köpte min på Klockmagasinet men de verkar inte ha dom kvar i sortimentet.
Välkommen!Tänkte att kl 10.10 var en bra tid för en första bild i denna tråd![]()
Exakt. Det bruker alltid være veldig mange ute og ofte flere samtidigt, men siste 43,5mm Aquis som lå ute på k&s kom ut i august ser det ut som.Välkommen!
@Bjornj Märkligt. Köpte min Aquis för nån månad sedan, och då var det ju ett pärlband av annonser.
Jag harIngen som har en Oris til salu? Er det lite aktivitet rundt Oris på KS for tiden? Lenge siden jeg har sett en på K&S nå og de bruker jo dukke opp veldig ofte.
Har faktisk sett litt på den. Otroligt fin, men tror jeg behöver en blå AquisJag har
Avslutad - Oris Divers Sixty-Five Bico
Funderar på att skicka min 65:a vidare. TT - stål/brons. Utplockad i juni -20, köpt av mig oanvänd och med viss plast kvar i juli -20. Tre års garanti, reggad via Oris hemsida. Självklart fullset. Gott skick, precis som man kan förvänta sig när det gäller en såpass ny klocka. Några deskdives...klocksnack.se
Ja, den knep nog jagExakt. Det bruker alltid være veldig mange ute og ofte flere samtidigt, men siste 43,5mm Aquis som lå ute på k&s kom ut i august ser det ut som.
Har aldrig lagt upp den, eller något annat för den delen, på k&s men gjorde ett inlägg här förra månaden om att kanske sälja.Ingen som har en Oris til salu? Er det lite aktivitet rundt Oris på KS for tiden? Lenge siden jeg har sett en på K&S nå og de bruker jo dukke opp veldig ofte.
Den där är riktigt häftig! ,
Riktigt snygg! En sådan blir man ju lite sugen på
Någon här som har erfarenhet av ORIS nylanserade aquis date calibre 400? Den väcker helt klart ett vill ha begär hos mig
Nöjd med den såhär långt?Jag köpte en i princip samma dag som den släpptes
Vad undrar du över?
Nöjd med den såhär långt?lever den upp till förväntningarna? Börjat fundera över den som en eventuell ersättare till min Planet Ocean då de påminner oerhört mycket om varandra vad gäller måtten etc.
En strålande sammanfattning du fick tillNu är jag givetvis grymt partisk och har haft en hel drös med Oris klockor genom åren som jag extremt nöjd med med tanke på prisklassen.
Bortsett från en Williams F1 så har alla hållit tiden väl, välbyggda och med fin finish för priset.
Så vad säger man om 400:an?
Samma klass som resten av Aquis-serien, grym sunburst/tavla, snabbbyte av armbandet, håller sig väl inom COSC, gångtiden har jag aldrig provat fullt ut men det har legat i byrålådan i 4 dagar utan att stanna eller haft någon påverkan på tidshållningen iaf.
Så här långt är jag väldigt nöjd.
Är den värd dom extra pengarna?
Räknar man med en serviceintervall på 4-5', så försvinner i princip halva prisskillnaden, där till ett bättre verk och 10 års garanti så är det en annan klass mot en standard Aquis.
Hur är den då jämfört med en Omega Planet Ocean?
Nu gillar jag Omega och tycker dom bygger väldigt prisvärda klockor med bra verk. Helt i klass med klart dyrare märken.
Jag har haft några och kommer säkert köpa fler
Men just nu kan jag väl sammanfattade i att Oris har gjort en väldigt bra klocka sjukt mycket bättre med det nya verket, vars serviceintervall och garanti är unikt i den prisklassen.
Om man sedan tycker klockan är snygg eller snyggare än andra modeller är upp till var och en att bedöma.
Ja det är nog inga konstigheter men det blir ju moms och tull från Japan. Du kan även köpa inom EU på C24 från ca 12000 kr vilket borde vara smidigare. Tänk på att det där är lilla Chronorisen utan kronograf som har ett lägre pris. Just nu kan du köpa den även i Sverige där listpriset är ca 17k minus 15% rabatt på Rydbergs Ur. Jag var och klämde på den du kollar på i helgen och tyckte mycket om klockan, perfekt storlek på 38 mm. Snyggt band ocksåFinns det någon anledning att tro att en Chronoris för detta pris på eBay är äkta?
![]()
ORIS 733 7737 4053 07 FLBR Men's Automatic Wrist Watch CHRONORIS Date 38mm | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for ORIS 733 7737 4053 07 FLBR Men's Automatic Wrist Watch CHRONORIS Date 38mm at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com