• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

MrSandin

Omega
Finns Oris 65 i 40 mm, med tavla utan 3-6-9 (typ likt tavlan på klockan som Ahlgren_K precis postade) och dykarring helt i stål?

Har prövat Googla det själv men hittar inga konkreta svar och Oris serienummer gör det inte direkt enklare. Enligt Stjärnurmakarnas hemsida ska det finnas, men i butik mätte säljaren klockan till 42 mm, vilket också var påtagligt.

Oris 65 finns så vitt jag känner till i 40mm men endast i stål/brons utförande.

 
Oris 65 finns så vitt jag känner till i 40mm men endast i stål/brons utförande.

Efter lite bättre research på Oris egna hemsida verkar det som att det finns två till som är 40mm, utan 369-tavla och som har ring i stål.

 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tredje klockan att bäras ikväll, och den sista att bäras i fjol, och första i år. Jag vill önska er alla ett gott nytt år!!
20210101_000806.jpg
 

Denligbg

Omega
Jag råkade köpa en Oris big crown till mig själv i julklapp, ett bra komplement till 65:an som var förra årets julklapp.
Räknas man som Oris fanboy nu?
Två riktigt snygga klockor! Har själv samma kombo, fast min Big Crown är på länk. 'Lustigt' nog köpte jag den oxå som julklapp till mig själv...
 

Bilagor

  • 20210108_142352_001.jpg
    20210108_142352_001.jpg
    371.1 KB · Visningar: 88

Jompa99

Omega
Hittade denna trevliga tråden och tänkte jag kan säga hej till alla Oris-fans :)

Själv är jag nybliven tvåfaldig ägare till ett par Oris-dykare.

Det började med att jag köpte en Aquis Date Relief 43,5mm här på forumet men under tiden så dök det upp en Divers Sixty five Movember edition som bara vara så jäkla snygg så det blev ett spontanköp av denna också innan jag fick hem Aquisen. 😁

Är svinnöjd med 65:an men har tyvärr lite svårt att komma överens med storleken på Aquis även om jag gillar utseendet. Så jag kommer kanske försöka byta den mot en 39,5 istället. Men vi får se. 🙂

Såhär ser de ut i alla fall!
77C94BFC-856E-44DE-B641-5EB588429AB1.jpeg
 
Senast ändrad:

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Hittade denna trevliga tråden och tänkte jag kan säga hej till alla Oris-fans :)

Själv är jag nybliven tvåfaldig ägare till ett par Oris-dykare.

Det började med att jag köpte en Aquis Date Relief 43,5mm här på forumet men under tiden så dök det upp en Divers Sixty five Movember edition som bara vara så jäkla snygg så det blev ett spontanköp av denna också innan jag fick hem Aquisen. 😁

Är svinnöjd med 65:an men har tyvärr lite svårt att komma överens med storleken på Aquis även om jag gillar utseendet. Så jag kommer kanske försöka byta den mot en 39,5 istället. Men vi får se. 🙂

Såhär ser de ut i alla fall!
77C94BFC-856E-44DE-B641-5EB588429AB1.jpeg
Välkommen! Två riktigt fina klockor du har hittat
 

MrWhite

Omega
Jag har lagt ut en annons för min Aquis 39.5mm med ljusblå tavla på köp/sälj om någon skulle vara intresserad. Tycker verkligen om den men den är något för liten för min smak. Jag byter den även gärna mot en Aquis 41.5mm med mörkblå urtavla om någon här vill byta.
 

Bilagor

  • F9A25F73-4080-4772-967E-48FC68AB25AA.jpeg
    F9A25F73-4080-4772-967E-48FC68AB25AA.jpeg
    239.4 KB · Visningar: 67
Senast ändrad:
Topp