Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den verkar iaf gå att beställa från Klockia även om leveranstiden är lite oklar.Är det någon här i tråden som har koll på ifall den gröna 41,5mm aquisen landat i butiker i Sverige än? Om inte, någon har koll på när det den kommer hit?
Tack för svar! Alltid bra att kunna säga till lokala AD när man traskar inDen verkar iaf gå att beställa från Klockia även om leveranstiden är lite oklar.
Man kan även få 15% på den med den rabattkod som anges i annonsen![]()
Nä, jag tycker man ser rabatter på 15-20% rätt ofta på standardmodellerna och på en hel del av deras limited editions. De lite mer udda modellerna kan man nog få ännu mer på om man står beredd med stålarna i nävenTack för svar! Alltid bra att kunna säga till lokala AD när man traskar inmen 10-15% på Oris ska ju inte vara omöjligt att få till oavsett tänker jag?
Min första Oris blev en Stormtrooper. Hade föraning att det kanske skulle bli en klocka för speciella, nördiga, tillfällen, men tycker den passar med vardagliga monokroma outfits
Jag tycker Aquisen är riktigt trevlig, men den är rätt stor och kantig.Hej,
Ny på dinkor och letar min första. Nja kanske inte riktigt första klocka men ni förstår.
Är Oris någonting att ha? Letar en ”every day” klocka som håller i ur och skur. Bada, sporta eller kontoret. Fastnade en del för Oris Aquis.
Rekommenderas?
Hej,
Ny på dinkor och letar min första. Nja kanske inte riktigt första klocka men ni förstår.
Är Oris någonting att ha? Letar en ”every day” klocka som håller i ur och skur. Bada, sporta eller kontoret. Fastnade en del för Oris Aquis.
Rekommenderas?
Japp, jag ska prova detta så fort jag får tillbaka den. Drog upp den närmare 100 drag efter att du tipsa mig här sist. Då gick sen ca +10-12 sec per dygn efter det med ca 14h handledstid per dygn. Tack!
Tack för länken och dina tankarOris gör generellt väldigt prisvärda och välbyggda klockor i sin klass.
Aquis finns ju i flera storlekar och massor med olika färger och vilken som passar dig är svårt att säga.
Gå in och botanisera här:
Sedan är det bara att hitta en uris som har några hemma så du kan testa på plats.Aquis - Watches - Oris. Swiss Watches in Hölstein since 1904.
Manufacturer of luxurious mechanical watches. Discover the Oris collection and all novelties on the official Oris website.www.oris.ch
Vilken storlek som passar dig är väldigt personligt, vad man är van vid, hur stora handleder man har osv.
Lycka till!
Tack för dina ord. Ja man vill ju gärna se hur den ser ut på handleden. Skall mäta mina men 39-41mm kändes rätt små när jag var inne på en lokal stjärnurmakare och slängde upp ett par modeller av Seiko jag tyckte såg okej ut.Jag tycker Aquisen är riktigt trevlig, men den är rätt stor och kantig.
Prova gärna i butik innan du bestämmer dig.
Passa då även på att kolla på vilket ljusspel den bjuder på. Riktigt bra poleringar och vinklar tycker jag.
Nu har jag mätt upp min under en vecka och har en avvikelse på -13s.
Så ca -1,85 spd, helt ok![]()
![]()
Så ser det ut med min. Den svajar ju inget, det är alltid +15 per dygn. Urmakaren jag köpte av har mailat Oris om åtgärd.
![]()
Så ser det ut med min. Den svajar ju inget, det är alltid +15 per dygn. Urmakaren jag köpte av har mailat Oris om åtgärd.
Det er vel -5 til +20 Oris sier at Aquisen skal holde? Uansett så er jo en ruckning en veldig enkel fiks som en hver urmaker kan løse på noen dager.Ja, gången är det ju inget fel på.
Jämn och fin men fel
Den får han helt klart justeras.
Ja, gången är det ju inget fel på.
Jämn och fin men fel
Den får han helt klart justeras.
Hoppas verkligen att det löser sig snabbt. Tråkigt när man köpt en fin och dyr klocka och det börjar strula från start...Fick svar från urmakaren jag köpte klocka av. Han har varit i kontakt med Oris och Oris vill ha tillbaka klockan.
Tack! Ja det här va ju inte vad jag hoppats på när jag köpte den.Hoppas verkligen att det löser sig snabbt. Tråkigt när man köpt en fin och dyr klocka och det börjar strula från start...
Snyggt! Vart ifrån beställde du gummibandet och vad fick du ge för det?Fick ju hem min 41.5a för ett bra tag sen. Och idag fick jag hem gummibandet till den. Sitter som ett smäck. Men kan sakna den mer rekordeliga claspen som sitter på 43,5an ibland, och snabbjusteringen också för den delen. Annars supernöjd![]()
Beställde det från tyska olfert-co.de. Hade inte hört talas om dem tidigare men gick då smidigt. Kostar 189€ men verkar ofta komma upp 10-15% rabatter. Plus gratis fraktSnyggt! Vart ifrån beställde du gummibandet och vad fick du ge för det?
Dom har faktiskt en riktigt bra youtube kanal där dom visar upp klockor och tar upp ALL intressant fakta. Som tex vikt och lugg till lugg mått.Beställde det från tyska olfert-co.de. Hade inte hört talas om dem tidigare men gick då smidigt. Kostar 189€ men verkar ofta komma upp 10-15% rabatter. Plus gratis frakt![]()
Det är ju riktigt bra! Mindre än 1sek/dygn är grymt bra för en Oris utan det nya verket. Den där modellen är förövrigt mycket finNu har jag bara ögat upp tisdavvikelsen på min Oris Aquis mot datorns synkade klocka och den diffar ca: 33 sek efter 1½ månad av användning vilket måste vara väl inom ramarna för godkäntAnnars riktigt nöjd med den!
![]()
Jo jag kollade upp dom lite extra precis innan jag beställde och tyckte dom verkade seriösaDom har faktiskt en riktigt bra youtube kanal där dom visar upp klockor och tar upp ALL intressant fakta. Som tex vikt och lugg till lugg mått.![]()
Ja. Oris är utan tvekan nått att ha. Finishen är fin och kvaliteten hög. Skruvarna mot boetten är rejäla och genomtänkta. Länken har helt ledade bitar, med det menar jag att alla enskilda länkbitar har sina egna leder, vilket gör att den anpassar sig mycket väl och bekvämt till armen. Kronan på Aquisen är extremt välgjord med sin grova och lätthanterliga gänga. Helt enkelt skitbra.Hej,
Rekommenderas?
Ja har ju bara youtube kanalen att basera på. Men dom verkar ju veta vad dom snackar om.Jo jag kollade upp dom lite extra precis innan jag beställde och tyckte dom verkade seriösaså blev även ett band till min Hamilton efteråt utan problem
![]()