• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Har börjat fundera över om man ska satsa på att investera i en gummirem till min Aquis 400 cal som har den nya quick releaseremmen. Jag har googlat en del men hittar inget pris på den. Frågade hos lokala AD idag men de behövde mejla Oris och fråga. De misstänkte dock i svängarna om 3-5k. Har någon av er någon idé vad det kan gå loss på?

Lägger till en bild för det är trevligt (samtidigt som jag är förbannad för mitt lag Newcastle åkte ur cupen) 🙂

20220108_175521.jpg

Har börjat fundera över om man ska satsa på att investera i en gummirem till min Aquis 400 cal som har den nya quick releaseremmen. Jag har googlat en del men hittar inget pris på den. Frågade hos lokala AD idag men de behövde mejla Oris och fråga. De misstänkte dock i svängarna om 3-5k. Har någon av er någon idé vad det kan gå loss på?

Lägger till en bild för det är trevligt (samtidigt som jag är förbannad för mitt lag Newcastle åkte ur cupen) 🙂

20220108_175521.jpg

Kolla Chrono24. Jag köpte en till gamla Aquisen där för runt 2k.

20220108_175521.jpg
3500 har jag för mig att dom sa till mig när jag köpte min.

Ja prova en om du får möjlighet. Dom är riktigt bra.
Jag provade en på länk igår. Min handled är 17. Den sitter väldigt bra. Jag har svårt för stora klockor men denna upplevs inte som så stor tycker jag. Provade även Longines spirit 40 mm. Den är längre i luggarna och jag upplever den större och lite klumpigare. Pro Pilot är rundare och mjukare i boetten.

Har sneglat lite på dom oxå. Banden är väl inte så snygga. Men den vita med ett annat band kanske kunde vara något 😊🤷‍♂️

Snygga. O tröttnar man på bandet kan det passa med ett i brunt läder också tror jag!
Band kan man ju rotera friskt 👍👍

Den vita vore snygg i ett grönt skinnband!

Känns som en ökande trend med fyrkantiga dressur. Cartier går ju varmt också. Tänker mig att plocka upp en sådan här när priset är nere strax över 10.

Har Oris Cotton utgått ur sortimentet? På klockia står det att den är utgången. @M26 Du som nyligen köpte en, vet du möjligtvis? De finns frtf på Oris hemsida.
divers-sixty-five-cotton-candy-14-1024x826.jpg
Det har aldrig stått att det var en limiterad modell men det verkar ha varit en begränsad tillverkning och att dom flesta är köpta. Men då har dom ju möjligheten att tillverka fler ifall efterfrågan är nog stor.

Har Oris Cotton utgått ur sortimentet? På klockia står det att den är utgången. @M26 Du som nyligen köpte en, vet du möjligtvis? De finns frtf på Oris hemsida.
divers-sixty-five-cotton-candy-14-1024x826.jpg
Ja den är utgången, kände inte heller till att den skulle vara limiterad men när jag väl fick tummen ur och skulle köpa så visade det sig att dom utgått ur sortimentet. Jag vet att den rosa fortfarande finns kvar där jag köpte min, skicka PM om det är intressant.

Senast ändrad:
Hej,

Börjar bli sugen att byta ut min Breitling Colt mot en Oris Aquis Relief, men 43,5mm känns väl mastigt, mina handleder funkar på 42mm Speedy 3861.

Frågan är då, finns Reliefen i mindre size ? En snabb googling sa nej, men kanske expertisen här vet mer :D

Hej,

Börjar bli sugen att byta ut min Breitling Colt mot en Oris Aquis Relief, men 43,5mm känns väl mastigt, mina handleder funkar på 42mm Speedy 3861.

Frågan är då, finns Reliefen i mindre size ? En snabb googling sa nej, men kanske expertisen här vet mer :D
Jag har haft en aquis relief, är nog redan två år sedan. Så jäkla snygg alltså, både på länken och det röda gummit. Vad jag vet finns den inte i någon mindre storlek. Tyvärr var det storleken den föll på, hade det varit den nya storleken på 41,5 så hade den varit perfekt 👌. Saknar den ibland men den var för stor för mig med min 17,5cm handled.

Jag har haft en aquis relief, är nog redan två år sedan. Så jäkla snygg alltså, både på länken och det röda gummit. Vad jag vet finns den inte i någon mindre storlek. Tyvärr var det storleken den föll på, hade det varit den nya storleken på 41,5 så hade den varit perfekt 👌. Saknar den ibland men den var för stor för mig med min 17,5cm handled.

Ja, den är så jäkla nice, kikat på den länge men alltid missat dem när de kommit ut här på KS för att jag själv köpt något annat...

Blir ändå sugen att testa då det är en klocka som är så sjukt snygg på länk och det röda gummit!

Ja, den är så jäkla nice, kikat på den länge men alltid missat dem när de kommit ut här på KS för att jag själv köpt något annat...

Blir ändå sugen att testa då det är en klocka som är så sjukt snygg på länk och det röda gummit!
Den funkar absolut på mindre handleder då bandhornen är så korta (lug to lug).
Jag tyckte den kändes för stor tillslut men du kan ju uppleva det helt annorlunda på din handled så gör ett försök 😊 Den är så läcker 😍

Tillbaka
Topp