• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Inhandlad idag, min första oris.
Riktigt mysig ☺

Bilagor

• 20220121_113924.jpg
    20220121_113924.jpg
    291.8 KB · Visningar: 23
Dålig fart i denna tråd. Sitter med köpavtryckaren på en Aquis.. Står mellan svart polerad och svart matt. Kan inte riktigt bestämma mig:

Jag gillar generellt inte polerade detaljer i klockor men kan tänka mig att göra ett undantag.

Den matta varianten kanske åldras bättre pga att den inte är en repmagnet på samma sätt.

Nu kom jag att tänka på att den matta Aquisen kanske uppfattas som för toolig, likt t.ex. Damasko DS30 eller vad den heter. Och att den helt enkelt passar till färre klädesplagg?

Någon som har input?

Dålig fart i denna tråd. Sitter med köpavtryckaren på en Aquis.. Står mellan svart polerad och svart matt. Kan inte riktigt bestämma mig:

Jag gillar generellt inte polerade detaljer i klockor men kan tänka mig att göra ett undantag.

Den matta varianten kanske åldras bättre pga att den inte är en repmagnet på samma sätt.

Nu kom jag att tänka på att den matta Aquisen kanske uppfattas som för toolig, likt t.ex. Damasko DS30 eller vad den heter. Och att den helt enkelt passar till färre klädesplagg?

Någon som har input?
Ska jag vara ärlig har jag nog inte sett en helmatt aquis, så det vore en nyhet för mig i såna fall 😅

Var har du hittat den?

Oris Aquis Date
15 088 kr
Se där, känns lite märkligt av Oris att inte ha med den varianten på deras hemsida.

Men om man är sugen på en mindre blingig variant som även döljer märken bättre känns det som ett bra alternativ tycker jag.

Tänker att det är väldigt personligt vad man gillar, men jag tycker att just aquis passar bra både som toolig och lite mer vardags 🙂

kanske var ett icke-svar på din fråga däremot…

Se där, känns lite märkligt av Oris att inte ha med den varianten på deras hemsida.

Men om man är sugen på en mindre blingig variant som även döljer märken bättre känns det som ett bra alternativ tycker jag.

Tänker att det är väldigt personligt vad man gillar, men jag tycker att just aquis passar bra både som toolig och lite mer vardags 🙂

kanske var ett icke-svar på din fråga däremot…
Typiskt politikersvar😅

Någon som har input?
Jag har haft en matt och tycker det är en snygg klocka, tycker generellt inte så mycket om polerade länkar på dykare.
Edit: några bilder här https://klocksnack.se/threads/oris-aquis-39-5mm-svart.131855/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp