Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av mina första klockor och den är fortfarande kvar. Gillar den skarpt
Ja den är lite udda, men thats the way i like itTrevligt och udda val![]()
Satan så fin!Efter att ha varit utan Oris länge inkom denna till samlingen i fredags. Har suttit på sen dess, måste vara nån form av rekord...
![]()
Fin! Hör cirklarna mellan index ihop med månfasen?Idag får det bli den här, det var ett tag sedan den fick uppmärksamhet.
![]()
Fin! Hör cirklarna mellan index ihop med månfasen?
Skön detalj
De här kom upp i flödet idag. De har jag missat. Trevliga ju!
Jag gillar! Tycker Oris är sköna som kör helbrorns inklusive länk på fler modeller.Nya härliga Oris Big Crown Pointer Date i helbrons finns på hemsidan nu:
A design for all seasons
<b>Bronze captures something of the independent company’s industrial roots</b> Developing a bracelewww.oris.ch
Blir bara bättre och bättre!-Pointer Date är riktigt cool
![]()
![]()
![]()
![]()
Ska jag vara ärlig har jag nog inte sett en helmatt aquis, så det vore en nyhet för mig i såna fallDålig fart i denna tråd. Sitter med köpavtryckaren på en Aquis.. Står mellan svart polerad och svart matt. Kan inte riktigt bestämma mig:
Jag gillar generellt inte polerade detaljer i klockor men kan tänka mig att göra ett undantag.
Den matta varianten kanske åldras bättre pga att den inte är en repmagnet på samma sätt.
Nu kom jag att tänka på att den matta Aquisen kanske uppfattas som för toolig, likt t.ex. Damasko DS30 eller vad den heter. Och att den helt enkelt passar till färre klädesplagg?
Någon som har input?
Oris Aquis DateSka jag vara ärlig har jag nog inte sett en helmatt aquis, så det vore en nyhet för mig i såna fall
Var har du hittat den?
Se där, känns lite märkligt av Oris att inte ha med den varianten på deras hemsida.Oris Aquis Date
15 088 kr
Köp Oris Aquis Date på Chrono24
Upptäck Oris Aquis Date-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesschrono24.app
Typiskt politikersvarSe där, känns lite märkligt av Oris att inte ha med den varianten på deras hemsida.
Men om man är sugen på en mindre blingig variant som även döljer märken bättre känns det som ett bra alternativ tycker jag.
Tänker att det är väldigt personligt vad man gillar, men jag tycker att just aquis passar bra både som toolig och lite mer vardags
kanske var ett icke-svar på din fråga däremot…
Sorry för det….men det är svårt. Båda har sin charmTypiskt politikersvar![]()
Jag har haft en matt och tycker det är en snygg klocka, tycker generellt inte så mycket om polerade länkar på dykare.Dålig fart i denna tråd. Sitter med köpavtryckaren på en Aquis.. Står mellan svart polerad och svart matt. Kan inte riktigt bestämma mig:
Jag gillar generellt inte polerade detaljer i klockor men kan tänka mig att göra ett undantag.
Den matta varianten kanske åldras bättre pga att den inte är en repmagnet på samma sätt.
Nu kom jag att tänka på att den matta Aquisen kanske uppfattas som för toolig, likt t.ex. Damasko DS30 eller vad den heter. Och att den helt enkelt passar till färre klädesplagg?
Någon som har input?
Dåså. Matt aquis beställd. Bilder kommer om några dagar.Jag har haft en matt och tycker det är en snygg klocka, tycker generellt inte så mycket om polerade länkar på dykare.
Edit: några bilder här https://klocksnack.se/threads/oris-aquis-39-5mm-svart.131855/
Härligt! Jag tror att du kommer gilla denDåså. Matt aquis beställd. Bilder kommer om några dagar.![]()
Jag tror och hoppas det med. Jag är väldigt förtjust i min CW c63 just nu. Blir ett bra komplement.Härligt! Jag tror att du kommer gilla den![]()